משרד הבריאות מציג: כך ה-IT יעזור להבראת הרפואה הציבורית

הוועדה בראשותה של שרת הבריאות החליטה לבחון את הפערים בין הטכנולוגיה לצרכי המערכת ולהסתייע ב-IT על מנת לקבל תמונת מצב על המערכת ● על פי המשרד, יש למחשוב ערך מוסף בשיפור מערכת הבריאות

מותקפת. שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן

דו"ח ועדת גרמן להבראת הרפואה הציבורית, בראשותה של שרת הבריאות, יעל גרמן, כלל היבטי IT רבים. בין היתר, הוועדה ביצעה מיפוי של צרכי מחשוב המידע במערכת הבריאות והחליטה על תוכנית מדורגת לבחינת הפערים בין הטכנולוגיה שקיימת כיום בתחום הרפואה לצרכי המערכת, ואיך ניתן לצמצם אותם.

עדית חן, מנהלת תוכנית פרויקטים לאומיים במשרד הבריאות, דיברה על כך ב-Health 2015, הוועידה השנתית למחשוב ותקשוב בעולם הבריאות, שהופקה על ידי אנשים ומחשבים ונערכה אתמול (ד') במלון שרתון בתל אביב. השתתפו בה מאות מקצוענים מעולם ה-IT בגופי הבריאות השונים והנחה אותה הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

ועדת גרמן התכנסה על מנת לבחון כיצד ניתן לשפר את מצב מערכת הבריאות הציבורית והגישה את מסקנותיה לפני חודשים אחדים. חברי הוועדה לקחו בחשבון את המקום הרב שיש לטכנולוגיה בסיוע בהבראת המערכת.

עדית חן, מנהלת תוכנית פרויקטים לאומיים במשרד הבריאות. צילום: קובי קנטור

עדית חן, מנהלת תוכנית פרויקטים לאומיים במשרד הבריאות. צילום: קובי קנטור

לדברי חן, "הפרויקטים המחשוביים נועדו לתת מענה לארבעה דגשים: קבלת תמונת מצב המשקפת את מערך הבריאות במדינת ישראל, לרבות תמונת מצב בנוגע לאשפוז, קהילה ותיירות מרפא; ביטוחים ושירותי בריאות הנפש; יצירת רצף טיפולי; ופרויקט מלר"דים (ר"ת מרכזים לרפואה דחופה)".

"המטרה היא להגיע ללוח מחוונים למנהלים ולמקבלי ההחלטות במשרד הבריאות, שיקבלו באופן זמין וידידותי סוגי מידע שונים, שירותים שונים ומידע, ככל הניתן סמוך למועד היווצרות המידע", הוסיפה.

היא ציינה כי "עלינו להגיע למצב של יצירת מינוח אחיד, יכולת אכיפה מול בתי החולים וקופות החולים, לספק ערך מוסף למדווחים, לתמרץ על הישגים, ולקבל מידע הנוצר תוך כדי תהליך עבודה ולא 'דיווח לשם דיווח'".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    ה-IT לא יכול לעזור לגופים שמתמחים במינויים פוליטיים, ניצול עובדי כ"א והתעלמות בוטה מהפרות חוק של העובדים (כולל הבכירים).

אירועים קרובים