משלחת חיפאית משתתפת במפגש סיני-ישראלי בתחום הרובוטיקה

החברות פלואומד ו-Rescue Dose, שתיהן מהפורטפוליו של היי סנטר ונצ'רס, מעניינות חברות במדינת הענק ברובוטיקה הישראלית

יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר ונצ'רס. צילום: צביקה גולדשטיין

פלואומד ו-Rescue Dose – שתי חברות מהחממה החיפאית היי סנטר ונצ'רס – משתתפות בימים אלה במפגש ישראלי-סיני בתחום הרובוטיקה, תחת השם Sino-Israeli Robotics Summit. באירוע משתתפים אנשי מפתח בתחום, אנשי ממשל מקומי ולאומי, וכן חברות רובוטיקה מרחבי מדינת הענק.

הכנס מתקיים בחסות הממשל המקומי והלאומי (NDRC) הסיני. במסגרת הכנס נחנכו מכון הרובוטיקה סין-ישראל ומרכז בינלאומי בגואנגזו, שהאיגוד הישראלי לרובוטיקה הוא אחד ממייסדיו.

התקנים רובוטיים רפואיים

Rescue Dose היא חברת פורטפוליו מבית היי סנטר חיפה, שמפתחת התקנים רובוטיים למילוי, שקילה וניפוק של מזרקים ושקיות עירוי. המערכת מסייעת, בין היתר, לשמור על בטיחות הצוות הרפואי והחולים, על ידי הבטחת מינון מדוד ומדויק, עם מינימום מגע יד אדם.

גלעד עיני, מנכ"ל החברה, אמר שקיימת בסין התעניינות הולכת וגוברת במיזמים ישראליים. "השוק הסיני הוא עצום ויש להם פתיחות גדולה לסטארט-אפים מהארץ. הסינים מעריכים את החוכמה, החדשנות, התמיכה והעידוד לחדשנות שיש בישראל".

לדבריו, "מוצר הדגל של החברה מבטיח את בטיחות העובדים והמטופלים, וזה אחד הגורמים שמושכים את הגופים הסינים שפגשנו. מחקר חדש מראה שבארצות הברית לבדה מתים מדי שנה יותר מ-250 אלף איש כתוצאה מטעויות רפואיות – חלקן נובעות משגיאות מינון".

פלואומד הוקמה ב-2012 על יד אהוד נקש. החברה מפתחת מערכת רובוטית לאספקה רציפה של תמיסות רפואיות בניתוחים. אספקה זו נעשית כיום בתהליך ידני, שעל פי החברה גורם לתקלות ועיכובים בכ-25% מהניתוחים.

יעל מיטלמן, מנכ"לית היי סנטר ונצ'רס, ציינה שהחברות הללו מייצגות את ההיי-טק הישראלי. לדבריה, "אנחנו מעמידים לרשות היזמים תשתיות מגוונות, כגון מרחבי עבודה משותפים ומשרדים גמישים להיקפים משתנים של משאבי אנוש, בהתאם להתפתחות החברה. כמו כן, אנחנו מספקים את כלל התשתיות העסקיות, כגון הנחיה ומנטורינג לניהול יזמי וניהול פיננסי. היי סנטר ונצ'רס מציעה בנוסף מסלולי השקעה מגוונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים