המחקר של אפסון: כ- 35% מהישראלים נוהגים להציג תמונות בצורה פיזית

סקר שאפסון עשתה חושף את הרגלי הדפסת התמונות בישראל • ישראלים רוצים תמונות בגלל הערך הסנטימנטלי ולא מתפשרים על האיכות ● ויש אפילו מדפסת חדשה שמדפיסה תמונות במהירות האור, כמעט

24/03/2015 18:35
אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל

איפה הימים עם האלבומים, התמונות שתלינו בחדרים ובכלל, תחושת המגע בצילום ישן? הקידמה הרסה את הכול. ובכן, הפתעה: סקר שערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה בשיתוף אפסון (Epson) וחושף את הרגלי הדפסת התמונות בישראל מעלה ממצאים שלאו דווקא חשבנו עליהם.

הנתונים מעלים כי גם בעידן החדש, שבו צילום ושיתוף תמונות הפכו שכיחים ונפוצים במיוחד, חשוב לקהל הישראלי להדפיס תמונות ולא להסתפק בעותק דיגיטלי בלבד. הגילוי, על פי המחקר, רלוונטי לכל הגילאים : 52.2% מקרב הצעירים עד גיל 34 הדגישו כי במהלך השנה האחרונה הדפיסו את התמונות החשובות להם. השיקול החשוב ביותר בהדפסת תמונות עבור הישראלים הוא איכות ההדפסה, כפי שהעידו 66.1% מהנשאלים.

שמעתם על הדודה שמכינה אלבומי תמונות מיוחדים? אתם בעצמכם משקיעים בתליית תמונות משפחתיות ברחבי הבית? מתברר שאתם לא לבד. מנתוני המחקר עולה כי 34.4% מהישראלים נוהגים להציג תמונות בצורה פיזית, למשל באלבום תמונות או על הקירות, 41.6% הדפיסו תמונות עבור אלבום בשנה האחרונה ו-32% מהישראלים קיבלו במהלכה תמונה מודפסת על נייר, דוגמת כרטיס ברכה או לוח שנה. איפה המגנטים, אתם שואלים? מסתבר שב-2014 קיבלו 59.2% מהאוכלוסיה מגנט שעליו תמונה מודפסת.

הסקר מעלה הבדלים בין המינים: נשים נוהגות להדפיס ולהציג תמונות יותר מגברים. כך, למשל, ל-38.9% מהנשים מאוד חשוב לשמור עותק מודפס של התמונות החשובות להן, לעומת 21.1% מהגברים; 43.4% מהן נוהגות להציג תמונות בצורה פיזית בהשוואה ל-25.1% מהגברים; ו-46.7% מהנשים הדפיסו תמונות עבור הכנת אלבום בשנה האחרונה, מול 36.2% מהגברים.

"בשנים האחרונות אנחנו רואים התקדמויות טכנולוגיות מרשימות בציוד הצילום וההדפסה", אמר אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל. "האיכות המקצועית יכולה להסביר את השימוש הרחב בתמונות מודפסות, כיוון שהציבור בישראל רוצה להראות את התמונות היפות שצולמו לחברים ובני משפחה בדרך שתציג אותן בצורה הטובה ביותר".

סטודיו מחובר לחשמל? L800, אפסון

סטודיו מחובר לחשמל? ה-L800 של אפסון

בהתבסס על המחקר השיקו באפסון קו מוצרים שמאפשר להפיק תמונות איכותיות, אפילו על קאנבס. החברה השיקה את מה שהיא מכנה "המהפיכה הצרכנית הבאה בתחום ההדפסה הביתית והעסקית" – מדפסת L800, מדפסת התמונות הראשונה של אפסון עם מיכל דיו משולב, באמצעות הדפסה מהירה, להפקת תצלומים בגודל 10 על 15 ס"מ ב-12 שניות בלבד.

"איכות ההדפסות חיה ביותר והמהירות והגמישות של ה-D3000 הן יוצאות דופן בתעשייה", אמר דניאל בן מויאל, מנהל תחום פורמט רחב באפסון ישראל. "במכונה הזו משולבות שנים של פיתוח והתנסות בטכנולוגיית הדפסה, המשולבת גם בקו המדפסות המקצועיות של אפסון. זאת, לטובת יכולת הדפסת כמויות גדולות של תמונות באיכות הצילומית לה רגילים לקבל מאפסון בפורמט קומפקטי במיוחד המתאים למגוון רחב של בתי עסק לצילום".

בחברה מתעקשים שהתמונות שמודפסות במכשירים שלה הן האיכותיות ביותר. כמה איכותיות? לטענתם, המונה ליזה שמוצגת במוזיאון הלובר פריז היא רפרודוקציה מדויקת שהודפסה במדפסת החברה, בעוד שהעותק המקורי שוכב במרתפי המוזיאון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים