מחקר של CA: ההזדמנויות בעולם הנייד יניעו יוזמות בתחום האבטחה

המחקר מצביע כי כלכלת האפליקציות דורשת גישה חדשה לאבטחת מידע ● העולם הנייד והאפשרויות העסקיות בו יוצרים גישות חדשות בתחום האבטחה ומניעים לגידול בהשקעות בתחום

כלכלת האפליקציות, שהיא פועל יוצא של התרחבות העולם הנייד, מהווה מניע מרכזי בפיתוח וביוזמות אבטחה לעולם זה, כך עולה ממחקר חדש של CA. המחקר, שנערך בקרב אלפי מקצועני אבטחת מידע בעולם, העלה כי בעוד בעבר, ההגנה על יישומים ונתונים הייתה המניע העיקרי למימוש פרויקטי אבטחת מידע, הרי כיום נוסף מניע חדש: ההזדמנויות העסקיות הגלומות בעולם הנייד ושינוי התפיסה של אבטחת מידע כגורם מעכב עסקים – והפיכתו ל"מאפשר" עסקית.

על פי המחקר, ההגנה היא עדיין המניע העיקרי באבטחה, אבל המחקר מעלה כי "ארגונים מבינים שכלכלת האפליקציות דורשת מבט וגישה חדשים לאבטחה".

המחקר, הנושא את הכותרת "8 שלבים לאבטחה מודרנית בכלכלת האפליקציות", מראה כיצד ניידות, API וחתירה לצמיחה עסקית – תרמו לנקודת מבט מאוזנת על השליטה ואבטחת מידע.

על פי המחקר, במקום הראשון בין סדרי העדיפויות בתחום אבטחת המידע בעולם הנייד מצוי תחום ההגנה מפני פריצה לנתונים (56%) ולאחריו – שיפור חוויית הלקוח בנייד (42%). בנוסף, 49% מהמשיבים אמרו שלניידות יש השפעה גדולה או משמעותית על נהלי האבטחה ומדיניות האבטחה ביחס ללקוחות. עורכי המחקר ציינו כי "אנו מצפים שנתון זה יגדל – ככל שהניידות, שימוש במכשירים האישיים (BYOD) והאינטרנט של דברים יובילו לעלייה במספר הארגונים המתוקשרים". בארגונים אלה, ציינו החוקרים, החיבור התמידי מוסיף מורכבות וסיכוני אבטחה ביחס לעובדים, לקוחות ושותפים עסקיים.

על פי המחקר, "הצלחה בכלכלת האפליקציות דורשת מהעסקים לחדש ולשחרר יישומים במהירות רבה יותר. שילוב API יוביל את המהלך ויאפשר אותו". כך, 79% מהנשאלים הצהירו כי יפתחו את המידע שלהם כ- API – כדי להאיץ את אספקת האפליקציות בנייד ובאינטרנט, לשפר את הקשר עם הלקוחות ולפתוח הזדמנויות וערוצי הכנסה חדשים. "שילוב API הוא שיקול חדש, שיש לקחת בחשבון בנוסף לגורם ההגנה", נכתב.

48% מהמשיבים ציינו כי הם מכירים בכך שפתיחת הארגון היא יתרון חשוב באבטחה ויכול להניע לצמיחה. 78% מהם ראו, או מצפים לראות, גידול בהכנסות, בשל שירותים חדשים המתאפשרים על ידי אבטחה משופרת.

על פי החוקרים, "מבט חדש על תחום האבטחה וההגנה יגרום לגידול בהשקעה בתחום". כך, לפי המשיבים, 25% מכלל הוצאות ה-IT יוקדשו לאבטחה בשלוש השנים הבאות – לעומת 18% היום.

"היום אנחנו חיים בעולם, שבו האבטחה היא הראשונה בחשיבותה. אלה שנות אור מהימים שבהם אבטחה באה במחשבה שנייה, והתווספה לאחר שהשירות או האפליקציה הוטמעו", אמר אמית צ'אטרג'י, סגן נשיא בכיר ב-CA, "ככל שכלכלת האפליקציות מתפתחת במהירות בעולם המתוקשר, המחבר בין אנשים ומכשירים רוויים בנתונים ובמידע – ארגונים מבינים כי האבטחה היא לא רק הגנה, אלא הרבה מעבר לכך. אותם הכלים שקובעים מי ומה יכולים לגשת לנתונים שלנו, יכולים גם לספק חוויית לקוח חיובית, התומכת בצמיחה עסקית במגוון דרכים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים