מחקר: הילרי קלינטון מובילה במדד ההתעניינות ברשת

בניגוד למצב עד תחילת החודש, רוב השיח ברשת על הבחירות בארצות הברית מתמקד בה ולא בדונלד טראמפ - כך על פי נתונים שפרסמה PicScout ● המהפך החל לפני ההתמוטטות שלה

הקורבן: הילרי קלינטון. צילום: BigStock

השמועות וההערכות לגבי מצבה הבריאותי של הילרי קלינטון, בשיתוף הסרטון שפורסם השבוע והידיעה כי היא חטפה דלקת ריאות, הביאו לירידה שלה בסקרים ולעלייה של המועמד המתחרה, דונלד טראמפ. אלא שברשת המצב שונה: על פי מחקר חדש, בניגוד לעבר – המועמדת הדמוקרטית פופולרית יותר מהמתחרה הרפובליקני.

בעוד שתוצאות מחקר ויזואלי שערכה PicScout ביוני השנה העידו על פופולריות גדולה יותר ברשת של טראמפ, וכך נשמר עד תחילת החודש, על פי מחקר חדש, שנערך בימים האחרונים, קלינטון היא המובילה.

קלינטון נמצאה כפוליטיקאית המדוברת ביותר בימים האחרונים במרחב האינטרנטי, כאשר 55% מהשיח הוא אודותיה בעוד ש-45% – אודות טראמפ. זאת לאחר שעד לתחילת החודש המועמד הרפובליקני הוביל וזכה לכ-60%.

PicScout ביססה את הנתונים על סריקה של מאות מיליוני אתרי חדשות, בלוגים פוליטיים, אתרי מסחר ופורטלים.

האם המהפך קשור להתמוטטות?

בחברה מסבירים כי "אנחנו מזהים בצורה חדה שמדברים עליה יותר בימים האחרונים. עם זאת, מעניין לציין שהמהפך החל כמה ימים לפני ההתמוטטות שלה ב-11 בספטמבר ולכן, ייתכן שהוא לא קשור בהכרח למה שקרה באותו היום".

כאמור, קלינטון סובלת מירידה בסקרים המסורתיים, ובחלק מהם טראמפ אף עוקף אותה. כך, למשל, סקר של רויטרס (Reuters) מראה ש-40% מהאמריקנים היו מצביעים לו אם הבחירות היו נערכות היום ו-39% – לה.

אורי לביא, מנכ"ל PicScout, מסביר: "באופן לא מפתיע קיים לעתים שוני בין התוצאות של סקרים מהסוג המסורתי לפופולריות של מותג, חברות או אישיות ברשת. הטכנולוגיה שלנו מציעה דרך נוספת לבדוק פופולריות, על פי המידה שבה נפוצים ומדוברים האישים או המותגים באתרים, רשתות חברתיות, בלוגים ופורטלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים