גוגל משיקה שני כלים חדשים למפתחי מכונות לומדות

התחום חשוב במיוחד לאוטומציה של תהליכים ושל אפליקציות העוזרות בממשק שבין המכונה למשתמש והכלים החדשים צפויים להקל על הבנת פקודות אנושיות ע"י מכונות

מחברה שפעלה ממוסך לתאגיד ענק. גוגל. צילום: BigStock

אחד התחומים המעניינים בטכנולוגיה בשנים האחרונות הוא ה'מכונות הלומדות' (Machine learning). מדובר בתחום טכנולוגי שנוגע לכל אחד מאיתנו, דווקא בגלל שאנחנו פחות שמים אליו לב: אלגוריתמים שמנסים לחזות את הצעד הבא שלנו, בין אם זה השלמת מילה במנוע חיפוש בתוך אתר, או הסדרה הבאה שאנחנו רוצים לראות בנטפליקס (Netflix) – מכונות שלומדות מנסות להפוך את החיים שלנו ליותר נוחים (כמובן שאפשר להתווכח על מהי נוחות, אבל הרעיון ברור).

גוגל (Google) עוסקת בתחום בערך מהיום שבו נוסדה, והיום (ראשון) היא הודיעה על שני כלים חדשים בתחום. Google Cloud Natural Language API, מסבירים בחברה, הוא "כלי מתקדם המאפשר לפענח בקלות רבה את המבנה והמשמעות של כל טקסט במגוון שפות ותומך בשלב זה באנגלית, ספרדית ויפנית. הוא פותח במיוחד כדי לעמוד בדרישות הביצועים וה-scale של מפתחים וארגונים במגוון מגזרי תעשייה. ניתן לנתח בעזרתו, לדוגמה, את הסנטימנט של ביקורות משתמשים על מוצר, או של תמלילי שיחות של לקוחות עם מוקדי שירות ותמיכה. בין היכולות של Natural Language API בגרסת הבטא".

בין התכונות שלו ניתן למנות זיהוי חלקי משפט וניתוח מורכב של יחסים בין החלקים כדי לפרש ולהבין טוב יותר את הטקסט, ניתוח והבנה של פסקה שלמה מבחינת הסנטימנט, וזיהוי ישויות רלוונטיות לכל פסקה בתוך הטקסט, ואף תיוג שלהן לפי קריטריונים שונים.

הכלי השני נקרא Cloud Speech API, ובחברה מסבירים כי "בעזרתו יוכלו ארגונים ומפתחי אפליקציות להמיר דיבור לטקסט ולנהל שיחות בין אדם למכונה ביותר משמונים שפות, באפליקציות ובהתקני אינטרנט של הדברים. Cloud Speech API מתבסס על טכנולוגיית זיהוי הדיבור של גוגל". הכלי זמין כרגע בבטא פתוחה, ותכונות שנוספו אליה מגרסת האלפא כוללות פיתוח אפליקציות המופעלות באמצעות קול בקלות רבה יותר, ואפשרות להוסיף ל-API מילים או ביטויים תלויי הקשר – בין השאר לתרחישי פקודות (העבר עמוד קדימה, למשל) ואפשרות להוסיף מילים למילון של התוכנה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים