כחול לבן בבית הלבן: צפרא כץ הצטרפה לצוות המעבר של טראמפ

כץ, ילידת חולון, היא מנכ''לית משותפת של אורקל העולמית ובין נשות ההיי-טק הבכירות ביותר ● היא האישה השכירה בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארצות הברית: 57 מיליון דולר בשנה החולפת

צפרא כץ, מנכ''לית משותפת של אורקל וחברה בצוות המעבר של דונלד טראמפ. צילום: קובי קנטור

צפרא כץ, מנכ"לית משותפת באורקל (Oracle), מצטרפת לצוות המעבר של הנשיא הנבחר של ארצות הברית, דונלד טראמפ. דובר מטעם אורקל אישר את הדברים ל-TechCrunch.

כץ הייתה אחת מבכירי הענף שנפגשו ביום ד' האחרון עם הנשיא הנבחר, ילדיו ויועציו – במגדל הנושא את שמו בניו-יורק. לפני הפגישה היא נשמעה אופטימית ואמרה "אני מתכננת לספר לנשיא הנבחר שאנחנו איתו והם (בכירי ההיי-טק שנכחו בפגישה – י"ה) כאן כדי לעזור לו בכל דרך אפשרית". כץ הוסיפה שהיא מקווה שטראמפ יבצע רפורמה במס, יצמצם את היקף הרגולציה וינהל משא ומתן על הסכמי מסחר, כך שיועילו לקהילת ההיי-טק.

יצוין כי כץ תישאר בתפקידה כמנכ"לית אורקל במהלך העבודה בצוות המעבר. לא נמסר מה תהיה מהות התפקיד שלה בצוות.

בניגוד לכמה משתתפים אחרים בפגישה עם טראמפ, כץ לא נשאה הצהרות פוליטיות במהלך התקופה שקדמה לבחירות ועל פי נתוני נציבות הבחירות הפדרלית אף לא תרמה כספים למועמד כלשהו לנשיאות. לעומת זאת, מייסד אורקל וכיום היו"ר וה-CTO שלה, לארי אליסון, הוא תורם ענק למפלגה הרפובליקנית. במערכת הבחירות האחרונה הוא תרם מיליונים לעמותות העל (super PAC) של מרקו רוביו, שהתחרה מול טראמפ על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לבית הלבן.

הפגישה ביום ד' האחרון לא הייתה הראשונה של כץ עם טראמפ לאחר הבחירות. היא נפגשה איתו גם ימים ספורים לאחריהן ואף שלא נמסרו פרטים על מהות הפגישה, דווח שהוא שוקל למנות את כץ לשרת האוצר האמריקנית, בשל ניסיונה הרב בעולם הפיננסי. אלא שמאז הודיע טראמפ כי הוא בחר לתפקיד את סטיבן מנוחין, לשעבר מראשי גולדמן זאקס (Goldman Sachs).

עוצמתית ומשפיעה, ובעתיד – המובילה

כץ נולדה בישראל וגדלה בחולון, עד שהיגרה עם הוריה לארצות הברית בהיותה בת שש. היא מילאה כמה תפקידי מפתח בבנקאות העולמית לפני שהצטרפה לאורקל ב-1999.

במסגרת תפקידה כסמנכ"לית הכספים של ענקית ה-IT, הייתה כץ אמונה בין השאר על רכישות. היא הייתה שותפה מרכזית להשתלטות העוינת של אורקל על PeopleSoft במחיר של 10.3 מיליארד דולר והמובילה בעסקה שבה רכשה החברה את סאן (Sun Microsystems), תמורת 7.4 מיליארד. ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל סאן, ניהל את המשא ומתן על הרכישה מולה ולא מול אליסון.

כשאליסון החליט לפרוש מתפקיד המנכ"ל, כץ מונתה למנכ"לית משותפת של החברה, יחד עם מארק הרד, לשעבר מנכ"ל HP. אליסון מינה את עצמו, כאמור, ליו"ר ול-CTO. המינוי בא לאחר שכץ שימשה במשך שנים רבות סגנית בפועל של אליסון וכונתה לעתים "המוציאה לפועל של לארי". אליסון התבטא בעבר כי בבוא היום, היא זו שתחליף אותו כמובילת אורקל.

כץ היא האישה השכירה בעלת המשכורת הגבוהה ביותר בארצות הברית – 57 מיליון דולר בשנה החולפת. כבר ב-2011 היא הייתה לאישה בעלת השכר הגבוה ביותר במגזר העסקי בארצות הברית – על פי דירוג שפרסם פורצ'ן (Fortune). השכר שלה נסק בשנים האחרונות בקרוב ל-40%: ב-2010 הוא עמד על 42.09 מיליון דולר. היא דורגה אז, וגם שנה לפני כן, במקום ה-11 ברשימת הנשים בעלות העוצמה, המשפיעות על הכלכלה האמריקנית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים