"מערכי ה-IT בארגונים צריכים להפוך ממעכבים – למסייעים בצמיחה"

כך אמר ליאונרד אייבנטוש, סגן נשיא עולמי לערוצים בנימבל סטורג' ● לדבריו, "על הטכנולוגיה בארגון להיות זו שמאיצה את העסק - המצב השתנה וכיום אתר האינטרנט של החברה, האפליקציות והשירותים שלה הם כולם חלק מליבתה העסקית"

ליאונרד אייבנטוש, סגן נשיא עולמי לערוצים בנימבל סטורג'. צילום: פלי הנמר

"האתגר המרכזי של המנמ"רים בארגונים הוא בצורך לשנות את מצב ה-IT – להפוך מרכיב המעכב את הצמיחה בארגון – לגורם אשר מסייע לצמיחתו", כך אמר ליאונרד אייבנטוש, סגן נשיא עולמי לערוצים, נימבל סטורג' (Nimble Storage).

אייבנטוש ביקר השבוע בישראל. בראיון לאנשים ומחשבים אמר כי "על הטכנולוגיה בארגון להיות זו שמאיצה את העסק. המצב השתנה וכיום אתר האינטרנט של הארגון, האפליקציות והשירותים שלו, כמו גם הקשר הטלפוני עם הלקוחות – הם כולם חלק מהליבה העסקית שלו. יש הרבה יותר אפליקציות בעבר, תהליכים מתבססים על IT הרבה יותר מקודם והאתגר הוא לסייע בכל התהליכים והתפעול".

אתגרי המנמ"ר, אמר אייבנטוש, "הם רבים ומגוונים. עליו לספק מערך IT תגובתי, עם שירות מהיר למשתמשים. עליו לדאוג לכך שהגישה למידע הארגוני תהיה מהירה ושהמידע והאפליקציות יהיו זמינים תמיד ובכל מקום – כי המידע היום הוא כלי המסייע לתפוקתיות של המשתמשים. השיתופיות של המידע היא כלי חשוב בהצלחת הארגון".

אתגר נוסף, אמר, "הוא הצורך לשנות את עבודת המחשוב המסורתית, לה היה רגיל משך שנים. עליו החליט על האופן בו ה-IT ייפרס וכיצד המשאבים שלו יוקצו: מה בדטה סנטר, מה בענן, ומה שבענן – באיזה ענן. חלפו עברו הימים בהם מחלקה בארגון באה לאנשי ה-IT וביקשה פיתוח של שירות או אפליקציה ונענתה כי הדבר ייארך שלושה חודשים".

לדבריו, "המגמה של התפוצצות המידע מלווה אותנו כבר שנים. על המנמ"ר ומנהל התשתיות תחתיו לדאוג לכך שמערכות ה-IT בכלל והאחסון בפרט יוכלו להכיל ולטפל בכלל המידע, וכן לוודא שהמערכות תהיינה אמינות וזמינות".

אמינות האחסון – רכיב קריטי

אמינות האחסון, ציין, "היא רכיב קריטי. אם צצה בעיה – יש לאתר אותה במהירות. מנהלי התשתיות צריכים לא לעסוק בעניינים הטכנולוגיים, של אחסון, רישות, מחשוב ושרתים – אלא רק בהקצאת משאבי מחשוב".

לדברי אייבנטוש, "לרוב ספקיות האחסון יש מערכות המתמקדות בביצועים מהירים, שהן יקרות, ולצדן יש מערכות המתמקדות בקיבולת, והן זולות יותר. אנו משלבים בין שני האתגרים, של ביצועים עם קיבולת, לצד יכולת גידול והתרחבות מהירה, הגנה משולבת, והתאוששות פרואקטיבית. אנו פותרים בעיה המאפיינת את כל ספקיות האחסון – ניצול חלקי ולא יעיל של המערכות".

רפי שקולניק, מנכ"ל נימבל סטורג' ישראל. צילום: פלי הנמר

רפי שקולניק, מנכ"ל נימבל סטורג' ישראל. צילום: פלי הנמר

פיתחנו מערכת, אמר, "בשם Infosight, אשר מאפשרת לחזות באופן יזום בעיות מהירות וביצועים, ובכך למנוע בעיות אלו על ידי מתן תמונה ברורה לכל מערך האחסון– מהאפליקציה ועד ארון האחסון".

"המנוע האנליטי של המערכת לוכד ומנתח יותר מ-30 מיליון פרטי נתונים הנאספים מאלפי מערכי הפלאש (Flash), לטובת יכולת לספק מודיעין מקיף אודות יציבות וביצועי תשתית האחסון".

"המערכת פותחת באופן אוטומטי יותר מ-90% מאירועי התמיכה, ומייצרת פתרון עבור יותר מ-80% מהם, ובכך היא חוסכת ללקוחות הארגוניים את הזמן והמאמצים של הפעלת תהליכי תמיכה ידניים. הפלטפורמה מספקת לאנשי ה-IT תובנות מעבר לשכבת האחסון ומאפשרת ליירט בעיות בטרם נוצרו – או לפתור במהירות רבה יותר את מעט הבעיות שלמרות הכל הופיעו".

לפעול 100% באופן עקיף

בהתייחסו למתחרות של נימבל בעולם האחסון, אמר אייבנטוש כי "מדובר במערכות מורכבות וישנות, שנבנו בצורת טלאים, בשל רכישות שנעשו במהלך השנים. הן מאבדות נתח שוק – אבל יש להן שירותים טובים לתמיכה. מדובר במצב מורכב, ואני יודע על מה אני מדבר, עבדתי בעבר ב-EMC".

"מי שיש לו EMC, משלם על מערכות יקרות ומורכבות, ומשלם בנוסף על תמיכה והדרכת אנשים לתפעול. בהתמודדות על מכרזים אנו רואים לעתים את HPE, אנו בקושי רואים את יבמ (IBM). לעומתן – אנו מספקים מערכות אחסון מודרניות, עם ביצועים גבוהים ופשטות".

בתפקידו, הסביר אייבנטוש, הוא אחראי על בניית הערוצים. "המטרה שלנו היא לפעול 100% באופן עקיף. יש לנו 2,000 שותפים בעולם, מהם 500 הם אסטרטגיים – עימם אנו בונים תוכניות במשותף".

בישראל, ציין, "יש לנו חמישה שותפים עסקיים: One1, טלדור, DnA-IT, טרה סקיי (TeraSky) וחיון מחשבים מקבוצת אולטרייד. השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, ולכן מערכות נימבל מאוד הולמות את צרכיו. לסניף הישראלי של ניבמל, ורפי שקולניק העומד בראשו – יש הזדמנות לצמיחה גדולה בשוק המקומי".

"הטכנולוגיה שלנו מביאה לשביעות רצון של הלקוחות", סיכם אייבנטוש. "בשנת 2017 נגדיל את נתח השוק שלנו, נחשוף בקרוב כמה מוצרים וטכנולוגיות חדשניים. נגדיל את עסקינו בפניה לקהל לקוחות ארגוני גדול יותר: לארגוני הביניים לצד ארגוני האנטרפרייז".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים