הסטארט-אפ קרמבה סקיוריטי גייס 2.5 מיליון דולר

החברה, שממוקמת במתחם הבננה של עיריית רעננה, פיתחה טכנולוגיה להגנה על מכוניות חכמות, שמונעת מהאקרים להסתנן למערכות המחשוב ברכב ● היא עושה זאת באמצעות הגנה על יחידות השליטה האלקטרוניות וחסימתן בפני קודים לא מורשים

ארבעת היזמים: עמי דותן, דוד ברזילי, טל בן-דוד ואסף הראל. צילום: קרמבה סקיוריטי

קרמבה סקיוריטי ממתחם הבננה של עיריית רעננה, שעוסקת בהגנה על מכוניות חכמות, גייסה 2.5 מיליון דולר בסבב Seed מ-YL Ventures ו-GlenRock, חברת ההשקעות הפרטית של ליאון רקנאטי.

מייסדיה של קרמבה הם עמי דותן, טל בן-דוד, דוד ברזילי ואסף הראל. בן-דוד והראל הם יוצאי צ'ק פוינט (Check Point). החברה מעסיקה שמונה עובדים.

באחרונה חשפה החברה את הטכנולוגיה שלה להגנה על מכוניות חכמות. אזהרה שפרסם ה-FBI לא מכבר העלתה לכותרות את החשש ההולך וגובר מפני תקיפות סייבר נגד מכוניות מסוג זה. כיום, תוקפים מסוגלים להסתנן למערכות מחשוב המוטמעות בכלי רכב, להשתלט עליהן ואפילו לגרום להדממת המנוע בעת נסיעה. מהחברה נמסר כי הפתרון שלה מאפשר לחברות הרכב להגן על מכוניות מאיומים אלה על ידי הגנה על יחידות השליטה האלקטרוניות (ECUs), הנגישות לרשת חיצונית באמצעות האינטרנט, Wi-Fi, בלוטות', Bluetooth) ואמצעים מעין אלה, כך שהאקרים לא יוכלו לחדור דרכן אל הרשת הפנימית של הרכב, ולשבש את פעילותו ואת בטיחות הנהג.

באפשרותן של חברות הרכב לשלב באמצעות הפתרון יכולות זיהוי והתמודדות עם אירועי סייבר ישירות על גבי ה-ECUs, באופן שמבטיח שרק קוד או אפליקציות המורשים לכך יוכלו להיטען ולרוץ על גבי ה-ECU. מקרמבה נמסר כי פתרון זה חוסם כל קוד בלתי מוכר, כך שה-ECU בטוח מפני תקיפות ללא קשר למקורן וללא חשש מהתראות שווא.

"חסימת תקיפות הסייבר כבר ב-ECU מונעת חדירה של תוקפים לתוך הרשת הפנימית של הרכב", אמר עמי דותן, מנכ"ל קרמבה סקיוריטי. "המשמעות היא שהפעילות הסדירה של הרכב נשמרת. היכולות שלנו להתרעה מוקדמת ומניעת נוזקות מאפשרות לחברות הרכב לספק לנהגים מכוניות חכמות שיובילו אותם בבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים