"DR כשירות תופס את מרכז הבמה"

אייל ברש, אשר מונה באחרונה למנהל פעילות אזורי ב-ארקסרב, מסביר כיצד ניתן להקל על אתגרי האבטחה, לשלוט בעלויות של השבתות מערכות ולהפחית את מורכבות הגיבוי של תשתיות ה-IT

אייל ברש, מנהל פעילות אזורי, ארקסרב. צילום: קובי קנטור

"התאוששות מאסון כשירות, DRaaS, תופסת את מרכז הבמה: ההתקדמות הטכנולוגית, לצד מהירות רוחב הפס, הפכו את האחסון בענן ליותר נגיש, מה שמדרבן את אנשי ה-IT לעשות את הקפיצה – מהתאוששות מאסון באתר הלקוח, לתשתית היברידית, הכוללת תשתית פיזית בענן ושירותים במודל תשלום חודשי, כגון התאוששות מאסון", כך אמר אייל ברש, מנהל פעילות אזורי, ארקסרב (arcserve).

ברש היה בעברו מנהל שיווק נט-אפ (NetApp) לאזור אגן הים התיכון ואפריקה, מנהל שותפים CA ישראל ומנהל פיתוח עסקי אזורי, EMC. באחרונה מונה לתפקידו הנוכחי. ארקסרב, אמר ברש, "מספקת פתרונות הגנה על המידע, רפליקציה (שעתוק) ופתרונות גיבוי ושחזור לארגונים – ברישוי מסורתי ובענן. היא הוקמה לפני 20 שנה, נרכשה והייתה חטיבה ב-CA, ונרכשה שוב ב-2014 על ידי חברת השקעות אמריקנית".

אתגרי המנמ"ר, אמר ברש, "הם צמצום תקציבי ה-IT, לצד מתן מענה לאיומים ההוה והעתיד – במגבלות תקציב ומשאבי כוח אדם. עליהם לספק זמינות סביב השעון למערכות ה-IT, לתת מענה לסביבות IT מבוזרות – באתר החברה ובענן, להתמודד עם התפוצצות המידע, המשוכפל בלא הרף, ולספק גיבוי לעובדים העובדים מרחוק".

לדברי ברש, "צוותי ה-IT מאמצים פתרונות מאוחדים: הם נעשים קטנים יותר, אך עדיין נדרשים לבצע את המוטל עליהם – ניהול סוגים שונים של נתונים במגוון מערכות, ישנות וחדשות. לכן, ארגונים יאמצו פתרונות מאוחדים כדי לפשט את ההגנה על נתונים ולהוזיל את העלויות".

בהיבט אבטחת המידע, אמר ברש, "הכופרות (Ransomware) הן מגמה ההולכת ומתעצמת. לצד השימוש בתוכנות אבטחה, שהן בהחלט חשובות לסיכול מתקפות כופרה, ארגונים מבינים כי שימוש בגיבויים עקביים, עם יכולות מתקדמות – כגון אחזור נתונים בתוך דקות, יאפשרו להתמודד עם מתקפות אלו – בלא צורך בתשלום הכופר".

דוד פרטוק, מנכ''ל Trust-IT

דוד פרטוק, מנכ"ל Trust-IT

"הפחתת סיכון קובעת את ההשקעה ב-IT", אמר ברש. "עלויות השבתה לא מתוכננות ממשיכות להוות מוקד למנמ"רים. בעידן שבו זמינות נתונים היא קריטית לניהול העסק, על צוותי IT לנקוט בגישה כלכלית יותר להגנת הנתונים. באמצעות ניהול סיכונים, ארגונים יקבעו את עלות היישומים והנתונים ואת מידת הקריטיות שלהם – ויתעדפו את ההשקעה בהתאם".

החברה, אמר ברש, "עונה לאתגרי הגיבוי בעידן החדש. כך, פתרון ה-Arcserve Unified Data Protection, הוא בעל התקן יעודי (Appliance) ותוכנה אינטגרטיבית, בתצורות 'שגר ושכח' – עבור סביבות פיזיות, וירטואליות ובענן של ארקסרב. הפתרון פשוט להפעלה והתקנתו אורכת רבע שעה. בנוסף, אנו תומכים בעננים ציבוריים, ויש לנו רכיב מניעת שכפול, המונע שמירה חוזרת ונשנית של אותו מידע – מה שמאפשר צמצום של נפחי האחסון עד 95%".

לשאלת אנשים ומחשבים על השחקניות האחרות בשוק, השיב ברש כי "המתחרים העיקריים הם Veeam, קומוולט (Commvault) ובמידה פחותה – וריטאס (Veritas). Veeam היא שחקן בעולם הווירטואליציה, קומוולט הוא פתרון מורכב, כבד ומסובך לתפעול, ואילו הפתרון של וריטאס – פחות מעודכן טכנולוגית. ענקיות האחסון אינן שחקניות משמעותיות בעולם הגיבוי".

מציאות חדשה בהגנת הנתונים

"אנחנו חווים מציאות חדשה בכל הקשור להגנה על נתונים", אמר ברש. "כיום, הארגונים נאבקים עם צמיחת נתונים אגרסיבית וסיכון מוגבר, לצד חוסר משאבים וכוח אדם בצוותי ה-IT שלהם. בשל כך, השוק הולך לכיוון של איחוד עם גישה לשירות מבוסס. השנה נראה ארגונים מכל הגדלים ממנפים טכניקות תכנון התאוששות מאסון וניצול של טכנולוגיות, אשר יסייעו בהפחתת העלויות התפעוליות של גיבוי והתאוששות".

בישראל פועלת ארקסרב עם חברת ההפצה Trust-IT ובאמצעות עשרות חברות אינטגרציה. דוד פרטוק, המשמש זה תשע שנים מנכ"ל חברת הייעוץ וההפצה – ניהל בעבר את תחום ארקסרב ב-CA.

לדבריו, "אנו מספקים פתרונות המתפתחים בהתאם לדינמיות המטורפת של האיומים העולמיים המשתנים, המאפשרים למנמ"ר לתת מענה קל ופשוט לתפעול לארגון".

"יש לארקסרב אלפי לקוחות בישראל", סיכם ברש, "מכל מגזרי התעשייה – בריאות, היי-טק, פיננסי, ועוד. אני צופה כי נכפיל את המכירות שלנו לעומת 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים