מוזילה נטשה את גוגל לטובת מנוע החיפוש של יאהו!

חלק מהעסקה: התחייבות להעניק למשתמשי הדפדפן תמיכה בטכנולוגיית "אל תעקבו אחרי"

רוצה שנעבוד כמו חמורים. מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו

מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בפיירפוקס (Firefox), בארצות הברית בלבד, יהיה מעתה יאהו! (!Yahoo) ולא גוגל (Google).

"אני שמחה להודיע כי חתמנו על הסכם לשיתוף פעולה במשך חמש שנים, שבמסגרתו יהיה יאהו! מנוע החיפוש המוגדר כברירת מחדל בדפדפני פיירפוקס-  במכשירים ניידים ובמחשבים שולחניים", כתבה מנכ"לית יאהו!, מריסה מאייר, בהודעה שפרסמה בבלוג שלה אתמול (ד'). "זהו שיתוף הפעולה המשמעותי ביותר של יאהו! בחמש השנים האחרונות".

משתמשי פיירפוקס בארצות הברית יוכלו להבחין בשינוי החל מחודש דצמבר הקרוב, ולאחר מכן תציע החברה את "חוויית החיפוש הנקייה, המודרנית והסוחפת", על פי מאייר, לכל המשתמשים במנוע החיפוש של יאהו!.

במסגרת העסקה התחייבה יאהו!גם לתמוך בטכנולוגיית 'אל תעקבו אחרי' עבור משתמשי פיירפוקס, ולכבד הוראות של משתמשים שלא לעקוב אחר פעילות הגלישה שלהם לצרכי פרסום.

דפדפן פיירפוקס, שמיליוני משתמשים מבצעים באמצעותו כמאה מיליארד חיפושים מדי שנה, מניב תנועת חיפוש משמעותית – שהיא הלחם והחמאה של גוגל. עד כה הניבו המודעות המוצגות לגולשים בהתאם למילות המפתח שהזינו את רוב ההכנסות של מוזילה, הודות להסכם עם גוגל לחלוקת ההכנסות מחיפוש. בשנת 2012, השנה האחרונה שפורסמו לגביה נתונים, הסתכמו ההכנסות של מוזילה ב-311 מיליון דולר – וחלק הארי מהכנסות אלה מקורו היה בהסכם עם גוגל.

אולם כיום, כשנתח השוק של דפדפן כרום (Chrome) של גוגל הולך וגדל, לא חייבת עוד גוגל לחלוק בהכנסות מחיפוש בדפדפן, בעוד שיאהו! שואפת להשיב לעצמה את המעמד הדומיננטי שהיה לה בזירת החיפוש בימיה הראשונים של הרשת.

"יאהו! מאמינה מאוד בחיפוש – זהו תחום מרכזי להשקעות והזדמנות חשובה לצמיחה עבורה", כתבה מאייר. "שיתוף הפעולה יסייע לנו להרחיב את דריסת הרגל שלנו בזירת החיפוש ויעניק לנו הזדמנות להציע חידושים בתחום החיפוש, התקשורת והתכנים הדיגיטליים, ביחד עם מוזילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים