"בעולם החדש של אבטחת המידע – אסור להתפשר"

"עולם זה החוקים החדשים של האבטחה חייבים לבוא עם גישה חדשה, ללא פשרות: על הארגון להיות בעלי טכנולוגיות האבטחה הכי מתקדמות, מבלי להתפשר על מהירות", כך אמר עידן גולדברג, מהנדס מערכות בפורטינט

עידן גולדברג, מהנדס מערכות בפורטינט. צילום: קובי קנטור

"יש בעולם החדש של אבטחת המידע שלושה חוקים מרכזיים: מורכבות היא איום עליה; היא רבה מאוד וחסרת גבולות; ואיטי זה שבור. העולם החדש והחוקים החדשים של אבטחת המידע חייבים לבוא עם גישה חדשה, ללא פשרות: על הארגון להיות בעלי טכנולוגיות האבטחה הכי מתקדמות, מבלי להתפשר על מהירות", כך אמר עידן גולדברג, מהנדס מערכות בפורטינט (Fortinet).

גולדברג דיבר בכנס Data Center 2016 של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה באולם האירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מוביל התכנים של האירוע היה מני רוזנר, מנכ"ל מ.ש.ר הנדסה ופיתוח, והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

דבריו של גולדברג נשאו את הכותרת "הדור הבא של פיירוולים לדטה סנטרים". הוא אמר כי "כמות המכשירים הולכת ועולה, מספר שירותי הענן הולך וגדל, וכמות איומי אבטחת המידע מזנקת. אם פעם היה לחוות שרתים חיבור אחד לאינטרנט וכולם ידעו שרק צריך להגן על היציאה וזה פותר את אבטחת המידע, כיום יש הרבה מאוד מרכיבים – סמארטפונים, קיוסקים, ענן, אינטרנט אלחוטי ועוד. כל החיבורים האלה מייצרים סביבה חדשה. כמו כן, כמות הכניסות והיציאות לארגון וממנו גדלה בצורה משמעותית, וגם זה מצריך הגנה".

הוא דיבר בהקשר זה על ה-Internal Segmentation Firewall (בתרגום חופשי, פילוח פנימי של הפיירוול). לדבריו, הדבר "מבוצע על ידי סגמנטציה וחומרה ייעודית לכל סביבה".

"פורטינט משקיעה משאבים רבים באסטרטגיה ותפיסה בכל הקשור לפיירוולים החדשים", אמר גולדברג. "היא פועלת על כל סוגי הפתרונות הקיימים כיום בשוק ומאפשרת לשנות או לשלב בין פתרונות".

עוד הוא ציין ש-"יש כיום שלושה דברים חשובים בעולם אבטחת המידע: ביצועים, מהירות שגדלה מיום ליום; ארכיטקטורה פנימית – פורטינט עושה זאת, כשהמתחרים עדיין 'על המדף'; והגנה – פיירוול לא מספיק, צריכים מנועים רבים, שמשתלבים בסינרגיה מלאה. פורטינט משקיעה רבות בכל אחד מהתחומים הללו, היא מאפשרת לעשות את הכול In house, כל המערכות יודעות לעבוד זו עם זו והניהול הוא אחוד".

ירון רפפורט, ארכיטקט פתרונות ב-Simplivity. צילום: קובי קנטור

ירון רפפורט, ארכיטקט פתרונות ב-Simplivity. צילום: קובי קנטור

כמו כן, אמר גולדברג כי יש לפורטינט גוף מחקר שמחפש ומזהה איומים ברשת; הפתרונות שלה מאפשרים מדיניות פעולה שונה לכל סביבה, מבלי לוותר על הנראות – כדי לדעת לאתר ולזהות בעיות יותר מהר; והם פועלים על כל מערכות ההפעלה. "כשהכול In house, זיהוי התקלות והבעיות מהיר יותר וזמן הטיפול קצר יותר", ציין.

הפתרון של Simplivity

ירון רפפורט, ארכיטקט פתרונות ב-Simplivity, ציין כי המערכת של החברה, OmniCube, היא "פתרון מוגדר תוכנה שרץ על המערכות של דל (Dell), סיסקו (Cisco) ולנובו (Lenovo), תוך שימוש ב-X86 של אינטל (Intel). זהו פתרון Data Virtualization, שמייתר את הצורך בהחזקת מערך אחסון".

לדבריו, פתרון התשתיות המאוחדות של Simplivity "מאפשר ללקוח לקבל את כל יכולות האנטרפרייז ולשלב אותם עם דברים נוספים כמו החדשנות והענן".

הוא הוסיף כי "המערכת נותנת מענה להיבטים כמו אבטחת מידע ולנפחי האחסון ההולכים וגדלים, היא מקצרת משמעותית את זמני הגיבוי ואת הביצועים ומורידה את עלויות התחזוקה".

רפפורט אמר כי Simplivity, כשמה כן היא, באה לפשט את ה-IT ולהציע, בין היתר, תשתיות מאוחדות לסביבות וירטואליות. כך ניתן, לדבריו, לשפר את האבטחה, הניהול והביצועים באופן דרמטי.

OmniCube הושק באפריל 2013 ומאז הוא הולך וצומח. החברה מעסיקה מאות עובדים ופועלת ביותר מ-50 מדינות ברחבי העולם, כולל ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים