HPE השיקה מחשב על לטובת הטיפול ב-Big Data

ל-The Machine, יש את הזיכרון וכוח העיבוד כדי לפצח עומסי נתונים השווים לאלה הנמצאים ב-160 מיליון ספרים ● ענקית ה-IT מאמינה כי הוא יהיה שחקן משמעותי בעולם הטיפול במאגרי מידע אדירים, כגון מערכות בריאות, גנום, חיזוי מזג אויר, חיזוי מאגרי גז ונפט

The Machine של HPE. צילום: יח"צ

לאחר 14 שנים של מחקר ופיתוח השיקה HPE את The Machine – מחשב-על בעל 160 טרה-בייט של זיכרון ראשי. זהו למעשה מחשב HPC (ר"ת מחשוב עתיר ביצועים) אדיר, אשר מונע על ידי זיכרון, כלומר מבוסס על זיכרון ולא על שבב-מעבד – שהוא המנוע של ארכיטקטורת המחשוב.

HPE עיצבה את The Machine כדי להיענות לצרכים החדשים של עולם הנתונים. יש לו את הזיכרון וכוח העיבוד כדי לפצח עומסי נתונים, באופן השווה לאלה הנמצאים ב-160 מיליון ספרים. ענקית ה-IT מאמינה כי הוא יהיה שחקן משמעותי בעולם הטיפול במאגרי מידע אדירים, כדוגמת מידע הדורש ניתוח של מערכות בריאות, גנום, חיזוי מזג אויר, חיזוי מאגרי גז ונפט, וכל שדה שדורש ניתוחים וחישובים אדירים.

על פי HPE, כדי להבין את The Machine, צריך להבין את ה"דילמה של הנתונים". זאת, כי מהירות העיבוד אינה מתפתחת מהר מספיק כדי להתאים לנפחי המידע שנוצרים. הטכנולוגיה כיום נשענת על ארכיטקטורת מעבדים, שפותחה לפני 60 שנה. מחשבים צורכים 90% של המשאבים שלהם רק כדי להזיז את הנתונים בין הזיכרון לאחסון.

כמות מסיבית של מידע בזמן קצר במיוחד

The Machine משתמש במחשוב מבוסס זכרון, דבר שמספק לכל מעבד במערכת גישה למאגר הכולל של הזיכרון. זאת, בשונה משימוש בזיכרון רק לחלק מהאפליקציות. על פי HPE, השיטה של היום יוצרת אי-יעילות וצווארי בקבוק בתהליכי ניתוח. The Machine יניב יכולות טיפול בהיקף גדול יותר של נתונים, שיעשו זאת מהר יותר.

HPE מאמינה כי סביבת המחשוב של היום אינה ערוכה להתמודד עם מאגרי מידע גדולים. הזיכרון רחוק מאוד מכוח המחשוב והנתונים גדולים מדי, מה שמביא לכך שבמחשבים כיום אין מספיק עוצמה. The Machine מעוצב מראש כדי להיות מערכת הזיכרון הגדולה בעולם, שהיא אמינה ומעבדת כמות מסיבית של מידע בזמן קצר במיוחד.

במרכז המערכת יש 160 טרה-בייט של זיכרון משותף, אשר מחולק על פני 40 Nodes ויש להם יותר יכולות לעומת כל מחשב שאי פעם נוצר. באמצעות הזיכרון הזה יכול המחשב החדש לפרק מידע שנמצא ביותר מ-800 מיליון ספרים – בבת אחת.

אב-הטיפוס של The Machine מבוסס על גרסה מיוחדת של Linux, מערכת הפעלה Thunder X2, ומעבד קצה עליון של ARM. מחשב העל של HPE עובד על שרת מבוסס מעבד של Cavium.

HPE מאמינה כי הארכיטקטורה החדשה של The Machine תוכל לטפל בעתיד ולתמוך ב-4,096 יוטה-בייט של זיכרון. 1 יוטה-בייט שווה ל-1 מיליארד פטה-בייט של נתונים.

דרושה עזרה מהקהילה

HPE אומרת כי היא מעוניינת ואפילו זקוקה לעזרת הקהילה – כדי לסייע בתהליך. לפיכך המחשב פותח בקוד פתוח בצורה מלאה. לדבריה, גם קהילות אבטחת מידע ייהנו מ-The Machine, בעיקר בשל יכולות הניתוח שהוא מציג.

HPE משרטטת דרכים בהם The Machine יכול לתרום לקהילה: בזכות היכולת לנתח מאגרי מידע אדירים בזמן אמת, ניתן יהיה למנוע איחורים בטיסות, לחסוך דלק ומשאבים, לסייע לטייסים להעריך ולחזות מזג אויר גרוע ועוד. היכולת של The Machine לנתח מידע יכולה לסייע לרופאים לאבחן מחלות ולטפל בבעיות בזמן מהיר ביותר.

HPE מאמינה כי The Machine יכול להשפיע לטובה על העולם. אבל הוא עדיין בשלבי אב-טיפוס. לא ברור כמה המוצר הזה יעלה, מתי הוא יוכרז ואם יש לו כבר לקוחות שרכשו אותו.

ברור שלא מדובר בפתרון לשוק הרחב. הוא מן הסתם יתאים ללקוחות ענק העוסקים במידע אדיר, כמו ממשלת ארצות הברית, מרכזי מחקר אוניברסיטאיים ותאגידי ענק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים