סימנטק תרכוש את בלו קואט תמורת 4.65 מיליארד דולר

במסגרת העסקה ימונה מנכ"ל הנרכשת, גרג קלארק, למנכ"ל סימנטק ● בלו קואט מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר והשירות שלה משלים את פורטפוליו המוצרים של הרוכשת

חקירה מיוחדת בסימנטק - האם יש קשר לרכישת בלו קואט?

סימנטק (Symantec) הודיעה אמש (ב') על כוונתה לרכוש את בלו קואט (Blue Coat) תמורת 4.65 מיליארד דולר במזומן. העסקה אמורה להיסגר סופית במהלך הרבעון השלישי של השנה. במסגרת העסקה, מנכ"ל בלו קואט, גרג קלארק, יהפוך למנכ"ל סימנטק לאחר שהרכישה תיחתם ותאושר. הוא ימלא את התפקיד, שמחכה לאיוש כבר יותר מחודש, עם הדחתו של מייקל בראון לאחר שהחברה דיווחה על תוצאות רבעוניות לא טובות מבחינתה.

בלו קואט, שהיא חברה בהחזקה פרטית, מתמחה בהגנה על שערי הגישה לאינטרנט של ארגונים מפני מתקפות סייבר. השירות שלה משלים את פורטפוליו המוצרים שמציעה סימנטק בעיקר לחברות ולארגונים גדולים. יש לנרכשת כ-15 אלף לקוחות ברחבי העולם והיא הציגה צמיחה של 17% במונחי שנה לשנה, נכון לאפריל האחרון. לפי סימנטק, החברה מספקת פלטפורמה אמינה לאספקת אבטחה בדור הענן.

בישראל יש לבלו קואט לקוחות לא מעטים, כולל צה"ל, בנק לאומי, מגדל, בזק, שופרסל, ישראכרט, דואר ישראל, לאומי כארד והחברה לישראל. עדיין לא ברור מה יקרה לסניף המקומי של החברה וכיצד הוא יוטמע בסינמטק.

מדובר ברכישה הראשונה שמבצעת סימנטק לאחר שהיא הופרדה לא מכבר לחברת אבטחה ולחברת IT, שחזרה להיקרא Veritas Technologies – החברה עמה מוזגה סימנטק ב-2004 באחד המיזוגים הגדולים אי פעם בתחום ה-IT. ב-29 בינואר השנה הושלמה מכירת Veritas לקבוצת האחזקה The Carlyle Group תמורת כ-7.5 מיליארד דולר.

מדובר ברכישה הראשונה שמבצעת סימנטק מזה שנתיים. במהלך מאי 2014 היא הודיעה על רכישת NitroDesk כדי לחזק את תיק הפתרונות שלה לניידות ארגונית.

"עסקה זו תאפשר לסימנטק לשפר את הרווחיות שלה תוך המשך ההשקעה בחדשנות והמשך הצמיחה. היא תיצור ערך אמיתי לעבור בעלי המניות", אמר תומס סיפרט, מנהל הכספים הראשי של סימנטק. החברה צופה להכנסות משותפות של 4.4 מיליארד דולר ולכך שרכישת בלו קואט תוביל אותה למצב בו 62% מההכנסות הללו יגיעו מתחום האבטחה הארגונית.

מחזיקת המניות הראשית של בלו קואט, Bain Capital, הודיעה כי תשקיע 750 מליון דולר בחברה המשולבת וכי אחד ממנהלי החברה, דיוויד האמפריי, יצורף לחבר המנהלים של סימנטק. גם חברת ההשקעות הפרטית Silver Lake Partners הסכימה להכפיל את ההשקעה שלה בסימנטק לכדי מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים