העולם הוא שטוח – וכך גם הוצאות ה-IT העולמיות

הוצאות המחשוב הגלובליות צפויות לעמוד השנה על 3.41 טריליון דולר - נתון המשקף קיפאון בשל היותו דומה לנתון בשנה החולפת, כך על פי גרטנר

להשיג את יעדי הביצועים הפיננסיים והעסקיים. אילוסטרציה: BigStock/kenny001

הוצאות ה-IT העולמיות צפויות לעמוד על 3.41 טריליון דולר, נתון המשקף קיפאון לעומת הנתון בשנה החולפת, כך על פי גרטנר (Gartner).

על פי חברת המחקר, הוצאות ה-IT הגלובלית לא יצמחו השנה, אך למרות זאת, הנתון מהווה שיפור לעומת תחזית מוקדמת יותר שלה, של צמיחה שלילית, בשיעור של 0.5%, השנה. הסיבה העיקרית לשינוי התחזית נובעת מתנודות בשערי המטבעות.

התחזית של גרטנר נערכה מתוך הנחה שבריטניה לא תצא מהאיחוד האירופי (Brexit). להחלטת האזרחים בממלכה על יציאת בריטניה מהאיחוד –  תהיה השפעה על שוק ה-IT הבריטי, עם גלי השפעות על אירופה והשוק העולמי. כך, מעריכים האנליסטים כי עובדי IT זרים, שאינם בריטים, יתקשו, או לא ירצו לעבוד בבריטניה, והדבר יצור מצוקות במחלקות ה-IT בארגונים בבריטניה, מה שישפיע על שוק ה-IT במערב אירופה.

תחילתה של דיכוטומיה מדהימה

ההוצאות על מערכות בדטה סנטר יעמדו השנה על 174 מיליארד דולר, נתון המשקף גידול של 2% לעומת 2015. הוצאות התוכנה העולמיות יעמדו על 332 מיליארד דולר, גידול של 5.8% לעומת השנה החולפת. ההוצאות על רכיבי מחשוב יעמדו על 627 מיליארד דולר, נתון המשקף קיטון של 5.3%. ההוצאות על שירותי IT יעמדו על 898 מיליארד דולר – גידול של 3.7%. ההוצאות על שירותי תקשורת יעמדו על 1.38 טריליון דולר, נתון המשקף קיטון של 1.4% לעומת 2015.

לדברי ג'ון-דיוויד לאבלוק, סגן נשיא בכיר בחברת המחקר, "2016 סימנה את תחילתה של דיכוטומיה מדהימה. קצבי השינוי ב-IT לעולם לא יהיו יותר איטיים כמו שהם היום. אבל הצמיחה בהוצאות ה-IT העולמית ירודה".

לדבריו, "ארגונים הופכים להיות עסקים דיגיטליים ומפנים את תשומת לבם ליוזמות חדשות, כמו האינטרנט של הדברים. הם מחפשים דרכים להפחתת עלויות, כדי להקצות משאבים לעולמות ה-IT החדשים, הם רוצים לפשט את הרמה התפעולית. לשם כך, בין השאר, הם משתמשים בתוכנה כשירות, SaaS – במקום רישוי מסורתי, הם משתמשים ב-VoLTE – במקום בשירותי סלולר, ובעוזרים אישיים ממחושבים במקום באנושיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים