אובמה יודיע השבוע על תוכניות לשיפור הגנת הסייבר

הנשיא האמריקני צפוי לנאום מחר (ב') בנושא ואף להקדיש לו מקום נכבד בנאום מצב האומה שלו ● הוא ינקוט שורה של צעדים נוספים, בהם פגישות עם בכירים בקונגרס

סנקציות נגד צפון קוריאה. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, צפוי להודיע השבוע על תוכניות לשיפור הגנת הסייבר והגנת המשתמשים מפני גניבת זהות.

הודעתו היא פועל יוצא של מתקפת הסייבר שחוו אולפני סוני (Sony) בעקבות הפקת הסרט הראיון (The Interview), שלועג לשליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און. פיונגיאנג הכחישה את מעורבותה במתקפת הסייבר ששיתקה את מערכות המחשוב של האולפנים.

כחלק מהמאמצים בנושא ייפגש אובמה עם מנהיגי הקונגרס, יארח אירוע בוועדת הסחר הפדרלי (FTC), במסגרתו גם ינאם, וידון בחקיקה ובפעולות נוספות שמתוכננות להתבצע. הוא ישים דגש על תחום הסייבר בנאום מצב האומה שלו לקונגרס, אותו יישא בהמשך החודש.

האירוע ב-FTC צפוי להתקיים מחר (ב'). במסגרת ביקורו יעלה הנשיא האמריקני שוב את נושא הצעדים הבאים הצפויים ב-BuySecure – יוזמה שכבר כוללת דרישה שתשלומים אל ומהממשל הפדרלי יבוצעו באמצעות טכנולוגיית Chip and PIN.

כחלק מצעדיו למלחמה באיומי הסייבר יפגוש אובמה בכירים בקונגרס, משתי המפלגות, שמהם ביקש בעבר להעביר חקיקה בתחום, בכלל זה היכולת להקל על חברות בתעשייה לשתף מידע על איומים. הבית הלבן ומחוקקים הביעו חשש כי חלק מהצעות החוק בקונגרס לא עושות מספיק כדי להגן על הפרטיות. משקיפים ציינו כי לאחר שנים של השתהות בתחום חקיקת סייבר, יש כיום תקווה שהמתקפה על סוני תהווה זרז לקידום התחום.

אובמה יבקר גם במרכז לשילוב הגנת הסייבר ותקשורת, במטרה למקד את הצורך בשיתוף מעמיק יותר של מידע בתחום בין הממשל והמגזר הפרטי, תוך הגנה על זכויות האזרח.

ביום ה' הקרוב צפוי להודיע סגן הנשיא, ג'ו ביידן, על מימון נוסף שיסייע לאזרחים אמריקניים להשיג משרות בתחום הגנת הסייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים