אריקסון וסיסקו משתפות פעולה באינטרנט של הדברים – נלחמות באיום מסין

החברות צופות ממהלך זה הכנסות של מיליארד דולר כל אחת, עד 2018 ● ההכרזה כוללת הסכמים רבים, הכוללים מחויבות לשינוי של הרשת

משתפות פעולה. אריקסון וסיסקו

אריקסון (Ericsson) וסיסקו (Cisco) הכריזו על שותפות עסקית וטכנולוגית גלובלית ביצירת רשתות העתיד.

כל אחת מהחברות צופה הכנסות נוספות ב-2016, הצפויות להצטבר עד 2018 למיליארד דולר או יותר, לכל אחת מהן.

אף ששתי החברות לא מסרו זאת בהודעתן, אנליסטים ציינו כי לצד הרווח הכספי, יש לשיתוף הפעולה היבט נוסף: השתיים היו מתחרות מרות בעבר, ואף היו דיווחים על מיזוג או רכישה של אחת את רעותה. מוצרי אריקסון וסיסקו, כתבו האנליסטים, משלימים בעולמות של רשתות סלולר מתקדמות מדור חמש ושל תשתיות תקשורת. אלא שכעת, הופיע האיום מצד חברות סיניות הפועלות בתחום, ובראשן וואווי (Huawei), שהחלה לזנב בשתיהן.

השתיים מסרו כי "הקשרים בין החברות יעניקו ללקוחות את הטוב משני העולמות: ניתוב (Routing), מרכזי נתונים, רישות, ניידות, ניהול ובקרה ויכולות שירות גלובליות. הלקוחות יקבלו ערך באמצעות: אספקת קו שלם של מוצרים ושירותים ללקוחות שהם ספקי שירותים, לצד האצת ההתפתחות של מודלים עסקיים חדשים; יצירת החוויה הארגונית הניידת העתידית, באמצעות ארכיטקטורה טכנולוגית מאובטחת לרשתות יציבות, בתוך מבנים ומחוצה להם; האצת הפלטפורמות והשירותים הדרושים לדיגיטציה של מדינות וליצירת האינטרנט של הדברים".

עקרונות תכנון חדשים

בעולם המונע על ידי ניידות, ענן ודיגיטיזציה, נמסר, "רשתות העתיד יצריכו עקרונות תכנון חדשים, על מנת להבטיח שיהיו גמישות, אוטונומיות ובטוחות ביותר. שתי החברות יתמודדו עם האתגר בכל ארכיטקטורות הרשת, לרבות הדור החמישי בסלולר, רשתות תקשורת סלולרית בענן והאינטרנט של הדברים – מהתקנים וחיישנים הדרושים לגישה ורשתות ליבה, עד לענני מחשוב ארגוניים".

ההכרזה של אריקסון וסיסקו כוללת הסכמים רבים, הכוללים מחויבות לשינוי של הרשת באמצעות ארכיטקטורת תוכן ופיתוח משותף, ניהול ובקרה מבוססי מערכות, הסכם הפצה רחב ושיתוף פעולה במגזרי שוק מתעוררים וחשובים. כחלק מההסכם, אריקסון תקבל עמלות רישוי מסיסקו.

האנס וסטברג, נשיא ומנכ"ל אריקסון, אמר כי "אנו חולקים את החזון המדבר על תפקידה האסטרטגי של הרשת במרכז של כל חברה ובטרנספורמציה הדיגיטלית של כל אחד מהענפים. השותפות תתמקד בתחילה בספקי שירותים ולאחר מכן בהזדמנויות למגזר הארגוני והאצת ההיקף והאימוץ של שירותי האינטרנט של הדברים בענפים שונים. זהו חיזוק אסטרטגיית ה–IP שפיתחנו בשנים האחרונות".

צ'אק רובינס, מנכ"ל סיסקו, אמר כי "עבדנו עם אריקסון בשנה שעברה על פיתוח אסטרטגיה למנהיגות עתידית של התעשייה שאותה אנו מתחילים לבצע היום. השותפות שלנו תחיש את הצמיחה בשתי החברות, תגדיל את הערך ללקוחותינו ותספק חדשנות לתעשייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים