יאיר אמסטרדם, אקס ליבריס: "ארגונים שיהפכו רכש לגוף אסטרטגי עסקי ייהנו מיתרון וישפרו ביצועים"

אמסטרדם הציג בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס ואנשים ומחשבים כיוונים בתחומי הרכש לחידושים ומגמות טכנולוגיות כמו BYOD, תוכנה כשירות ומיקור-חוץ הדרגתי של מערכות המידע הארגוניות

יאיר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול באקסליבריס

"המודל של תוכנה כשירות (SaaS), המתבסס על טכנולוגיית הענן, מהווה סוג של מיקור-חוץ בעולם אספקת התוכנה: הרעיון הוא לאפשר צריכה נוחה וגמישה, ולפי מידת השימוש, עבור תוכנות המותקנות אצל הספק, כולל התחזוקה והעדכונים, שגם הם באחריות הספק. העקרון המסחרי בהטמעת תוכנה כשירות הוא תשלום דמי שימוש תקופתיים על פי השימוש בפועל. הטמעתה בצורה אפקטיבית מורידה את העלות הכוללת והופכת את הארגונים בעלי מערכות המידע לתחרותיים וגמישים יותר", כך אמר יאיר אמסטרדם, סמנכ"ל תפעול באקס ליבריס.

אמסטרדם הופיע בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. הוא שטח באוזניהם את המגמות הטכנולוגיות הבולטות בעולם מערכות המידע ואת החשיבות של תהליכי רכש וניהול ספקים בעידן זה. הרצאתו כללה הצגת כיוונים בתחומי הרכש לחידושים ומגמות טכנולוגיות כמו BYOD, תוכנה כשירות ומיקור חוץ הדרגתי של מערכות המידע הארגוניות.

"בעשורים האחרונים, המציאות העסקית הופכת ליותר תחרותית ושקופה", אמר. "באופן מסורתי, גוף הרכש, הממוקד בנושא העלות, תורם ישירות לשורת הרווח. רכש מודרני מוביל להסתכלות רחבה על העלות הכוללת של שרשרת האספקה. באמצעות התקשרות שבה שני הצדדים מנצחים, הרכש מקדם שותפות עם ספקים, שתורמים ליתרון התחרותי של הארגון ומאריכים את ידה של שרשרת האספקה. גוף הרכש הופך מטקטי למקצועי, בעל מומחיות טכנולוגית, ומשפר את התמיכה בתחומים כגון רכש תוכנה, לווי פרויקטים של מערכות מידע ומיקור-חוץ של תחומים אשר אינם בליבת הארגון".

במסגרת ההרצאה הוצגו בפני המשתתפים תהליכי הרכש ועקרונות של שיתוף פעולה עם מחלקת הרכש בארגון, כולל היתרונות הגלומים בכך. כמו כן, הוצג מעגל הרכש המלא. אמסטרדם דן עם המשתתפים במגמות טכנולוגיות ובהשפעתן על העלות הכוללת של הארגון. למשל, מודל ה-BYOD, שמחד מביא להורדת עלויות תקשורת, ומאידך מקשה על התמיכה בריבוי המכשירים ומהווה אתגר לשמירה על בטחון המידע הארגוני.

אמסטרדם הדגיש כי "בתקופה מאתגרת זו, ארגונים המשכילים להעביר למיקור-חוץ תחומי פעילות שאינם חלק מליבת התוכן הארגוני, משפרים את היתרון התחרותי שלהם ואת יכולתם לעמוד ביעדים העסקיים".

מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי עברו בשנים האחרונות בקורס המנמ"רים של ג'ון ברייס מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ובהרבה ארגונים מהווה תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, ששימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה (Coca Cola), פלאפון וידיעות אחרונות . המחזור הבא של הקורס אמור להיפתח בפברואר.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים