מחשבה טובה קוראת לחברות היי-טק להצטרף להשקעה בצמצום פערים חברתיים

כיצד עושים זאת? תורמים את ציוד המחשוב הישן ● הציוד יתוקן ויחודש על ידי בני נוער בסיכון, וייתרם למשפחות, ארגונים חברתיים, הוסטלים ומוסדות חינוך

עמותת מחשבה טובה

קמפיין חנוכה מיוחד קורא השבוע לחברות הטכנולוגיה מכל הארץ, לתרום את ציוד המחשוב הישן שלהן. עמותת מחשבה טובה, אשר עוסקת בצמצום פערים חברתיים באמצעות טכנולוגיה, תהפוך את הציוד לשמיש דרך סדנאות הכשרה לטכנולוגיה של נוער בסיכון. הציוד יחזור לקהילה וייתרם לעשרות משפחות עבור סיוע לילדים בשיעורי הבית, קידום מקצועי למחוסרי עבודה, תרומה לקשישים בהיבט שמירת קשרים חברתיים, וכן לעשרות עמותות, ארגונים חברתיים והוסטלים. היעד עבור קמפיין חנוכה הוא 100 מחשבים אשר יושמשו ויוחזרו לקהילה, ויוכלו לשמש משפחות וארגונים לעוד מספר שנים.

אורנית בן-ישר, מנכ"לית מחשבה טובה, אומרת כי "אנחנו אוספים מדי שנה כ-20 טון ציוד מחשוב, ותורמים כ-500 ערכות מחשבים. מדובר בפרויקט שיש בו השפעה משולשת – בני נוער בסיכון המקבלים הכשרה כטכנאי מחשבים וזוכים כאן בהזדמנות להכשרה מעשית-מקצועית אינטנסיבית במקצוע לחיים, הקהילה המקבלת מחשבים מחודשים כתרומה וההיבט הסביבתי של מחזור ציוד מחשוב".

מחשבה טובה, בין יתר פעולותיה, אוספת מחשבים משומשים, משדרגת ומחדשת אותם דרך תכנית "אקוטק" עם נוער בסיכון. ביום המיוחד המוקדש לנושא בחג החנוכה, יפעלו מעבדות המחשבים של אקוטק במתכונת מיוחדת, ובעזרת מתנדבים ובני נוער בסיכון יתוקנו ויחודשו עשרות מחשבים.

בן-ישר מוסיפה ואומרת כי "חנוכה הוא הזדמנות 'להפיץ אור' ולעשות טוב. הדרך שלנו היא לקרוא לקהילת העסקים לעשות מעשה בעל השפעה חברתית משמעותית. עסקים רבים הם שותפים קבועים שלנו ומאמצים קהילות ותכניות אותן אנחנו מפעילים, בין אם באמצעות תרומת ציוד מחשוב ובין אם בשותפויות רחבות ומגוונות. רתימת העסקים למען הקהילה היא דרך נוספת בה אנחנו מגשימים את יעדנו לצמצום פערים חברתיים ולקידומן של אוכלוסיות מוחלשות בעזרת הטכנולוגיה, וכן, דרך נוספת לחבר את העסקים לקהילה, כחלק מרעיון חברתי חשוב וגלובלי".

מרכזי האיסוף של ציוד המחשוב שיופעלו לאורך ימי קמפיין חנוכה יהיו בלוד ובירושלים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים