עם שישה מיליארד דולר בארנק, אילו חברות סימנטק תרכוש?

מייקל בראון, מנכ''ל החברה, אמר באחרונה כי "הכסף לא ישרוף חור בכיס שלנו, אנחנו בהחלט מחפשים לעשות כמה רכישות" ● עוד הוסיף כי הם מחפשים להרחיב את ההיצע שלהם בעולמות ההגנה מפני איומים, הגנת מידע ושירותי אבטחה מקוונת

סימנטק

ב-1 בינואר 2016 צפויה להיסגר עסקת ענק בעולם אבטחת המידע: סימנטק (Symantec) הודיעה באוגוסט האחרון כי תמכור את עסקי אחסון וגיבוי הנתונים שלה, וריטאס (Veritas), לקבוצת משקיעים בראשות חברת ההשקעות הפרטית קרלייל (Carlyle Group). סכום העסקה גבוה – שמונה מיליארד דולר במזומן, ולמרות זאת, מדובר בהפסד עבור ענקית אבטחת המידע, שכן היא קנתה את וריטאס תמורת 13.5 מיליארד.

לסימנטק תיווצר קופה מלאה במזומנים, בהיקף של שישה מיליארד דולר. מייקל בראון, מנכ"ל סימנטק, אמר באחרונה כי "הכסף לא ישרוף חור בכיס של החברה, סימנטק בהחלט מחפשת לעשות כמה רכישות". בראון אמר כי החברה תחפש להרחיב את ההיצע שלה בעולמות ההגנה מפני איומים, הגנת מידע ושירותי אבטחה מקוונת.

הנה מה שהשותפים של ענקית אבטחת המידע ואנליסטים מציעים לה כשמונה יעדים פוטנציאליים לרכישה. שתי החברות הראשונות הן פייראיי (FireEye) או פאלו אלטו (Palo Alto Networks). הבעיה עם שתי חברות אלו היא מחירן: שווי השוק של פייראיי עומד על יותר מארבעה מיליארד דולר, ולכן מחירה צפוי לעמוד על מיליארדים רבים, אולי רבים מדי עבור סימנטק. כאשר דווח בעבר, והוכחש, כי סיסקו (Cisco) תרכוש אותה, תג המחיר של פייראיי היה תשעה מיליארד. לגבי פאלו אלטו: ביוני השנה, שלוש שנים אחרי הנפקתה של פאלו אלטו בבורסת ניו יורק, הגיע הרגע שמייסדה, ניר צוק הישראלי, ציפה לו יותר מכל – שווי השוק של החברה חצה לראשונה את שווי השוק של צ'ק פוינט, ועמד על 15.4 מיליארד דולר.

חברה נוספת ששמה הוזכר היא Cylance, המציעה את הדור הבא לפתרון אבטחת נקודות הקצה. הפתרון מבדל עצמו מאלה הקיימים כיום בשוק, על ידי שימוש במתמטיקה ואלגוריתמים לזיהוי התקפות, במקום חתימות. סימנטק, על פי IDC, היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר לתחום, 18.4%, והאנליסטים מציינים שיש היגיון ברכישה זו, להעמקת נתח השוק שלה בתחום.

הדור הבא של SIEM

עוד ציינו האנליסטים כי "אם סימנטק רוצה להיות נוכחת בין השחקניות המספקות ערימת אבטחה מקצה לקצה, LogRhythm היא היעד".  LogRhythm מספקת את הדור הבא של SIEM, מערכת לניהול אירועי אבטחה, עם ניתוח מעמיק, נתוני log, ניטור רשת ונקודות קצה וזיהוי פלילי – בפתרון יחיד.

עוד צוינו כיעדי רכישה החברות Bit9 ו-Carbon Black, הפועלות אף הן בתחום ההגנה על נקודות קצה. השתיים פועלות במשותף מאז פברואר 2014, ומספקות יכולות תגובה לאירועי אבטחה, עם פלטפורמה לאבטחת נקודות קצה.

ויש גם את הנקודה הישראלית. בין החברות שהאנליסטים המליצו לסימנטק לרכוש, אוזכרה Cybereason, שפיתחה פלטפורמת אבטחה אקטיבית עבור ארגונים, המאפשרת להם לפקח באופן רציף אחר המערכות השונות בארגון במטרה לאתר פעולות סייבר שונות, הרבה לפני שהן קורות בפועל. הטכנולוגייה שפיתחה Cybereason מאפשרת איסוף מידע ועיבוד נתונים בקצב של עד שמונה מיליון אירועים בשנייה, במטרה לזהות ולחשוף את המרכיבים המרכזיים במתקפה. Cybereason הישראלית הוקמה על ידי יוצאי יחידת  8200, ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער לפני פחות משנתיים ומפעילה כיום משרדים בבוסטון ומרכז פיתוח בתל אביב.

חברה נוספת שצוינה היא Skyhigh Networks, המספקת למשתמשים נראות בנוגע לשימוש שלהם בשירותי הענן, זיהוי איומים ואכיפת מדיניות אבטחה באמצעות כלים כגון הצפנה. כך, תוכל סימנטק להרחיב את ההיצע שלה בתחום מניעת דליפת מידע, DLP.

החברה האחרונה אותה ציינו האנליסטים פועלת אף היא באבטחת הגישה לענן: CipherCloud. החברה מספקת פתרון ברמה ארגונית לניטור ענן, הצפנה, ניהול מרכזי, זיהוי נוזקות והלימה לתקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים