בגלל פרשת קיימבדירג': תוצאות מאכזבות לפייסבוק; המנייה בקריסה

פרשת הפרת הפרטיות הביאה לעלייה קטנה מהצפוי במספר המשתמשים של הרשת החברתית הענקית ולפספוס תחזית ההכנסות ● המשקיעים הגיבו בשלילה והביאו לירידה תלולה בשער המנייה

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

הפרשות האחרונות – והשליליות – שפייסבוק מעורבת בהן, ובמיוחד פרשת קיימברידג' אנליטיקה, השפיעו לרעה על התוצאות העסקיות של הרשת החברתית. המשקיעים התאכזבו מהנתונים ובעקבות כך, לאחר סגירת המסחר בוול-סטריט קרסה המנייה של החברה ביותר מ-20%. היום (ה') אחר הצהרים, לאחר פתיחת המסחר, היא צוללת בשיעור דומה.

הפרשה, שבמסגרתה נחשף שקיימברידג' אנליטיקה עשתה שימוש פסול במידע על משתמשי פייסבוק לטובת הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות, הביאה לכך שמספר המשתמשים היומיים ברשת החברתית בסוף הרבעון השני של השנה היה קטן מהמצופה, ועמד על 1.47 מיליארד לעומת תחזיות ל-1.49 מיליארד. בנוסף, פייסבוק פספסה את תחזית ההכנסות: אלה עלו ב-41.95% ועמדו על 13.23 מיליארד דולר, בעוד שבוול-סטריט צפו שהן יגיעו ל-13.36 מיליארד. לעומת זאת, הרווח הנקי למנייה עקף את התחזיות, שדיברו על 1.72 דולר, והסתכם ב-1.74 דולר.

כתוצאה מכך, ירדה המנייה במסחר שלאחר הסגירה (מעבר לדלפק) ב-20.23% ל-173.5 נקודות, לעומת 217.5 נקודות בעת נעילת הבורסה בניו-יורק, כמה שעות לפני כן. המנייה ירדה ב-7% מיד לאחר פרסום התוצאות וב-13% נוספים אחרי שיחת הוועידה של המשקיעים עם הנהלת החברה. בנוסף, שווי השוק של החברה פחת בכ-150 מיליארד דולר ואחזקותיו של מארק צוקרברג הצטמצמו ב-16.8%.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הכלליות של פייסבוק זינקו ברבעון ב-49.76% ל-7.37 מיליארד דולר – גידול ניכר הרבה יותר מזה שנרשם בהכנסות, שכאמור האמירו ב-41.95%. הרווח הנקי הכללי רשם עלייה של 21.25% ל-5.11 מיליארד דולר והרווח הנקי למנייה צמח ב-31.82% – כאמור, ל-1.74 דולר. ההוצאות הגולמיות הרבעוניות זינקו ב-78.98% ל-2.21 מיליארד דולר, הרווח הגולמי גדל ב-41.95% ל-11.02 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 83.79%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות עלו ב-39.94% ל-5.15 מיליארד דולר והרווח גדל ב-33.22% ל-5.86 מיליארד.

לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה פייסבוק את הנתונים לכל המחצית הראשונה של השנה: ההוצאות זינקו בתקופה זו ב-44.26% ל-13.88 מיליארד דולר. אלא שבניגוד לרבעון, הפעם העלייה בהכנסות הייתה גדולה יותר מאשר בהוצאות ועמדה על 45.2% – ל-25.2 מיליארד דולר. הרווח התפעולי גדל בששת החודשים הראשונים של 2018 ב-46.37% ל-11.31 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-45.02% ל-10.09 מיליארד.

צוקרברג קימץ, כהרגלו, במילים בתגובה לתוצאות ורק אמר ש-"הקהילה שלנו, וגם עסקי החברה, ממשיכים לצמוח במהירות. אנחנו ממשיכים להשקיע כדי להבטיח את אבטחת המשתמשים שלנו וכדי להמשיך למצוא דרכים במטרה לקשר בין בני אדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים