גוגל השיקה שירות ענן לאינטרנט של הדברים

בתום תקופת הבטה שלו, הענקית הופכת את Cloud IoT Core לזמין לשימוש כולם ● הוא מכוון בעיקר לערים חכמות ולשירותים ציבוריים שמחברים התקנים רבים ונזקקים לתעבורת נתונים עצומה

האינטרנט של הקורונה. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google) הוסיפה אתמול (ד') לפעילות הענן שלה שירות לניהול מכשירים אלקטרוניים מחוברים, לאחר שסיים את גרסת הבטה שלו. השירות, שמכונה Cloud IoT Core, מציע מערכת לניהול חיבורי אינטרנט של הדברים, כמו חיישנים, באמצעות הענן של ענקית הטכנולוגיה, וכן צינור לקבלת נתונים אל ומהתקנים אלה.

השירות החדש מנוהל באופן מלא, כך שלקוחות לא צריכים לדאוג להקצאת השירות או להרחבת התשתית הבסיסית בכדי להתמודד עם הביקוש. ההשקה הראשונית שלו בוצעה במאי האחרון, בכנס I/O, וגוגל מכוונת אותו לגופים שלהם התקני IoT רבים, כמו ערים חכמות וארגוני תחבורה.

האינטרנט של דברים הוא תחום מושלם להתמודדות של Google Cloud מול המתחרים, למשל AWS ו-Azure של מיקרוסופט (Azure). הסיבה לכך נעוצה בעיקר בעובדה שלאחר שחברה מתחילה להשתמש בספקית ענן אחת בכדי לנהל צי של התקני אינטרנט של הדברים, יש לה סיבה להמשיך ולהשתמש בספקית המסוימת גם בפריסות העתידיות. מה גם שהתקני IoT מייצרים מסת נתונים עצומה, שחברות בהחלט נזקקות לאחסן דרך ספקית ענן.

לקוחות השירות החדש של גוגל יכולים להשתמש בו ביחד עם שירותי Google Cloud האחרים, שמאפשרים ניתוח נתונים, בכללם Google Cloud Pub/Sub ,Dataflow ,Bigtable ו-BigQuery.

באופן לא מפתיע, השירות תומך בפלטפורמה של גוגל לאנדרואיד – Android Things – אך החברה פועלת בשיתוף גם עם NXP ,ARM ,Sierra Wireless, סיסקו (Cisco), אינטל (Intel) ושותפות חומרה אחרות, בכדי להפוך את המוצרים שלהן לכאלה שיעבדו עם השירות שלה.

הלקוחות יכולים לחבר לשירות החדש כמה מכשירים שירצו ויחויבו רק על סמך מספר המגה-בייטים של נתונים המועברים ממנו למכשירים המחוברים ולהפך מדי חודש. ככל שתעבורת הנתונים תהיה גדולה יותר, המחיר יהיה זול יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים