מוטי מזרחי, טלדור: "האתגר הוא ניהול מידע יעיל וטוב יותר של הרשות"

"הדרך לעיר חכמה עוברת בהכנסת המידע הנדרש ל-IT העירוני", אמר מזרחי, מנהל אגף פיתוח מערכות בחברה

מוטי מזרחי, מנהל אגף פיתוח מערכות בטלדור. צילום: קובי קנטור

"על מנת לנהל את העיר בצורה חכמה ולהפוך אותה לעיר חכמה, יש להכניס את המידע נדרש למאגרי המידע של הרשות ובתוכם – למערכות המידע הגיאוגרפיות של העיר, וזה מה שאנחנו יודעים לעשות", כך אמר מוטי מזרחי, מנהל אגף פיתוח מערכות בטלדור.

מזרחי דיבר בכנס מוניציפאלי 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ד') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"האתגר הוא ניהול מידע יעיל וטוב יותר של הרשות", אמר מזרחי. "אנחנו מומחים בכל עולמות נתוני המידע הגיאוגרפי – מרמת תכנון התוכניות, בנייתן, תוכניות מתאר עירוניות, דרך תשתיות הנדסיות ועד מאור, לרבות ניהול נכסים וניהול שילוט. בדרך זו אנחנו תומכים בתהליכים המנוהלים ברשות, בכלל זה בעבודת הוועדות העירוניות השונות". לדבריו, "האתגר הראשון הוא הכנסת מידע גיאוגרפי למערכות העירוניות. כך ניתן לספק רמת שירות גבוהה יותר לאזרחים".

עוד ציין מזרחי את מערכת "מהפך בפח". לדבריו, "פיתחנו מערכת מתקדמת לניהול איסוף האשפה ברשות המקומית. זוהי מערכת WCS (ר"ת Waste Control System), שמבצעת בקרה ומחשוב של איסוף ומחזור הפסולת בעיר. המערכת פועלת בתצורת תוכנה כשירות (SaaS) ומסייעת לתהליכי פינוי פסולת מרובה מסוגים שונים, כמו גם לביצוע הפרדה ומיחזור, קריאה וזיהוי של פעילות משאיות האשפה וכן שקילת הפחים, תיעודם ומעקב אחריהם. מודול נוסף הוא התמודדות עם טמוני הקרקע: אנחנו מתקינים ציוד שבבים סלולריים, שמשדרים את מצב מפלס האשפה המתמלא ובכך מניבים פוטנציאל לחסכון".

בדבריו ציין מזרחי את המערכת הממוחשבת להבטחת רציפות תפקודית בחירום ובשגרה עבור עיריות. המערכת, מאסטרו שמה, פרי פיתוח טלדור, "מספקת יכולת לניהול אירועים עבור רשויות מוניציפאליות. היא מאפשרת לרשות לפעול בזמן אמת ולספק מענה יעיל ומהיר, על בסיס תרחישי פעולה שהוגדרו מבעוד מועד, שכוללים בין היתר, משימות מפורטות לביצוע על ידי יחידות הרשות וכן מפת שליטה למקבלי ההחלטות. המערכת מאפשרת למקבלי ההחלטות לקבל בזמן אמת מידע לגבי התקדמות ביצוע המשימות, ניצול משאבי העירייה ואף להעביר מידע הנדרש על ידי רשויות המדינה. היא כוללת בתוכה מערכת מידע גיאוגרפי (GIS), שהמידע המוטמע בה מאפשר קבלת החלטות וחלוקת משימות בהתאם למאפיינים הייחודיים של מיקום האירוע, כגון מאפייני אוכלוסייה, רווחה, מוסדות ציבור תשתיות חיוניות, מוסדות חינוך ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים