השקת ה-IGTV הכניסה לצוקרברג 1.7 מיליארד דולר

הכנסת הפיצ'ר IGTV לשירותי הרשת החברתית המצולמת - כלי שיאפשר העלאת סרטוני וידיאו ארוכים, ושלמעשה הופך את הרשת לשירות לתכנים במתכונת טלוויזיונית - הקפיצה את מניות החברה הבעלים, פייסבוק, ב-2.3%

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

כבר אתמול (ד'), עם הבשורה, אפשר היה לחוש כי מדובר על הודעה דרמתית, אבל כעת מסתבר שגם שוק הפיננסים מזהה את ההתפתחות ככזו – מארק צוקרברג, המנכ"ל והבעלים של פייסבוק, הרוויח 1.7 מיליארד דולרים בין לילה, לאחר שאינסטגרם (Instagram) – החברה שבבעלות פייסבוק (Facebook) שלו – הכריזה אתמול (ד') כי היא מוסיפה תכונה חדשה לשירותיה – IGTV, או בעצם Instagram Television. עם ההודעה זינקו כלל המניות של פייסבוק ב-2.3% במסחר הרגיל, והביאו לרווח המהיר.

מאז ההנפקה הפומבית הראשונה של פייסבוק (IPO) במאי 2012, מנייתה הפגינה צמיחה של יותר מ-42%, מה שהפך את צוקרברג לאדם החמישי בעושרו בארה"ב כיום, עם שווי נקי של 77 מיליארד דולרים, לפי הערכות פורבס (Forbes).

לצורך פרופורציות – גם מייסד ומנכ"ל אינסטגרם, קווין סיסטרו, הוא מיליארדר, עם הון נטו שאותו אומד פורבס ב-1.67 מיליארד דולר. סכום זה הוא קרוב באופן משעשע וגם מקריפ למה שהרוויחו צוקרברג ופייסבוק כמעט ברגע, עקב הבשורה על הכנסת האופציה להעלאת סרטוני וידיאו בני עד כשעה – במקום עד 60 שניות כנהוג עד כה – לפלטפורמה שסיסטרו הביא לעולם.

בשנת 2012, כאשר צוקרברג החליט לרכוש את אינסטגרם, היו לרשת החברתית מבוססת הצילומים "רק" 30 מיליון משתמשים פעילים. אולם המצב השתנה לא מעט וכעת, כפי שהוכרז במסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול, ושבישרה לעולם על השינוי המתגעש על אינסטה, אפליקציית שיתוף התמונות והווידיאו כוללת כמיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, ובין אלו נכללת השתתפות פעילה של סלבריטאים ודמויות ציבוריות משפיעות.

צפי לעלייה במספר המשתמשים ולרווח נוסף מפרסומות

אז על מה ולמה ההתרגשות מהחידוש? עם ההשקה של שירות אינסטגרם טלוויזיה, המכונה בקיצור IGTV, הפכה הפלטפורמה למעשה למוכנה להתחרות עם יוטיוב (YouTube) על התפקיד – זירה לפרסום תכני וידיאו, בכללם קליפים של מוזיקה, וכן תכנים כמו סדרות או סרטונים-סדרתיים של יוצרים חובבנים או מקצועיים.

החברה הודיעה כי היא תאפשר למשתמשים להעלות קטעי וידאו ארוכים, ולפרסם את הסרטונים החדשים שיכינו בפורמט המורחב, ותעודד חשיפה של יוצרי התוכן ושל תכנים שיעלה הציבור הרחב, ב-IGTV, שיהיה חלק מכרטיסיית 'חקור' (Explore). שירות הטלוויזיה של אינסטגרם יאפשר חשיפה נוספת גם לידועני אינסטה, ויאפשר למשתמשים לגלות כמה מהם דרך הפיצ'ר החדש.

נכון לעכשיו אינסטגרם עדיין לא מוכרת פרסומות בשירות הטלוויזיה החדש שלה, אבל עם הזמן ניתן לצפות להכנסות רבות ונוספות שלה ממכירת מודעות בטלוויזיה, ואולי גם לתוספות נלוות שיכניסו לחברה האם, פייסבוק, עוד הרבה כסף, למשל להוספת שירות צפייה פרימיום בתשלום וללא פרסומות. זאת בצירוף ההנחה שהחידוש יגדיל עוד את מספר המשתמשים כיוון שימשוך אל הרשת החברתית עוד מתעניינים, ואולי גם ולוגרים (Vlogers) עורקים מהשירות המתחרה, יוטיוב, שיביאו איתם את הסאבים שלהם ואת עוקביהם הרבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים