"אימוץ החדשנות והטכנולוגיה בישראל הוא איטי יותר משאר העולם"

כך אמר ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי, במסגרת פאנל מנהלי טכנולוגיות ● לדבריו, "במקומות שאין איגודים, אם עובדים לא יצליחו להמשיך עם ההתפתחות ולהסתגל אליה, הם יכולים למצוא את עצמם בחוץ"

ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי

"אימוץ החדשנות והטכנולוגיה בישראל הוא יותר איטי משאר העולם. ייקח עוד הרבה זמן עד שנטמיע את הטכנולוגיה בשביל שהדור הזה עוד יהיה במגזר העבודה. הדור הבא יהיה לחלוטין במקום אחר, אך האנשים שעובדים כיום, ככל הנראה, ייאלצו לצאת משוק העבודה. בכפייה זה בוודאי לא יילך". כך אמר ערן גוטמן, מנמ"ר שיכון ובינוי.

גוטמן דיבר בפאנל מנהלי טכנולוגיות במסגרת פורום ניהול חדשנות עסקית אשר נערך שלשום (א') במכללת מגמות בפתח תקווה בהפקת אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

גוטמן הסביר כי "חל שינוי דרמטי ונדרשת השקעה שאיני יודע מי יעשה אותה. לגרמניה וצרפת יש איגודים שדואגים להכשיר עובדים ולדאוג שהם יתאימו לתפקידים, ושם הם מוגנים. במקומות שאין איגודים, אם עובדים לא יצליחו להמשיך עם ההתפתחות ולהסתגל אליה הם יכולים למצוא את עצמם בחוץ".

על השאלה כיצד כן מכניסים חדשנות לעולם הנדל"ן, ענה גוטמן כי "חדשנות צריכה לבוא מההנהלה. כשאתה בא ליישם טכנולוגיות שיש בעולם ופחות בארץ, זה עניין קשה. אנחנו מנסים להכניס דברים שרואים בעולם – טכנולוגיה לבישה, מציאות מדומה, אך לשכנע מנהלי שיווק עם חדשנות זה עניין קשה מאוד. לדבר עם סמנכ"לית שיווק ולהציע לה מסך מגע, נראה לנו טריוויאלי – להם לא. אלה אנשים שחיים בפרונט-טו-פרונט ופייס-טו-פייס. דירה אף אחד לא קונה באינטרנט. עדיין".

לדברי עדית שרויטמן, סמנכל"ית מערכות מידע ותקשוב בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים, מילת המפתח שיכולה לעזור למנמ"רים להיכנס לעניין זה היא "לא לחפש ROI בעולם הדיגיטל. אין דבר כזה. מדובר בפרויקטים של Quick-Win. זה מצליח לכם, תמשיכו – לא מצליח, תעברו לפרויקט הבא. אנחנו עובדים המון עם סטארט-אפים ועושים המון פיילוטים. זה גרושים. הכשלונות הם אחד על 10. המסר הוא – תעשו טכנולוגיה שמייעלת את התהליכים. מי שדוחף היום הכל זה מערכות מידע. העולם הבא זה טרנספורמציה דיגיטלית. זה אתגר מטורף".

עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בחברה המרכזית למשקאות קלים. צילום: פלי הנמר

עדית שרויטמן, סמנכ"לית מערכות מידע בחברה המרכזית למשקאות קלים. צילום: פלי הנמר

לא מהטכנולוגיה אלא מהעסק

ביבמ (IBM) לעומת זאת רואים את נושא החדשנות אחרת. ד"ר דניאל ילין, סגן נשיא, אחראי על פלטפורמת פיתוח המובייל ומעבדות תוכנה בסניף הישראלי של החברה, מספר כי היה לפני שלושה שבועות בהודו, וכשביקר שם באחת מחברות הביטוח אשר נחשבות לרוב כשמרניות ביותר, ראה כי "שם מסתכלים על טכנולוגיה בלי לחשוב על טרנספורמציה. הדגש למעשה היה פחות טכנולוגי ויותר על העיצוב, במחשבה על המשתמש הסופי – כיצד אפשר לעזור לו".

ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והמוביל העולמי של הפיתוח למובייל בחברה

ד"ר דניאל ילין, מנהל מעבדת התוכנה של יבמ בישראל והמוביל העולמי של הפיתוח למובייל בחברה

ילין מספר כי "כל הקירות היו מכוסים בכל מיני מדבקות עם מתודולוגיית עיצוב ובעיות בהן יכול להיתקל המשתמש, וצורת חשיבתם היתה – מה בכל הטכנולוגיה הזו יעשה עוד 10 שנים מהפכה, ואיך אנחנו יכולים להגיע לשם? צורת עבודה זו מגיעה מהבנה כיצד אפשר לעשות טרנספורמציה לכל התהליכים שקורים. צריך להתחיל לא מהטכנולוגיה – אלא להבין את העסק, ולהבין לאן רוצים ללכת עוד כמה שנים".

בכל הנוגע למעבר לענן אמר ילין כי "זה ברור לכולנו שבעוד כמה שנים זה מה שיהיה. אנחנו משקיעים היום במה שאנחנו רואים שזה העתיד. אין לי שום ספק שלאט לאט נגיע לשם. אך כשהרגולטורים לא מבינים את הענן – אי אפשר ללכת לשם. וזה תהליך".

על כך גוטמן הוסיף ואמר כי "יש כלכלות חדשות שנולדו לענן. יש כלכלות קיימות שימשיכו להיות On-Premise גם עוד מאה שנה. אני לא רואה את ההיסטריה פה, והסיבה שאנחנו הולכים ל- real-time analytics זה כדי לא להתעסק בכל השאילתות האלה. היום זה עניין פופוליסטי לחלוטין: 'תביא לי ענן למרות שאני לא מבין בזה'".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים