"מעבדי Core vPro יאפשרו לארגון לנהל את מחשבי העובדים כמו את השרתים"

כך אמר אמש מוטי סימן-טוב, מנהל פיתוח עסקי באינטל, בהכרזת החברה על הדור השישי של המעבדים, שפותחו בירושלים ● לדבריו, "מדובר במחשב בתוך מחשב שמאפשר לבצע כיבוי והפעלה, לעדכן אותו או לטפל בבעיות אבטחה עוד לפני שמערכת ההפעלה עולה"

מוטי סימנטוב, מנהל פיתוח עסקי באינטל

אינטל (Intel) הכריזה אמש (ג') על יציאתם לשוק של מעבדי CORE with vPro technology מהדור השישי, המותאמים לחברות וארגונים. המעבדים החדשים מספקים ביצועים משופרים, תכונות שיתוף פעולה ייחודיות ותכונות אבטחה מובנות שפותחו במיוחד עבור התפוקות והצרכים של עולם העסקים המודרני. המעבדים יהיו זמינים בפורמטים שונים – מחשבי אולטרבוק קלים, מחשבי 2 ב-1, מחשבי "הכל באחד" מעוצבים ומחשבים שולחניים מתקדמים.

המעבדים פותחו כולם במרכז הפיתוח של אינטל בירושלים.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אומר מוטי סימן-טוב, מנהל פיתוח עסקי בחברה האחראי בין היתר גם על המכירות לארגונים גדולים בישראל, כי מדובר לא רק בשבב חדש אלא גם ביכולות חדשות שמאפשרות למעשה לארגון לנהל את המחשבים האישיים או הניידים של העובדים ברמה שלא התאפשרה עד כה.

"מדובר למעשה במחשב בתוך מחשב", הוא אומר. "באמצעות התממשקות למערכות ניהול תחנות קצה ואבטחת מידע הקיימות כבר בארגונים, יכול איש הסיסטם להגיע למחשב ולנהל אותו עוד לפני שמערכת ההפעלה עולה, ובלי קשר אליה. אם המחשב כבוי ומערכת ההפעלה קרסה מסיבות שונות; קוד עויין, התקנה לא מוצלחת וכדומה, עדיין ניתן להגיע למחשב ולטפל בו. יכולת זו קיימת מזה זמן בשרתים, והגענו למסקנה שחשוב שהיא תהיה גם ב-Clients. למעשה מחשבים אלה מיועדים לכל ארגון בינוני וגדול.

לדברי סימן-טוב, "עד היום ראינו שימוש רב במחשבים המיועדים לשוק הביתי גם בארגונים. זו טעות, משום שמחשבים המיועדים לארגונים מכילים Chipsets מסביב למעבד עצמו המותאמים לדרישות המגזר העסקי. כאשר ארגונים ירכשו מערכת מבוססת vPro הם יקבלו איתה אוטומטית סביבה שלמה המתאימה למערכות עסקיות ובפרט – טכנולוגיות המאפשרות לווירטואליזציה עם שיהוי קטן ביותר".

"אני יכול להעיר ולכבות את המחשב מרחוק, גם ברמה של מחשב בודד וגם ברמה של קבוצות עבודה", אומר סימן-טוב. "אפשר להעיר אותו בשעות שהמחשב לא בשימוש, לבצע עדכוני תוכנה ומערכות הפעלה מרחוק ולכבותו בסיום הפעולה. וגם אחרי שמערכת ההפעלה עלתה, יש לאנשי הסיסטם אפשרות להיכנס".

פתרונות אבטחה

במעבדים החדשים לעולם העסקי מציגה אינטל לראשונה את Intel Authenticate – פתרון אימות זהות משולב ומשופר שמקשיח את המחשב האישי והופך אותו פגיע פחות למתקפות האקרים המעוניינים לחדור לארגונים. רוב הפריצות למאגרי מידע נשענות על חולשות של התוכנה או מערכת ההפעלה. הפתרון שמציעה אינטל משולב בחומרה והופך את ההתקן לחלק בלתי נפרד ממערכת האבטחה הארגונית.

Intel Authenticate מאמת את זהות המשתמש תוך שילוב של עד שלושה גורמי אימות מוקשחים במקביל: "משהו שאתה יודע" – כגון סיסמה אישית; "משהו שיש לך" – כמו למשל טלפון נייד או חומרה מזוהה; ו"משהו שהנך" – כגון טביעת אצבע. מנהלי מערכות המחשוב בארגונים יוכלו לבחור מבין מספר רב של גורמים מוקשחים לאימות זהות בהתאם למדיניות החברה, ואינם צריכים יותר לסמוך על המשתמשים והעובדים שיזכרו סיסמאות מורכבות.

השבב ישמש מערכות של יצרניות מובילות כגון HP, אייסר (Acer), אסוס (ASUS), דל (Dell), פוג'יטסו (Fujitsu), לנובו (Lenovo), פנסוניק (Panasonic) וטושיבה (Toshiba).

אחד ההיבטים המאפיינים את עולם העסקים המודרני הוא הצורך בשיתוף פעולה זמין ומהיר, חוצה גבולות ואזורי זמן. כדי לנהל עסקים באופן יעיל, שגובר על פרישה גיאוגרפית רחבה וסביבות עבודה משתנות, צריכים העובדים כלים משוכללים ומותאמים. לצורך זה השיקה אינטל את שירות Intel Unite המציע דרך חכמה ומקוונת יותר להיפגש במקום העבודה. העדכונים כוללים שיפור של התקשורת בין עובדים מרוחקים, שיפור תצוגה ונוחות שימוש, ויכולות שיתוף תכנים משופרת. עובדים יכולים להיכנס לחדר ישיבות ולהתחיל מיד בפגישה, בלי להסתבך עם כבלים, הגדרות מסכים ומקרנים או חיבור התקני בלוטות' (Bluetooth). אינטל משלבת בפתרון גם את Skype-for-Business עם תכונות ניתוק אוטומטי ויכולות אינטגרציה שמציעה ללקוחות חוויית ישיבה חלקה ויעילה.

"עם עיצוב מרהיב ואטרקטיבי ביותר, ביצועים חזקים וחיי סוללה ארוכים יותר, מעבדי הדור השישי של Intel Core ושל Intel Core vPro מציבים רף חדש למחשוב עסקי", אמר טום גריסון, סגן נשיא ומנהל כללי של חטיבת מחשבי הקליינט באינטל. "הוספת האבטחה המשופרת בתוך החומרה מאפשרת לאינטל להפוך את המחשבים האישיים החדשים לחלק בלתי נפרד מפתרון האבטחה הארגוני, וכמובן מבטיחה שהמשתמשים יהיו פרודוקטיביים מתמיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים