גרטנר: דל רביעית באחסון – דוחקת את יבמ ונט-אפ

עוד נמסר כי נימבל נכנסה לראשונה לרביע המובילות של חברת המחקר עם הכנסות של 228 מיליון דולר בשנה הראשונה שלה כחברה ציבורית, וגידול של 81% במהלך השנה הפיסקלית

דל

עולם האחסון ממשיך לחוות שינויים דרמטיים, כך על פי גרטנר (Gartner). דל (Dell) קפצה מהמקום השישי לזה הרביעי בקרב ספקיות האחסון מבוססות דיסק, נט-אפ (NetApp) ויבמ (IBM) נדחקו למקומות החמישי והשישי (בהתאמה), ואילו נימבל (Nimble Storage) השתחלה בראשונה לרביע המובילות.

"האופק של ספקיות האחסון משתנה במהירות, כאשר ספקיות מבוססות עורכות ארגון מחדש ואילו ספקיות אחסון בצמיחה מגדילות את המוניטין שלהן בשוק", נכתב בדו"ח השנתי שהנפיקה חברת המחקר לעולם האחסון מבוסס דיסק. יצוין כי המחקר אינו סוקר את חברות האחסון המספקות אחסון המבוסס כולו על פלאש (Flash), לו החברה מנפיקה דו"ח נפרד.

עוד מציינת גרטנר כי "ספקיות אחסון בעלות הכנסות משמעותיות מאחסון בקצה הגבוה, שרצו להגן על נתח השוק שלהן, הגיבו באמצעות השקת מודלים בנפחים נמוכים יותר לקצה הגבוה, אשר מתחרים עם אחסון גדול יותר בטווח הביניים. כך היה הדבר אצל EMC והיטאצ'י (HDS)". גרטנר מעריכה כי "היתרונות של אחסון הקצה הגבוה המסורתי ייעלמו בשלוש עד חמש השנים הקרובות, ככל שארכיטקטורות scale-out ופלטפורמות משולבות יצברו עוד ועוד נתח שוק – בזכות השיפור המתמשך שלהם בזמינות השימוש וההתרחבות".

במקום הראשון ברביע הקסם מדורגת EMC. גרטנר מציינת כי "אסטרטגית Built for Purpose שלה עבדה היטב עבורה, כשההיצע של המערכות שלה – הוא בעל מספר ההפעלות הגדול ביותר. מעבר להיצע של הפלטפורמה, EMC ביססה את ארגון התמיכה והשירותים המקצועיים לאחסון, שמאפשרים לה לשמר את העמדה המובילה בשוק".

מאבדת נתח שוק

שניה מדורגת HP, עליה נכתב כי "מוצר הדגל של החברה, 3PAR, מייצר לה את רוב ההכנסות מאחסון. השנה החברה רעננה את כל הקו המוצרים עם הכרזות חדשות, וגם הכריזה על אינטגרציה עם Azure של מיקרוסופט (Microsoft). החברה ממשיכה לתמוך בסביבת הפעילות שלה באמצעות תמיכה בשדרוגים של שותפיה כגון VMware ו- OpenStack".

שלישית מדורגת היטאצ'י, ועליה נכתב כי "HDS הוטמעה לחלוטין בקבוצת מערכות התקשורת והמידע של היטאצ'י, ועובדת בצמוד לחטיבות העסקיות האחרות שלה כדי ליצור סינרגיה. החברה ממוצבת כדי לפעול בעולם האינטרנט של הדברים, ומכוונת למגזרים העושים שימוש ב-Big Data ובאנליטיקה".

רביעית מוצבת דל, שחברת המחקר קובעת כי "היא התגברה על השפעות רבות של תהליך חזרתה לחברה פרטית. שילוב של רענון מוצרים, הצגת משפחה של מערכות פלאש מלא וניהול ערוצים טוב, הותירו אותה עם נראות בשוק". יצויין כי הדו"ח לא התייחס לרכישת דל את EMC. על החמישית, נט-אפ, נכתב כי "לקוחות רבים אינם רוצים או צריכים לעבור ל-Data Ontap. במהלך מעבר זה,  נט-אפ איבדה נתח שוק, וזאת לצד שינויים משמעותיים שהיו במבנה ההנהלה, כולל המנכ"ל. בעקבות סערה זו, חלק מהלקוחות החלו לפקפק בכיוון העתידי של החברה". על הענק הכחול, המדורג שישי, נכתב כי "הדאגות  בנוגע להפסקת פעילות האחסון הקיימת של יבמ הן מובנות, אבל לאו דווקא לוקחות בחשבון את התוצאות של פעולה שכזאת. אם יבמ תצא מפעילות האחסון, היא תהיה חייבת להיכנס ליחסי OEM עם מתחרה, עבור אחסון המיינפריים".

על נימבל, השחקנית החדשה ברביע המובילות, נכתב כי "עם הכנסות של 228 מיליון דולר בשנה הראשונה שלה כחברה ציבורית, וגידול של 81% במהלך השנה הפיסקלית, נימבל ממשיכה לממש את האסטרטגיה שלה להאצת מכירות, תוך שיפור תוצאות תפעוליות ותזרימי מזומנים. היא ממקדת משאבים בבניית היצע הפתרונות שלה, הרחבת שותפויות טכנולוגיות עם ISV מובילים ועם ספקי חומרה עצמאיים, קידום החדירה לתקציבים של ארגוני אנטרפרייז וחיזוק ערוצי ההפצה".

ברביע השמאלי העליון, של החברות בעלות האתגר, ניצבות DataDirect Networks, וואווי (Huwei), פוג'יטסו (Fujitsu) ואורקל (Oracle).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים