זה סוף החדשות… מ-ויקיפדיה?

מתנדבים של האנציקלופדיה החופשית מצלמים את הימים האחרונים של רשות השידור, ובפרט את אולפני קול ישראל, לפני שהמקומות ההיסטוריים הללו נסגרים ● בואו לקבל הצצה

דורי בן זאב באולפן קול ישראל בתל אביב. צילום: מתוך ויקיפדיה

רשות השידור אמורה לסגור את שידוריה בסוף אפריל הקרוב, כשבמקומה אמור לעלות לאוויר תאגיד השידור הציבורי כאן. המהלך יקרה אם לא יהיה שינוי בחוק השידור הציבורי, שישאיר את המצב כפי שהוא כיום – ויש גורמים שרוצים בכך. בכל מקרה, פרויקט שמקיימת בימים אלה ויקיפדיה (Wikipedia) מתעד את המוסד הוותיק ואת התפרקותו.

מתנדבים של עמותת ויקימדיה (Wikimedia) ישראל מצלמים את הימים האחרונים של רשות השידור, ובפרט את אולפני קול ישראל מירושלים ומתל אביב, לפני שהמקומות ההיסטוריים הללו נסגרים.

קובי ברקאי, קריין חדשות בקול ישראל. צילום: מתוך ויקיפדיה

קובי ברקאי, קריין חדשות בקול ישראל. צילום: מתוך ויקיפדיה

צלמים ותחקירנים פוקדים את השטח ומשתמשים בציוד צילום שרכשה העמותה כדי לאסוף מידע ולהעלותו לעמוד הפרויקט. המאגר מכיל עשרות תמונות בהן מתועדים השדרנים, אולפני שידור תת קרקעיים, עליות גג המשמשות כארכיון, ציוד טכני עתיק ועוד.

ארכיון ערוץ 1, שבו נמצאים רגעים רבים בהיסטוריה הישראלית. צילום: מתוך ויקיפדיה

ארכיון ערוץ 1, שבו נמצאים רגעים רבים בהיסטוריה הישראלית. צילום: מתוך ויקיפדיה

לדברי אריאל אליסון, מתנדב בעמותת ויקימדיה, "הפרויקט להנצחת רשות השידור נעשה לטובת תיעוד ושימור העבר, כדי שהדורות הבאים יוכלו ללמוד מהמידע ולהשתמש בתמונות, המשוחררות מזכויות יוצרים. גם בעת הזו ניתנת לציבור הזדמנות להציץ לתוך החללים בהם מופקים החדשות, התוכניות והסיפורים שמלווים את חיינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים