טלדור: "אין מגעים עם One1 לגבי רכישה"

בהודעה הבוקר לבורסה, מסרה החברה כי היא מכחישה מכל וכל ידיעה לפיה מתקיימים מגעים עם בעלי השליטה של One1 בנוגע לרכישה ● זאת בעקבות פרסום נרחב שהיה על כך אמש בגלובס

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור. צילום: ניב קנטור

טלדור הודיעה הבוקר (ד') לבורסה כי היא מכחישה מכל וכל ידיעה לפיה מתקיימים מגעים עם בעלי השליטה של One1 לגבי רכישת השליטה בטלדור.

ההודעה נשלחה בעקבות פרסום נרחב שהיה אמש בגלובס לפיו, One1 טכנולוגיות מנהלת מגעים לרכישת טלדור.

בהודעה לבורסה כתבו בעלי השליטה של טלדור – די.בי.אס.אי. השקעות, כי "בהמשך לכתבה מיום 25 באפריל 2017 שפורסמה בגלובס בדבר מגעים לרכישת מניות השליטה בטלדור מערכות מחשבים המוחזקות על ידי די.בי.אס.איי השקעות, על ידי One1 טכנולוגיות תוכנה, מודיעה בזאת החברה כי בעלת השליטה הודיעה לה כי לא מתקיים משא ומתן למכירת מניותיה".

טלדור נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 313 מיליון שקלים. היא מעסיקה 2,200 עובדים. הכנסותיה המדווחות האחרונות עמדו על 808 מיליון שקלים, עם רווח נקי של 25.6 מיליון שקלים. בעלי השליטה של החברה המחזיקים 45.4% באמצעות די.בי.אס.אי, שעומדים בראשה יוסי בן שלום וברק דותן.

השניים מחזיקים בטלדור מאז 2003 לאחר שקנו אותה תמורת 82 מיליון שקלים מפולאר השקעות, שהיתה בשליטת כמה אנשי עסקים, ביניהם דויד קוליץ. את טלדור ממנכ"ל נתי אברהמי, שהצטרף אליה לפני כשנה וחצי, והחליף את אריה רימיני.

טלדור עוסקת בשני תחומים עיקריים: שירותי תוכנה ופתרונות IT לארגונים בשיטת BDO. התחום השני הוא תחום התקשורת ותשתיות שמטופלים במסגרת פרויקטים משולבים שהחברה מבצעת בארגונים.

עדי אייל, יו"ר קבוצת One1. צילום: דניאל בר און

עדי אייל, יו"ר קבוצת One1. צילום: דניאל בר און

One1, נשלטת על ידי מיחשוב ישיר, בראשותו של עדי אייל. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי שוק של 950 מיליון שקלים, ומעסיקה 3074 עובדים. מנכ"ל החברה הוא שי אוזון. ההכנסות המדווחות האחרונות שלה בשנת 2016 היו 1.3 מיליארד שקלים עם רווח נקי של 66.4 מיליון שקלים. One1 עוסקת בארבעה תחומים עיקריים: שירותי תוכנה, תשתיות מחשוב ושירותים מנוהלים.

גורמים בשוק מעריכים כי הרקע לשמועות, שכאמור מוכחשות, הוא פרק בדו"ח השנתי של One1 שמתייחס למיזוגים ורכישות. "החברה רואה את אחד מאופקי הצמיחה שלה באמצעות ביצוע או רכישת עם חברות תוכנה אחרות".

עושים מאמצים דווקא לרכוש חברות

בשנים האחרונות ביצעה One1 לא מעט עסקאות רכישה ברמות שונות ולא מכבר דווח – גם באנשים ומחשבים – כי היא השלימה את רכישת יתרת המניות של החברה לאוטומציה מידי הממשלה.

לעומת זאת, אותם גורמים מציינים כי בעלי השליטה בטלדור, מחזיקים במניות החברה מזה 12 שנה, ובכך מביעים אמון מוחלט בחברה ובפעילותה. ומעבר לזאת, מעירים אותם גורמים, במשך כל השנים הם עושים מאמצים דווקא לרכוש חברות אחרות כחלק מהאסטרטגיה של החברה.

מיזוגים אפשריים בענף שירותי התוכנה עולים מדי פעם לכותרות, בין היתר משום שמדובר בענף רווי יחסית חברות עם רמת תחרות גבוהה.

השמועות שצצות בדרך כלל על מיזוגים, הן לגבי החברות שמדורגות החל מהמקום החמישי ומטה בדירוג השנתי של STKI, משום שחברות אלו שואפות להיות בין החמישיה הראשונה, ואם הן לא מצליחות לעשות זאת על ידי פעילות שוטפת הן שוקלות מיזוגים.

אותן חברות פוטנציאליות, כמו One1, שואפות תמיד להגדיל את נתח השוק שלהן ולצמצם תחרות. המיזוג הגדול שנעשה בשנתיים האחרונות בענף שירותי התוכנה הוא בין חילן לבין נס טכנולוגיות בעסקה שהוערכה ב-42 מיליון שקלים. חילן היא חברה בורסאית, ונס שהיתה בורסאית – היא כעת חברה פרטית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים