עוד אקזיט: eBay רוכשת את SalesPredict הישראלית תמורת 40 מיליון דולר

אחת משני מייסדי החברה הנרכשת, היא מדענית הנתונים ד''ר קירה רדינסקי, שסיימה דוקטורט בגיל 26 והדליקה משואה ב-2014

ד''ר קירה רדינסקי, מייסדת-שותפה וסמנכ"ל טכנולוגיות SalesPredict

eBay רוכשת את SalesPredict הישראלית, המאתרת תבניות ודפוסי סיבתיות לפיהן ניתן לחזות אירועים, לחזות התנהגות צרכנית, העדפות קנייה ולשפר שיעורי המרה לקנייה. סכום הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו ב-30-40 מיליון דולר.

הנרכשת הוקמה ב-2012, והיא עוסקת במתן שירותים לאנשי מכירות, בעיקר מיון לקוחות פוטנציאליים, באמצעות כריית מידע מהאינטרנט על רשימת הלקוחות הפוטנציאליים של הארגון.

החברה פיתחה אפליקציית B2B הנמצאת ב-App Exchange, (שוק האפליקציות של Salesforce) המספקת ללקוח – איש המכירות – תובנות על העסקאות הפוטנציאליות הנמצאות במערכת. הדבר נעשה על ידי תעדוף העסקאות שהסתברות הביצוע שלהן גבוהה יותר.

מניפולציות חישוביות

האפליקציה עורכת כריית מידע: היא בוחנת עסקאות שכבר נעשו, משקללת נתונים מהמדיה החברתית, עורכת ניתוח של הקשר, קונטקסט, באתרים וברשת, ולאחר מכן מפעילה אלגוריתם הצופה פני עתיד, המחבר את כלל הנתונים ומבצע עליהם מניפולציות חישוביות.

עובדי SalesPredict יצטרפו לחטיבת הנתונים המובנים (Structured Data) של eBay ויעבדו במרכז הפיתוח של החברה בנתניה, המתמחה במדע הנתונים, ובראשו עומד יובל מטלון.

ירון זכאי-אור, מייסד-שותף ומנכ"ל SalesPredict ישמש כמנהל המוצר והטכנולוגיה. ד"ר קירה רדינסקי, מייסדת-שותפה וסמנכ"ל טכנולוגיות SalesPredict, תשמש כדירקטורית מדע-נתונים ומדענית ראשית ב-eBay ישראל. זכאי-אור עבד בעבר ב-Kontera, מיקרוסופט (Microsoft) ו-Quiver.

ירון זכאי-אור, מייסד-שותף ומנכ"ל SalesPredict

ירון זכאי-אור, מייסד-שותף ומנכ"ל SalesPredict

מי את המדענית הצעירה?

רדינסקי שירתה בחיל המודיעין כמתכנתת והייתה שותפה בצוות שקיבל את פרס ביטחון ישראל. ב-2002, בת 15 בלבד, החלה ללמוד בטכניון, והשתלבה בתוכנית המצוינים. את שלושת תאריה האקדמיים קיבלה מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון. בתואר השני עסקה בתחומים הקשורים ללמידה תלוית-זמן ולבינה מלאכותית.

ב-2012, בהיותה בת 26, הגישה את עבודת הדוקטורט שלה, בה תיארה מתודולוגיה לניבוי אירועים על סמך שכיחות שאילתות באינטרנט, וניתוח סמנטי של טקסטים מ-500 השנים האחרונות, ארכיוני חדשות מניו יורק טיימס (New York Times) משנת 1851 ומאגרי מידע נוספים.

באוגוסט 2013 נבחרה על ידי מגזין הטכנולוגיה MIT Technology Review, לרשימת 35 הממציאים והיזמים הצעירים מתחת לגיל 35. ב-2014 דורגה רדינסקי בין "50 הנשים המשפיעות ביותר בישראל" על-ידי מגזין פורבס (Forbes). עוד באותה שנה, 2014 – היא נבחרה להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

קטלוג המוצרים ומדריך התמחור המקיף בעולם

פעילות חטיבת הנתונים המובנים ב-eBay כוללת שלוש יוזמות עיקריות: איסוף הנתונים; עיבוד והעשרת נתונים; ויצירת חוויות מוצרים. SalesPredict, נמסר, תתרום לשלב עיבוד והעשרת הנתונים ובמיוחד לתובנות הנוגעות למלאי המוצרים. SalesPredict תתמוך ביכולות הבינה המלאכותית, למידת מכונה ומדע הנתונים (Data Science) של הרוכשת.

עסקה זו, מסרה eBay, מצטרפת לרכישה קודמת, של Expertmaker, "במטרה להעצים את מאמצי חטיבת הנתונים מובנים (Structured Data) של eBay".

עמית מניפז, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת הנתונים המובנים ב-eBay, אמר כי "הרכישה היא ציון דרך נוסף בתוכניות שלנו ליישם גישות למידה מובילות, על מנת ליצור את קטלוג המוצרים ומדריך התמחור המקיף בעולם".

לחזות אירועים עתידיים

לדבריו, "המומחיות של הנרכשת באנליטיקה חיזויית (Predictive Analytics) ולמידת מכונה, תתרום לפעילות חטיבת הנתונים המובנים ב-eBay. עבור הקונים שלנו, היא תסייע להבין טוב יותר את מאפייני בידול המחירים של מוצרינו ועבור המוכרים שלנו, היא תסייע לנו ליצור את המודלים החיזויים המסוגלים להגדיר את הסבירות של מכירת מוצר נתון במחיר נתון על פני זמן".

זכאי-אור אמר כי "נצייד את המוכרים של eBay במידע על ערך הפריטים, אשר בסופו של דבר יגדיל את שיעור ההמרה למכירות".

ד"ר רדינסקי, ציינה כי "כמדענית נתונים בנשמתי, תמיד התעניינתי בפיתוח שיטות הממנפות נתונים מהעבר על מנת לחזות אירועים עתידיים. כשהקמנו את SalesPredict, החזון שלנו היה לחולל שינוי משמעותי בעולם העסקי בעזרת תחזיות מיקרו ומקרו-כלכליות. היום, חזון זה הניב יכולות אוטומטיות חדשניות לניתוח מידע. כעת יש לנו ההזדמנות ליישם יכולות אלו בקהילת הקונים והמוכרים של eBay".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים