הניצחון של טראמפ: איך הגיבו הגולשים?

הרשתות החברתיות התמלאו בתגובות על בחירתו של הנשיא האמריקני החדש: התומכים צהלו, המתנגדים התאבלו והסלבס נעו בין הרגשת גועל לתקווה שיהיה טוב

הפסיד והפיץ תיאוריות קונספירציה. דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב. צילום: BigStock

הניצחון של דונלד טראמפ היכה בתדהמה רבים בעולם, ובהם גם הגולשים – מארצות הברית וממדינות אחרות, כולל מישראל. תומכיה של הילרי קלינטון הביעו הבוקר (ד') את אבלם ואלה של טראמפ את שמחתם – גם ברשתות החברתיות.

רבים שיתפו קטע מהסדרה משפחת סימפסון, ש-"חזתה" את ניצחונו של טראמפ כבר לפני 16 שנים.

"נתתי את כל מה שיש לי בתמיכה בדונלד טראמפ", צייץ אחד מתומכיו, "כי רק הוא יכול לעשות את אמריקה גדולה שוב. הלילה, אמריקה מסכימה לכך".

גולש אחר הודה לכמה מהמדינות שהכריעו את הבחירות לטובתו של טראמפ, בהן ג'ורג'יה, אייווה, יוטה ו-וויסקונסין. גולשת נוספת ציינה כי הפעם האחרונה שבה הרפובליקנים שלטו הן בבית הלבן, הן בסנאט והן בבית הנבחרים הייתה ב-1928, והוסיפה: "משהו גדול קורה". אדם אחר צייץ כי "חדשות טובות יותר מניצחונו של טראמפ הן שבית המשפט העליון יהיה שלנו למשך יותר מ-20 שנים. החוקה תשרוד את המתקפה הליברלית".

לעומת זאת, אחת מהמתנגדים לטראמפ טענה ש-"הניצחון שלנו לוקח אותנו עשרות שנים אחורה. זה מפחיד". מתנגדת אחרת צייצה: "אני חסרת מילים. בתחילת היום לא חשבתי שלטראמפ יש אפילו סיכוי לנצח", וצירפה Gif של אישה מלאת אימה. צייצן אחר כתב: "זה לא מצחיק. זה מפחיד. בחירתו של טראמפ נותנת לגיטימציה לגזענות ולשנאת הזרים שהייתה בקמפיין שלו". גולש נוסף הציע לעשות משחק שתייה: "תשתה עד שתמות כי המדינה הזאת הולכת בכל מקרה לאבדון".

מה הסלבס חושבים?

גם סלבריטאים רבים פרסמו ציוצים מאוכזבים בעקבות בחירתו של טראמפ. ליידי גאגא כתבה: "תתפללי, אמריקה". השחקן כריס אוונס צייץ: "זהו לילה מביך עבור אמריקה. נתנו לאדם מלא שנאה להוביל את האומה הגדולה שלנו. נתנו לבריון להנהיג אותנו. אני מלא גועל". מנחה הלייט נייט ג'יימס קורדן ציין ש-"יש לי הרגשה של ברקזיט" והזמרת הבריטית לילי אלן כתבה, בפרפראזה על הבטחתו של טראמפ לבנות חומה בגבול של ארצות הברית עם מכסיקו: "קנדה צריכה לחשוב על בניית חומה".

שר ציינה ש-"העולם לא יהיה עוד אותו הדבר. אני מרגישה עצובה עבור הצעירים". בציוץ אחר היא כתבה: "בבקשה, תגידו לי שזה סיוט. בבקשה, תגידו לי: 'תתעוררי, שר!' אני מנסה להתעורר". הקומיקאית שרה סילברמן כתבה ש-"פוטין עומד לנצח" והסופרת ג'יי.קיי. רולינג היטיבה לסכם: "כך או אחרת, הלילה נעשתה היסטוריה. הלוואי שהיא תהיה טובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים