יבמ תפעיל את הענן ההיברידי של הצבא האמריקני במיליארדי דולרים

המערכת, LOGSA, משתמשת בכלי ניתוח אנליטי להפקת תובנות ושיפור ביצועים, ומספקת תמיכה כוללת משולבת למכלול פעילות צבא ארצות הברית סביב העולם

פנים אל מול פנים. אילוסטרציה: BigStock

יבמ (IBM) זכתה במכרז להפעלת הענן ההיברידי של צבא ארצות הברית – אחת המערכות הלוגיסטיות הגדולות ביותר הפועלות במסגרת הממשל הפדראלי. על פי דיווחים, היקף העסקה עומד על שבעה מיליארד דולר.

המערכת, LOGSA, מתוכננת לקשר בין סביבת הענן של יבמ למערכת IT שפועלת במסגרת הצבא האמריקני. זאת, תוך שימוש נרחב בכלי ניתוח אנליטי להפקת תובנות חדשות ושיפור ביצועי המערכת, בסביבה מאובטחת ואמינה. היא מספקת תמיכה כוללת משולבת למכלול פעילות צבא ארצות הברית סביב העולם.

מאז עברו הכוחות האמריקניים ממערכת שפעלה במסגרת פנימית בלבד לעבודה במודל הענן ההיברידי של יבמ, במהלך 2014, המערכת מטפלת ביותר מ-40 מיליון תנועות נתונים מדי יום – יותר מאשר הבורסה של ניו-יורק.

לפי הצבא, העבודה בסביבת הענן ההיברידי הורידה במחצית את הוצאות התפעול של המערכת. הוא מאפשר לצבא האמריקני להתמקד בהצגת שירותים אנליטיים חדשים, דוגמת מעבר לתחזוקת ציוד המבוססת על נתוני מצב הציוד בפועל וכריית מידע שוטפת במאגרי הנתונים של הצבא, באופן שמסוגל לקדם מהלכי ייעול, חיסכון ושיפור השירות.

מערכת LOGSA מבצעת ניתוח אנליטי בעזרת כלי הענן של יבמ, על מנת לשפר את יעילות התפעול הלוגיסטי. לצורך משימה זו, מקושרות אליה מערכות תשתיות המידע הקיימות, במתכונת מאובטחת ותוך שמירה על רמות האמינות הנדרשות במסגרת הפעילות הצבאית.

LOGSA כוללת את מחסן הנתונים הלוגיסטיים של הצבא האמריקני, המשמש לאיסוף, אחסון, ארגון ואספקת מידע לוגיסטי. המערכת מציגה יכולות לוגיסטיות קריטיות בעזרת כלים אנליטיים ופתרונות BI, המאפשרים לרכוש, לנהל, לצייד ולתחזק את מכלול החומרים והמערכות הנדרשים לצבא ארצות הברית. המערכת משרתת יותר מ-65 אלף משתמשים ו-150 שותפי סחר וספקים שלו סביב העולם.

היא מציעה תשתית מלאה של בינה לוגיסטית, תמיכה במכלול מחזור חיי המוצרים שהצבא רוכש, סיוע טכני ותמיכה בכוחות קיימים ועתידיים שיפעלו במסגרתו. מערך מידע לוגיסטי משולב עוקב אחר מבנה הכוחות, רמות המוכנות שלהם ונתונים נוספים, בכלל זה מוכנות וניתוח אנליטי של הציוד הפרוס בעולם, ומאפשר קבלת החלטות יזומות בעיתוי הנדרש על בסיס מידע זה.

זכייה משמעותית עבור יבמ

אנליסטים ציינו כי הזכייה בחוזה משמעותית עבור הענק הכחול, כחלק מהמאבק להרחיב את אחיזתה בתחום שירותי הענן, שעומד על 120 מיליארד דולרים ושנשלט על ידי גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft) ואמזון (Amazon).

בדצמבר האחרון דירגה IDC את יבמ כמובילה בתחום הענן הפרטי לשימושי הממשל האמריקני. באחרונה חנכה החברה שני מרכזי שירותים לענן פדראלי על בסיס תשתיות SoftLayer – בווירג'יניה ובטקסס. המרכזים החדשים עומדים בדרישות התוכנית הפדראלית לניהול סיכונים (FedRAMP) ובהוראות החקיקה להגנת נתונים פדראליים (FISMA). אנליסטים העריכו כי זו הייתה אחת הסיבות שתרמו לזכייה במכרז, כמו גם העובדה שהממשל האמריקני משתמש בשירותי הענק הכחול מאז 2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים