רוביק דנילוביץ': "אם המדינה לא תוביל מהלך שובר שוויון לחיזוק הנגב, היא לא תוכל להתקיים לאורך זמן"

"לא ניתן לרכז את התושבים בחדרה-גדרה, יש להפוך את הנגב לעוגן טכנולוגי", אמר ראש עיריית באר שבע בכנס תקשוב צבאי של אנשים ומחשבים

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע. צילום: ניב קנטור

"לא ניתן לרכז את רוב תושבי המדינה בגזרה שבין חדרה לגדרה. יש להתפכח מהמציאות הקיימת ולבחון כיצד ניתן להפוך את הנגב ובאר שבע בירתו לעוגן טכנולוגי מרכזי ומשפיע", כך אמר רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע.

דנילוביץ' דיבר בכנס C5I, כנס התיקשוב המרכזי ל-2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך היום (ג') במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את הכנס הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים והשתתפו בו מאות אנשי תעשייה מהמגזר הביטחוני וכן קצינים מהאגף. הכנס נשא את הכותרת "צה"ל רשתי".

דנילוביץ', אמר כי נדרש לממש את חזונו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, לפיו "במימוש חזון הנגב ייבחן העם בישראל". לדבריו, "זה אחד הדברים החשובים אשר מונחים על סדר יומה של מדינת ישראל, כי שטח הנגב הוא 60% משטח המדינה אבל חיים בו רק 9% מתושבי המדינה. אם המדינה לא תוביל מהלך שובר שוויון, ותהפוך את הנגב למטרופולין חזק ואטרקטיבי, שוקק חיים, מושך כלכלית וחברתית – המדינה לא תוכל להתקיים לאורך זמן".

"היתרון היחסי שלנו מול שכנינו הוא ההון האנושי", אמר דנילוביץ', "אנו לא עשירים בזהב ונפט אבל העושר האמיתי הוא ההון האנושי, המוחות. זה מה שיש בנגב ובבאר שבע – המון סטודנטים החושבים אחרת. באר שבע היא 'יצרנית' המהנדסים הגדולה במדינה. עם אותו הון אנושי העיר החליטה, יחד עם מדינת ישראל – שאנו מקימים מרכז מצוינות. יש למנף את הנגב ובאר שבע, יש להפוך אותן לאבן שואבת לכוחות היצירתיים. צריך למימוש של זה הרבה חזון, צריך תקציבים, צריך סדרי עדיפויות". לדבריו, "חלק מהמימוש הוא בהחלטת המדינה על מעבר צה"ל דרומה. התקשוב והמודיעין יבואו לנגב, יהיו פה כוחות טובים של צה"ל".

"חדשנות היא היכולת שלנו להיות רלוונטיים בעולם מטורף המשתנה לנגד עינינו", אמר ראש עיריית באר שבע, "לכל אדם יש כוח, זו חדשנות שחייבים לקחת בה חלק פעיל. אנו רוצים כוחות צעירים שיעברו מגוש דן לנגב – זו משימה לאומית אסטרטגית".

"יש פה הזדמנות היסטורית למדינה – להשאיר את אותם הצעירים בנגב", אמר, "עם פיתוחו של כביש שש, עם חישמול הרכבת, עם הכתרת שדה התעופה של נבטים כשדה תעופה משני לנתב"ג, כל אלה יהפכו את באר שבע למטרופולין חי ומרכזי ומשמעותי".

"בלי נגב חזק", אמר דנילוביץ', "בלא עוד מטרופולין לצד תל אביב – ישראל לא תוכל להרשות לעצמה מצב זה. לישראל יש אינטרס לייצר עוד מטרופולין חזק, איכותי ואטרקטיבי. מעבר צה"ל דרומה והשקעה המתבקשת מכך, יביאו לביטול מושג הפריפריה".

"דנילוביץ' סיכם באומרו כי "כשהתשתית התחבורתית תהיה בתדירות גבוהה, והמרחק למרכז יהיה של חצי שעה נסיעה, לא תהיה לצעירים סיבה לגור במרכז. באר שבע גדולה פי 2.5 מתל אביב, יש לה עתודות קרקע, יש הון אנושי, יש אקדמיה ויש מרכז רפואי. על ישראל להיערך לקראת העתיד. אנו רוצים עיר שתשאב אליה צעירים. טוב עשתה ממשלה בהחלטתה כי מטה הסייבר הלאומי יוקם בבאר שבע".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל המבולבל

    יובל את כנראה מבולבל קיים גשר והוא למעשה כבר בשלבי הסיום,הגשר יחבר את פארק ההייטק לרכבת ולגשר האוניברסיטה.בקשר לתחבורה היא תתפתח עם הזמן לאחר שיגעו האנשים לקומפלקס.האזור השתנה והרחיק לכת.

  2. יובל

    למר. רוביק דנילוביץ' היקר, כיצד ניתן לפתח עסקים בנגב בעוד העירייה לא מצליחה להעמיד גשר להולכי רגל מתחנת הרכבת של האוניברסיטה למתחם "הסייבר", ואף תחבורה ציבורית כמעט ולא קיימת באזור?

אירועים קרובים