איך יוצרים החזר השקעה גבוה בפרויקטי Big Data?

זהר אלקיים, ה-CTO של בריליקס, דיבר בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס ואנשים ומחשבים על המתאם בין מידת ההשקעה בפרויקטי Big Data לערך המוסף והחזר ההשקעה הנובעים מהם לארגון ● מהן התובנות שלו?

זהר אלקיים, ה-CTO של בריליקס

בעידן של ימינו, המנמ"ר נדרש להחליט האם ואיך ליישם פרויקט Big Data בארגון. אך האם פרויקט שכזה הוא בהכרח מה שהארגון זקוק לו? האם ניתן להגדיר לפרויקט Big Data יעדים משמעותיים ולהשיג ערך מוסף והחזרה השקעה לארגון? ואם כן – איך ממקסמים אותם? מהו זמן ההגעה לשוק של פרויקט Big Data? וכיצד ניתן להבדיל בין פרויקטים מעולם זה לאלה שלא?

על שאלות אלה ואחרות השיב זהר אלקיים, ה-CTO של בריליקס, בדברים שנשא מול משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. בריליקס היא חברה המספקת שירותים מקצועיים, ביצוע פרויקטים, הדרכות ושירותי ייעוץ בתחומי בסיסי נתונים, אבטחת מידע, Big Data ו-BI.

מטרות הרצאתו של אלקיים היו יצירת מתאם בין מידת ההשקעה בפרויקטי Big Data לערך המוסף והחזר ההשקעה הנובעים מהם לארגון, ומתן כלים הכרחיים המאפשרים למנמ"ר לבצע את ההבחנה בין פרויקטי Big Data לפרויקטים שאינם מעולם זה.

הוא אמר כי "המנמ"ר, כמקבל ההחלטות העיקרי בתחומי הטכנולוגיה בארגון, נתון תחת עומס פרטים רב בעולם המורכב שזכה לכותרת המאקרו Big Data".

במסגרת ההרצאה צלל אלקיים, ועימו המשתתפים, למיקרו של התחום. זה כולל נושאים רבים ומגוונים, בהם האתגרים הטכנולוגיים, הנפחים, המהירויות, גיוון המידע, המורכבות, הזמן הדרוש למימוש הפרויקט ונושאים נוספים שעשויים לקבל טיפול שונה במגוון העצום של הטכנולוגיות הקיימות בשוק.

במסגרת דבריו תיאר אלקיים את האתגר התיאורטי, דיבר על תרגום אתגר ה-Big Data למונחים פרקטיים וסקר את הפתרונות הטכנולוגיים המובילים בשוק זה.

הוא ציין כי "האתגרים התיאורטיים בתחום כוללים, בין היתר, טיפול בנפחים עצומים של מידע, מהירויות, סוגי המידע השונים, איכותו, מידה באתגרים עסקיים משמעותיים והשגת ערך מוסף והחזר השקעה לארגון. האתגרים הפרקטיים כוללים, בין היתר, את נושאי התשתיות ובעלי התפקידים השונים בעולם מורכב וחדש זה, כגון אנשי ה-DevOps ומדעני המידע, וכיצד אתגרים אלה פוגשים את המנמ"ר בהתנהלות היום יומית".

עוד אמר אלקיים שקיימים בשוק "פתרונות Hadoop ,Spark ו-NoSQL" והשווה אותם עם הפתרונות הקיימים בבסיסי הנתונים הרלציוניים המסורתיים. כן הוא דיבר על האינטגרציה בין פתרונות אלה ועל הזיקה שלהם לעולם ה-Big Data.

לסיכום אמר אלקיים כי "הדברים המרכזיים הם היכולת להפיק ערך עסקי משמעותי במימוש פרויקט Big Data וההקפדה על יצירת החזר השקעה גבוה לארגון בתום הפרויקט".

משתתפי קורס המנמ"רים הוזמנו לבקר ולהתנסות ב-Big Data Experience Center שהקימה בריליקס עבור לקוחותיה, לצורך התנסות מעשית ובחינה מעמיקה של מגוון טכנולוגיות Big Data ושל האינטגרציה בין טכנולוגיות חדשניות אלה לבסיסי הנתונים הרלציוניים המסורתיים.

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הוא הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע והמנמ"רים בשוק הישראלי, והוא זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, ששימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בנובמבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי

    נשמע מעניין מאוד.. שמעתי לאחרונה על קורס מעניין נוסף בתחום הbig data: http://www.datacourse.co.il

אירועים קרובים