WikiLeaks: גוגל העבירה בחשאי התכתבויות שלנו לממשל האמריקני

על פי אתר ההדלפות, ענקית החיפוש מסרה לממשל "את כל תוכן המיילים, מטה נתונים ותכנים נוספים" של שלושה חברים בקבוצה ● גוגל בתגובה: מדובר בצו של בית משפט והגשנו בקשה להסיר אותו

סודי ביותר? לא לדעת הממשל. Wikileaks. אילוסטרציה: אימג'בנק

WikiLeaks מאשימה את גוגל (Google) כי היא מסרה התכתבויות פרטיות של אנשיה במייל ומידע נוסף עליה לידי הממשל האמריקני – והודיעה לה על כך רק כעבור שנתיים וחצי.

באגרת ששלחו לגוגל טוענים הפרקליטים המייצגים את WikiLeaks כי הם "נדהמו והזדעזעו" מפעולותיה ביחס לצווי חיפוש שקיבלה מגורמי אכיפה של הממשל הפדרלי וביקשו לקבל דיווח מלא על המידע שהועבר.

"על אף שמבחינת לקוחותינו, ההודעה מגיעה באיחור רב מדי, הם עדיין זכאים לקבל רשימה מלאה של המידע שהועבר לממשל וכן הסברים מדוע גוגל המתינה שנתיים וחצי לפני שמסרה הודעה כזו", נכתב באגרת, שמוענה ליו"ר גוגל, אריק שמידט, וליועץ המשפטי הראשי של החברה, קנט ווקר.

על פי WikiLeaks, ב-23 בדצמבר 2014 הודיעה גוגל לשלושה חברים בקבוצה כי מסרה את "כל התוכן של הדואר האלקטרוני שלהם, מידע על המינוי, מטה נתונים ותכנים נוספים" לרשויות האכיפה האמריקניות לפני יותר משנתיים. פרקליטי WikiLeaks ביקשו לדעת אם גוגל הגישה ערעור על צווי החיפוש לפני שנעתרה להם ואם היא ניסתה להתנגד לאיסור להודיע למשתמשים.

בתגובה שפרסמה אמש (ב') ציינה גוגל כי על פי המדיניות שלה היא מודיעה למשתמשים על בקשות של הממשל "מלבד במקרים מסוימים, למשל כאשר בית משפט מוציא צו איסור פרסום – דבר שקורה, לצערנו, לעתים קרובות מדי".

עוד מסרה ענקית החיפוש כי היא הגישה בקשה להסרת החסיון שהוטל על כל המסמכים הקשורים לחקירה של WikiLeaks.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים