סמסונג הכריזה על המעבד הראשון בסדרת ה-Exynos 9

ה-Exynos 8895 הוא חלק מסדרה שהיא הראשונה של החברה המיוצרת בטכנולוגיית FinFET בגודל של 10 ננו-מטר

סמסונג. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) הכריזה בסוף השבוע על Exynos 8895, המעבד הראשון של החברה בסדרת ה-Exynos 9 שלה, שהיא הראשונה שלה שמיוצרת בטכנולוגיית FinFET בגודל של 10 ננו-מטר.

המעבד, או נכון יותר המערכת על-שבב, מורכב משמונה ליבות בשני אשכולות של ארבע ליבות: ארבע שהחברה מתכנתת וארבע שמבוססות ישירות ה-Cortex-A53 של ARM. המעבר לטכנולוגיית ייצור זו אמורה לפי החברה להציע שיפור ביצועים של עד 27% וצריכת כוח נמוכה יותר ב-40% לכל היותר לעומת המעבד המוביל בסדרה הקודמת של החברה.

בנוסף תומכת המערכת במחשוב בארכיטקטורת מערכת הטרוגנית (HSA) לפיו ניתן לשלב חלק מכוח העיבוד של השבב הגרפי, כשהוא פנוי להובלות, כדי לאפשר חישובים מהירים יותר בתחומים כמו בינה מלאכותית ולימוד מכונה מעמיק. השבב הגרפי המשולב הוא השלב החדש של ARM המכונה Mali-G71 ולפי סמסונג הוא מהיר בעד 60% לעומת קודמו, ואם זה אכן כך, מדובר בקפיצת דרך מרשימה.

קרב אמיתי ל-Snapdragon 835

מבחינת מצלמות, תומך המעבד החדש במצלמות בגודל של 28 מגה-פיקסל מאחור אבל גם מקדימה, כשבמקרה של מערך מצלמות כפול, המצלמה השנייה מאחור יכולה להיות בגודל מרבי של 16 מגה-פיקסל. דבר מעניין הוא השימוש בשני מעבדי תמונה – אחד עבור צילום באיכות גבוהה ואחד עבור צילום שצורך מעט כוח. בכל מקרה ניתן לצלם סרטוני וידאו באיכות של 4K במהירות של עד 120 פריימים/לשנייה. גם הרזולוציה המרבית של המסך יכולה להיות 4K.

המערכת כוללת גם תמיכה בחיישן טביעת אצבע ובזיהוי קשתית העין, ומבחינת קישוריות LTE היא תומכת בהורדה בקטגוריה 16 שמאפשרת צבירה מעד חמישה ספקים להורדה במהירות מרבית של 1 ג'יגה-ביט/לשנייה, ובהעלאה היא תומכת בקטגוריה 13 שמאפשרת צבירה של שני ספקים לקצב מירבי של 150 מגה-ביט לשנייה.

המעבד החדש אמור להיות, לפי ההערכות, המנוע של מכשירי הדגל החדשים של החברה, Samsung 8 שאמורים להיות מושקים בשבוע האחרון של מרץ, לפחות בחלק מהגרסאות שלהם. מבחינת יכולות הוא אמור לתת קרב אמיתי ל-Snapdragon 835 של קוואלקום (Qualcomm), אבל סמסונג כמעט ואינה מוכרת את המעבדים שלהם לחברות חיצוניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים