יזמות והון-סיכון בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב

ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן יחד עם חברי הוועדה האקדמית הבינלאומית. צילום: ישראל הדרי

המפגש השני של מועדון ה-100 של הפקולטה לניהול על שם קולר באוניברסיטת תל אביב נערך באחרונה, בהשתתפות נציגי הקהילה העסקית, בכירים מבוגרי הפקולטה וידידיה.

בפתח המפגש נשאו דברי ברכה פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה; ראשי הפורום – פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול, וזהר זיסאפל, יזם ומייסד קבוצת רד בינת ובוגר הפקולטה; וג'רמי קולר, איש עסקים בריטי שלפני כשנה השיא תרומה משמעותית לפקולטה, להרחבת המחקר האקדמי, בדגש על יזמות וחדשנות.

פרופ' ג'וש לרנר ופרופ' משה צבירן. צילום: ישראל הדרי

פרופ' ג'וש לרנר ופרופ' משה צבירן. צילום: ישראל הדרי

פרופ' צבירן ציין שהפורום מאפשר לבכירי הקהילה העסקית להתעדכן בידע האקדמי, המבוסס על מחקרים שנערכים בארץ ובעולם ומעניקים זווית ראייה ייחודית, שתורמת לעשייה הניהולית. "זהו ערך מוסף ייחודי בדיאלוג בין האקדמיה למנהלים הבכירים במשק הישראלי, עליהם נמנים רבים מבוגרי הפקולטה", אמר.

בהמשך נשא ד"ר דינו לוי מהפקולטה לניהול הרצאה בסגנון TED בה הציג ממצאי מחקרים בתחום חדשני שנלמד בפקולטה – נוירו-שיווק ונוירו כלכלה. תחום זה משלב בין מדעי המוח, הניהול והכלכלה. מחקרו של ד"ר לוי נעשה תוך הסתייעות מכשיר ה-EEG שנמצא במעבדתו ובמכשיר ה-fMRI , שמשמש למעקב ולמיפוי פעילות המוח, ושנמצא במעבדות המחקר של אוניברסיטת תל אביב. ממצאיו מספקים הסברים להבנת הקשר בין קבלת החלטות, שאינה תמיד רציונלית, לבין הפעילות המוחית, ובוחנים האם ניתן לנבא התנהגות צרכנים, למשל בתגובה לפרסומות, או החלטות קנייה.

זהר זיסאפל, יזם ומייסד קבוצת רד-בינת. צילום: ישראל הדרי

זהר זיסאפל, יזם ומייסד קבוצת רד-בינת. צילום: ישראל הדרי

האורח המרכזי של המפגש היה פרופ' ג'וש לרנר מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד – מומחה בעל מוניטין בינלאומי בתחום היזמות ויו"ר הוועדה האקדמית המייעצת של הפקולטה לניהול. הוא הרצה על עתיד המימון היזמי, שמושפע מכניסת שחקנים חדשים, ובכלל זה אנג'לים, פלטפורמות מימון המונים, משקיעים מוסדיים ותאגידים. פרופ' לרנר לא רואה באנג'לים איום על קרנות ההון-סיכון הוותיקות, אלא יותר כמכשירים את השטח לכניסתן של הקרנות להשקעות בשלבים הבוגרים יותר של המיזמים.

את האירוע כיבדו בנוכחותם חברי הוועדה האקדמית הבינלאומית של הפקולטה לניהול, עליהם נמנים חוקרים בעלי מוניטין בינלאומי מאוניברסיטאות מובילות בחו"ל בתחומי הניהול, היזמות וההון-סיכון. ביניהם ניתן למנות את פרופ' סטיב קפלן מבית הספר למנהל עסקים של אוניברסיטת שיקאגו, פרופ' סקוט שטרן מ-MIT ופרופ' יעל הוכברג מאוניברסיטת רייס.

פרופ' ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן יחד עם חברי הוועדה האקדמית הבינלאומית. צילום: ישראל הדרי

ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן יחד עם חברי הוועדה האקדמית הבינלאומית. צילום: ישראל הדרי

בין המשתתפים באירוע היו אמנון נויבך, יונל כהן, יובל כהן, גיל שרון, גד פרופר, מיכה אנגל, מוטי רוזן, נורית ברמן, נדב פלטי, דרור גד, רו"ח יורם טיץ, רו"ח דני מרגלית, דני גולדשטיין, מאיר ניסנסון, אילן גרינבוים, עו"ד מיה ליקוורניק, רו"ח אילן בירנפלד, שוקי שוורץ, אמנון דיק, ד"ר גיורא ירון, פרופ' יוסי גרוס ורבים אחרים.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים