גיא בר-נר, אינטל: "ישראלים בכל מקום – פשוט גאווה כחול לבן"

הנמר ישב עם בר-נר לשיחה אישית, אחד על אחד, כדי להקשיב ולספר את כל הפרטים הכי חשובים שרק חיכיתם לשמוע!

12/07/2015 10:27
גיא בר-נר, מנהל שיווק אינטל ישראל. צילום: ניב קנטור

גיא בר-נר, דירקטור שיווק ומכירות באינטל (Intel) ישראל, נמצא בעמדה מאוד מעניינת. כאיש בתפקיד מפתח בסניף הישראלי של אחת החברות הבולטות בתעשיית ההיי-טק בעולם בכלל ובארץ בפרט, הוא יכול לספק מידע רב על הנעשה בחברה ובתעשייה, ועל הכיוונים אליהם הן הולכות.

לכן, הגעתי למליאה המרכזית של הכנס השנתי של מפתחי התוכנה ILDevCon, שערכה מאגרי תוכנה בחסות ראשית של אינטל תוכנה, שם הוא דיבר מול הקהל, כדי לתפוס אותו לשיחה אחד על אחד, וללמוד מעט על דרכו בחברה, תהליך העבודה והמגמות בשוק.

ספר לי קצת על התפקיד שלך?
"אני דירקטור של שיווק ומכירות באינטל ישראל. כשאנחנו מדברים על שיווק ומכירות, הכוונה היא לשלושה חלקים: חלק אחד הוא  גופי אנטרפרייז ו-Consumers – במסגרת זו אנחנו עובדים עם השותפים העסקיים שלנו, כגון HP, מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM), לנובו (Lenovo) ודל (Dell), ושותפים אלה עובדים מול הגופים הארגוניים בישראל ומול לקוחות פרטיים. בנושא ה-Consumers, אנחנו עובדים עם הרשתות הגדולות המקומיות: באג, שקם אלקטריק, מחסני חשמל ועוד. החלק השני מתמקד במערך ההפצה – עבודה מול שותפי ההפצה בישראל, ואילו החלק השלישי הוא מערך ה-Embedded, שהוא חלק מאוד מעניין, מכיוון שישראל היא מעצמה בתחום הזה. חברות היי-טק ישראליות רבות מפתחות מוצרי אלקטרוניקה בתחומים כמו האינטרנט של הדברים והמוצרים שלהן נמכרים ברחבי העולם. לכן, ישראל נחשבת לשוק חשוב עבור אינטל בתחום זה".

נאמר שאני מפתח מוצר בתחום האינטרנט של הדברים ואני רוצה להזמין 1,000 שבבי אינטל אדיסון. איך מתנהל התהליך?
"אינטל מוכרת את מוצריה דרך המפיצים המקומיים. הדרך הטובה ביותר תהיה לתקשר עם אחת משלוש המפיצות בישראל. בהקשר הזה, של עבודה מול מפתחים ישראליים, אני רוצה לציין את מעבדת האינטרנט של הדברים שאינטל פתחה בחיפה לפני כמה שבועות. היא שייכת לרשת של מעבדות אינטל בעולם ובמסגרת המעבדה החברה תשמח לתת תמיכה ליזמים ומפתחים רלוונטים שרוצים לפתח מוצרים של האינטרנט של הדברים המבוססים על טכנולוגיות שלה".

אילו מוצרים מעניינים יש לאינטל מלבד השבבים ל-PC?
"בתחום האינטרנט של הדברים יש את ה-Gateway. זהו מוצר פחות מוכר שאינטל השיקה באחרונה, מיועד ספציפית עבור תחום זה ומכוון לסגמנטים שונים. יש בעולם זה מכשירים וסנסורים, והם משדרים ישירות לענן או למתווך. במקרים רבים יש יתרון לעבודה מול מתווך וזהו ה-Gateway. היתרון הוא שלא צריך להעביר את כל הנתונים כל הזמן. אפשר לאגור נתונים ב-GW, לעבד אותם עיבוד ראשוני ולבצע בדיקות, וכך לחסוך בעיבוד בשרתי הענן, לבצע בדיקות אבטחה על המידע עוד לפני שהוא מגיע לענן. הייחודיות של ה-GW של אינטל מול חברות אחרות היא שהוא כולל מעבד CPU (מבוסס קווארק או ATOM), את מערכת האבטחה של אינטל (המבוססת על הרכישה של מק'אפי) ואת מערכת ההפעלה WindRiver – בחבילה מוכנה אחת. ה-GW עובד בכל הפרוטוקולים המוכרים, למשל BT ,Wi-fi או zigbee".

העולם הולך לכיוון המובייל ונראה שאינטל קצת איחרה את הרכבת בתחרות עם ARM. איך החברה פועלת לצמצם את הפער?
"אני שומע את הטענה הזאת רבות, אבל בנתוני המכירות של מעבדים לטאבלטים אנחנו ממשיכים להראות צמיחה ועמידה ביעדים. השקנו באחרונה מוצר שנקרא סופיה והוא יצא בגרסאות שונות בחודשים הקרובים. המוצר נועד לשוק הטאבלטים והסמארטפונים, כך שהתקדמנו מאוד ואנחנו בהחלט עובדים בסגמנט הזה".

גם בתחום הקלאסי יש לפעמים תחושה שהשוק קצת מדשדש. כבר אין את המרדף אחרי מהירות השעון ומספר הליבות נשאר יציב.
"זה נכון שמבחינת המהירות של 2.4, 3.5 וכו', המרוץ די הפסיק, אבל אינטל ממשיכה עם הקדמה המבוססת על חוק מור. אנחנו ממשיכים לדחוס כמה שיותר טרנזיסטורים ל-CPU וככל שעושים את זה, מוסיפים עוד ועוד פיצ'רים למעבד. הדור הבא נקרא Skylake והוא יוסיף ל-CPU פיצ'רים חדשים".

יש דברים מעניינים שאינטל מפתחת במו"פ שלה בארץ?
"רבים הדברים שאינטל מפתחת בישראל. מדובר במגוון רחב, החל מ-Skylake, שפותחה בעיקר בארץ. רוב הפיתוח של Thunderbolt נעשה כאן. מוצרים אלחוטיים מפותחים בחלקם הגדול בפתח תקווה. האמת שמדובר באינסוף מוצרים. יש לאינטל בישראל יחידה עסקית שלמה של אבטחה, שכוללת את מה שהיה פעם מק'אפי, וקבוצה גדולה שיושבת בירושלים ומפתחת את העתיד של התחום. בכל כיוון שתסתכל ובכל קבוצה של אינטל תמצא מפתחים בישראל שמשתתפים בפרויקט".

עוד משהו לסיום?
"בתור עובד אינטל ובתור ישראלי, אני מאוד גאה במה שאינטל עושה בישראל. גם במו"פ וגם במכירות, אבל במיוחד במכירות ה-Embedded. ממש מרגישים את מעצמת ההיי-טק הישראלית. אני מסתובב בכנסים בעולם וזה מדהים – חצי מהאנשים מדברים בעברית, ישראלים בכל מקום. כשאתה רואה את זה בתערוכה ענקית, זאת זהפשוט גאווה ישראלית, וזה שאינטל מעסיקה 10,000 עובדים בישראל רק מעצים את זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים