סמסונג J7 החדש: לפעמים עדיף להישאר עם המקור

ענקית הסלולר הקוריאנית יוצאת בגרסה חדשה לאחד המכשירים המוצלחים של השנה שעברה, אבל נופלת בקטנות בצורה שלא מצפים לה

לא ברור למה סמסונג החליטה לא לפנק. גלקסי J7 החדש

אחד מטלפוני שוק הביניים המוצלחים של 2015, לפחות לפי דעתנו, היה גרסת ה-5.5 אינץ' של סדרת ה-J החדשה של החברה, או Galaxy J7 בשמו המלא. זה היה מכשיר שהצליח להביא את סמסונג (Samsung), עם תג מחיר של 1,499 ש"ח, היישר לאמצע שוק הביניים עם האיכות, הנראות והעיצוב המוכר של החברה. אז בטרום ימי ה-Note 7, לפחות בהיבט של כל מה שנמוך יותר מצמרת הטלפונים, לאמינות של סמסונג הייתה עוצמה שגם הייתה שווה אולי 200 ש"ח בפני עצמה.

שנה אחרי השיקה החברה הקוריאנית מובילת השוק גרסה חדשה לאותו J7. כדי להבדיל ביניהן השם המלא של המכשיר החדש נקבע כ-Galaxy J7 (2016). הציפייה הייתה שהמכשיר, עקב העובדה שהוא צויד בשם חדש, יספק איזושהי קפיצת דרך משמעותית. גם המחיר שהועלה ל-1,549 שקלים טרם כמובן לציפיות, אבל משהו התפקשש הפעם באמצע.

Galaxy J7 (דגם 2016) הוא לא מכשיר רע. בכלל לא. הוא פשוט לא מכשיר שמספק את השדרוג הנדרש בכדי להצדיק את השם החדש וגם את המחיר החדש, במיוחד לאור העובדה שהגרסה שהגיעה לישראל משונמכת מבחינת זיכרון ותצוגת מסך לעומת אותו מכשיר, תחת אותו שם, שהושק במזרח אסיה – הגרסה אליה התכוננו בפועל לאור ההודעות לעיתונות של החברה.

אז מה שיצא הוא שקיבלנו מכשיר עם אותו מסך בדיוק כמו בשנה שעברה: 5.5 אינץ' ברזולוציה של 1,280×720 פיקסלים – לעומת רזולוציית 1,920×1,080 במכשיר האסייתי, זיכרון עבודה של 2 ג'יגה-בייט – לעומת 3 ג'יגה-בייט בחבר מהמזרח הרחוק, ועם שיפור קל במעבד מ-Exynos 7580 ל-Exynos 7870 שזה בא לידי ביטוי בסך הכל בהגברת המהירות של שמונה הליבות מ-1.4 ל-1.6 ג'יגה-הרץ ועם שיפור קל גם בשבב הגרפי.

גם המצלמות נותרו כמות שהיו: 13 מגה-פיקסל עם מפתח f/1.9 ועדשת 28 מ"מ מאחור, ו-5 מגה-פיקסל, מפתח f/2.2 ועדשת 23 מ"מ מקדימה עם מבזק להשגת צילומי סלפי איכותיים יותר. גם האיכות שלהן נותרה אותו דבר, והיא הייתה מוצלחת למדי לאורך כל הדרך, כולל צילומי הסלפי שנהנו בהחלט בחושך מהמבזק הקדמי המיוחד.
הדגם החדש, עם זאת, נראה מעט יוקרתי יותר מהקודם וזאת בזכות פס אלומיניום שמקיף אותו. אבל כל השאר נותר אותו פלסטיק שמוכר היטב למשתמשי העבר של סדרת ה-Galaxy לדורותיה, כולל הגב שנפתח בקלילות ומציג סוללה אחרת.

כן. אחרת. הפעם מדובר בסוללה ארוכה וצרה יותר שתופסת את החלק השמאלי של המכשיר, מהמצלמה והמבזקים ומטה, כך שחריצי הסים והרחבת הזיכרון הועברו ימינה, מאמצע המכשיר ומטה. המכשיר שמגיע לישראל תומך בסים יחיד, אבל רואים מאחור שיש הכנה למכשירים עם סים כפול, כנהוג בדרום מזרח אסיה. חריץ ההרחבה תומך בכרטיסי microSD בנפח מרבי של 256 ג'יגה-בייט.

הביצועים של המכשיר החדש היו מעט טובים יותר מאלו של קודמו, חוץ מאשר דבר אחד אולי קצת בולט: שעה פחות במבחן זמן העבודה שלנו – 10:42 מולך 11:43 שעות של ה-J7 'המקורי'. עם זאת, עדיין מדובר בזמן מכובד למדי שעדיין תופסת מקום נאה בצמרת מבדקי הזמן שלנו.

אבל בשורה התחתונה קצת קשה להבין מדוע החליטו בסמסונג 'לפנק פחות', אם לומר זאת בעדינות, את השוק הישראלי והאירופאי של צרכני סדרת ה-J. למעשה, אם אתם יכולים להשיג עדיין את ה-J המקורי, אנחנו חושבים שהוא יספק לכם תמורה גבוהה יותר מה-J7 (דגם 2016), וחבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים