זהבית רייסין, סטראטסיס: "הדפסה תלת מימדית מקצרת משמעותית את זמני פיתוח המוצר"

לדבריה, "הבאנו השנה חומר בשם Endur, אשר מדמה פוליפרופילן, בעזרתו נבנה מזל"ט עם תכונות המתאימות לדינמיקת הטיסה" ● עוד אמרה כי "אנו מקשיבים כל הזמן לצרכי הלקוח, כדי להגיע לכמה שיותר תעשיות ותחומי חיים ולתת מענה לכל אחד מהשלבים בפיתוח וייצור המוצר"

זהבית רייסין, סמנכ"לית חטיבת החומרים, סטראטסיס

"הדפסה תלת מימדית מקצרת משמעותית את זמני פיתוח המוצר. הדבר נעשה על ידי בחירה אסטרטגית של חומרי הגלם להדפסה", כך אמרה זהבית רייסין, סמנכ"לית חטיבת החומרים, סטראטסיס (Stratasys).

רייסין דיברה בכנס הדפסה תלת-מימדית, 3D Printing. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד'), במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק הייטק, ויהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

לדברי רייסין, "שם המשחק הוא החומרים, את עבודתי בתחום התחלתי כמנהלת מוצר לחומרים. הטכנולוגיות שפיתחנו, מאפשרות לעצב חיים, משום שבעזרתן ניתן להשפיע על אופן היווצרותם של דברים באופן מהפכני".

"אנו מסייעים למעצבים לגבש ולהביא לביטוי רעיונות יצירתיים ומורכבים", אמרה רייסין. "אנו מאפשרים ליצרנים לשפר שיטות ייצור ואנו משנים את האופן שבו יחידים, קבוצות וארגונים – עובדים". לדבריה, "ממוצרי צריכה יום-יומיים ועד לתעשיית הרכב והתעופה, מארכיטקטורה לרפואה – בכל מקום שבו קיימת יצירה, ניתן לחוות את המהפכה שמביאה עימה הדפסה בתלת מימד".

רייסין ציינה שמשרדי המטה של החברה נמצאים ברחובות ובמינסוטה וכי היא מייצרת מדפסות תלת מימד וחומרים לייצור של מודלים וחלקים בתלת מימד, מונה יותר מ-2,500 עובדים ויש לה יותר מ-600 פטנטים ובקשות לפטנטים. היא אמרה כי החברה פועלת בשלוש טכנולוגיות וציינה שתיים מהן: טכנולוגיית הפוליג'ט וטכנולוגיית FDM (ר"ת Fusion Deposition Modeling). בדומה לטכנולוגיית ה-Inkjet המוכרת מעולם הדפסת המסמכים, הסבירה, "טכנולוגיית הפוליג'ט מתיזה נוזל פוטופולימרי על מגש בנייה העובר תהליך קישוי, בעזרת מנורות UV. השכבות הדקות נבנות אחת על השנייה, עד שנוצר מודל תלת מימדי מדוייק. המאפיינים של הטכנולוגיה, המתיזה שכבות דקות של 16 מיקרון, הם חלקות פני השטח, יכולת האבחנה בפרטים והדיוק המירבי".

צילום ועריכת וידיאו דותן גור

טכנולוגיה בעלת יתרונות בתחום חוזק החומרים ועמידותם התרמלית, ציינה רייסין, "היא ה-FDM, העושה שימוש בחמרים תרמופלסטיים בעלי תכונות מכניות ותרמליות מתקדמות".

בדצמבר 2007, אמרה רייסין, "השיקה החברה את פלטפורמת ה-Connex שאפשרה, בעזרת טכנולוגיית הפוליג'ט, התזה בו זמנית של חומר גמיש וקשיח, חומר שקוף ואטום ועוד. עולם חדש של חומרים דיגיטליים (הקיימים על החלק ונוצרים במהלך ההדפסה) – נגלה ללקוחות ופתח חלון יישומים חדש – ביגוד, מיכשור רפואי, אטמים, חלקי רכב ועוד". באפריל 2011, אמרה, בעזרת אותו מנגנון המייצר חומרים דיגיטליים, החברה השיקה חומר בשם Digital ABS, שהביא לחדירת ההדפסה בתלת מימד לעולם הבדיקות הפונקציונליות ובניית תבניות המשמשות לסדרות ייצור קטנות. "לראשונה הדיוק ופני השטח החלקים, שולבו עם תכונות מכניות ותרמליות מתקדמות בטכנולוגיית הפוליג'ט", אמרה.

"בינואר השנה", אמרה רייסין, "השקנו פלטפורמה, אשר יכולה להזריק סימולטנית שלושה חומרים. מדפסת התלת מימד החדשה של סטראטסיס, ה-Objet500 Connex3 מבוססת על התזה של שלושה חומרים בו זמנית, ובכך מאפשרת מודלים בשילובים רבים מאד – של קשיחות, גמישות, שקיפות וצבע בהדפסה יחידה". כך, אמרה, "יש לראשונה מודלים צבעוניים מחומרים קשיחים וגמישים, תוך שמירה על חלקות פני השטח וחדות הפרטים המאפיינים את הטכנולוגיה".

"אנו מצויים בפרויקטים גדולים שאנו עושים עם חברות ענק בעולם התעופה ", אמרה רייסין, "אנו לומדים את תהליכי הייצור של אותן חברות ומשלבים את ההדפסה התלת-מימדית בשלבים השונים, תוך הדגשת היתרונות הכוללים קיצור זמנים, עלויות ומעל הכל – החופש ליצור מורכבות". לדבריה, "הבאנו השנה חומר בשם Endur, אשר מדמה פוליפרופילן, בעזרתו נבנה מזל"ט עם תכונות המתאימות לדינמיקת הטיסה".

היא סיפרה על הכרזה מלפני שבוע, "חומר מסיס תומך בטכנולוגיית פוליג'ט, המאפשר סילוק יעיל וללא מגע אדם של גיאומטריות מורכבות".

עוד סיפרה רייסין על "ASA – חומר בטכנולוגיית FDM המיועד ליישומי חוץ, משום שאינו מאבד צבע או תכונות מכניות בחשיפה ל- UV. יצרניות כלי רכב ומוצרי ספורט כבר מתדפקות על דלתותינו. מוצר נוסף הוא ULTEM 1010 עם עמידות תרמלית של 215 מעלות צלזיוס, עמידות לכימיקלים ואישורים רפואיים. המוצר מתאים לתעשיות הכימיקלים, הרכב והרפואה".

"אנו מקשיבים כל הזמן לצרכי הלקוח, כדי להגיע לכמה שיותר תעשיות ותחומי חיים ולתת מענה לכל אחד מהשלבים בפיתוח וייצור המוצר", סיכמה רייסין.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל קיש

    אין ספק שהדברים רצים קדימה והמדספות תורמות לפיתוח וקיצור הזמנים אני רואה במשרד כמה המדפסת תורמת. אבל השיפורים המרכזיים הם בקצה העליון של המדפסות שעולות עשרות ומאות אלפי דולרים אולי זה יחלחל עם הזמן למכונות ה FDM הפשוטות והנגישות יותר כלכלית.

אירועים קרובים