תוכן שיווקי

EliteBook 840 G5 של HP: המחשב של הדור הבא

שימוש במערכת ההפעלה המאובטחת ביותר, תוכנה שפועלת ברקע כדי לשמור על המחשב מפני רושעות ומסך 14 אינץ' ברזולוציית FHD או 4K לבחירת המשתמש - הכירו את המחשב החדש לשוק העסקי

12/06/2018 12:00
EliteBook 840 G5 של HP. צילום: יח"צ.

מאת: דורון שגב

כשחושבים על זה, מה בדיוק מבדיל בין מחשב נייד עסקי ממחשב מהשורה? המראה החיצוני או אולי הצבע? שאומרים שהוא כזה? הגודל של המסך? כנראה שלא. כנראה שמחשב שמוגדר כאחד שמותאם לשוק העסקי הוא צריך להראות שהוא עסקי בדרך של תכונות, אפשרויות, אלמנטים תומכים ובסופו של דבר גם כוח ונוחות עבודה.

זה בא היטב לידי ביטוי ב-EliteBook 840 G5. הדור החמישי של המחשב שייך לסדרת העילית העסקית של HP. זה מחשב שמשלב בתוכו את האלמנטים החשובים עבור משתמש עסקי בעולם מודרני מקושר שנמצא כל הזמן בתנועה, שגם מציע במקביל, לצער כולם, איומי אבטחה רציניים.

כיאה למחשב המיועד למגזר העסקי, מגיע המחשב עם מערכת ההפעלה Windows 10 Pro של מיקרוסופט (Microsoft), שמותאמת במיוחד לצרכים עסקיים ומציעה אבטחה מקיפה למידע העסקי וכדי לספק הגנה על נתונים ומידע רגיש. מחשבים המגיעים עם Windows 10 Pro תומכים ביכולות זיהוי ביומטרי, ו-EliteBook 840 G5 מציע בהתאם חיישן טביעות אצבע הממוקם במיקום נוח במיוחד מתחת לקצה הימני של המקלדת ומאפשר, לאחר תהליך הגדרה קצר, לאבטח את הכניסה למחשב מבלי צורך לזכור סיסמה מורכבת.

ככלל, התקני Windows 10 Pro הם התקני Windows הבטוחים ביותר שנבנו אי פעם בכך שהם מספקים גישה רב שכבתית להגנה על פרטי העסק מנתוני לקוחות דרך שמירה על זהויות מקוונות של העובדים ובסופו של דבר גם את המוניטין שלך. מעבר לכך, מדובר במערכת שמיועדת להקל על ניהול סביבות ה-IT בארגון כולל ניהול זהויות משתמשים, אפליקציות ומדיניות.

אבטחה ברמה של HP

מעבר לשימוש במערכת ההפעלה המאובטחת ביותר בשוק עבור מחשבים ארגוניים, מציע EliteBook 840 G5 את חבילת האבטחה המורחבת של HP, שמוסיפה שכבות שמקנות למשתמש העסקי שקט נפשי. למעשה מדובר במחשב שמביא לידי ביטוי את המסר העיקרי של HP לשוק המסוים הזה והוא מציע מספר טכנולוגיות ומוצרים מתקדמים.
אחד הכלים החשובים ביותר הוא HP Sure Start, תוכנה שפועלת ברקע כדי לשמור על ה-BIOS של המחשב מפני רושעות, ניסיונות השחתה ונזקים אחרים. התוכנה מריצה בדיקה אוטומטית על ה-BIOS בעת הדלקת המחשב. בדיקה זו עורכת כשניה בלבד ו-HP Sure Start יכולה לתקן פגיעה, אם מתגלה כזו בתהליך קצר שאורך פחות מדקה.

היבט נוסף של אבטחה מספקת HP Multi Authenticate, תוכנה המשתמשת ברכיב חומרה בשם HP endpoint security controller, כדי לאפשר כניסה לאתרים ותוכנות בהם נדרשת סיסמה בצורה הבטוחה ביותר, ולא משנה אם מדובר בהקלדת סיסמה, שימוש באמצעי זיהוי ביומטרי או כל אמצעי זיהוי אחר. הנתונים מוצפנים ונשמרים ברמת החומרה כך שתוקפים אפשריים לא יוכלו לזהות אותם.

HP Workwise מספקת שכבת הגנה נוספת. תוכנה זו מקשרת לסביבת העבודה במחשב את הטלפון החכם אליו יש להוריד אפליקציה ייעודית והיא מאפשרת ניתוק של המשתמש מהמחשב ברגע שמתרחקים ממנו עם הטלפון וחיבור מיידי חזרה ברגע שמתקרבים אליו. כך בעצם מונעים מצבים בהם המחשב נשאר פעיל ולו לרגעים ספורים כשבעליו אינו נמצא על ידו. מעבר לכך מספקת האפליקציה תובנות רבות לגבי מצבו של המחשב כמו ניצול הזיכרון, טמפרטורה, מצב כונני האחסון, מצב תקינות הסוללה ועוד, כך שבלחיצת כפתור אחד אפשר לקבל תמונת מצב מעודכנת של המערכת עצמה.

ואם כבר מדברים על הגנה מפני אפשרות שעוברי אורח ינצלו את המעבר ליד המחשב כדי לדלות מידע באופן בלי חוקי, זה המקום להזכיר שניתן להתקין על מסך המחשב רכיב בשם HP Sure View שמאפשר למשתמש, בלחיצת כפתור, להפוך את התצוגה על המסך לפרטית. ההתקן מצמצם את זוויות הראייה של המחשב. בדרך כלל הזוויות עומדות על יותר מ-170 מעלות, ל-35 מעלות בלבד. זה אומר שרק המשתמש שיושב ישירות מול המסך יכול לראות מה מוצג עליו ואילו אנשים שעומדים מהצד לא רואים בעצם כלום.

סביבת עבודה מודרנית

HP Sure View, מעבר לאלמנט האבטחה שהיא מספקת מהווה גם יישום להבנה של HP שסביבת העבודה העסקית השתנתה באופן דרמטי. כשבודקים את EliteBook 840 G5 מגלים מהר מאוד מספר אלמנטים ייחודיים משהו שמתאימים לנקודת המבט הזו, גם אם משאירים את חיישן טביעות האצבע לטובת ההיבט של האבטחה בלבד.

סדרת ה-EliteBook 800 G5 החדשה כוללת מקלדת שיתופית מיוחדת אשר נוחה מאוד לעבודה. המקשים מופרדים היטב זה מזה, והם מספקים ירידה שמתקרבת לרמה של מקלדת שולחנית ולכן נוחים לעבודה, גם אם מדובר בעבודות הקלדה ממושכות. המקלדת גם תומכת בתאורה אחורית כשניתן לבחור בלחיצת מקש האם אחת משתי רמות תאורה או לכבות את התאורה בכלל. בנוסף, היא מוגנת מפני שפיכת נוזלים.

עוד היבט מודרני בא לידי ביטוי ב-HP PhoneWise – תוכנה המאפשרת לקבל שיחות באמצעות המחשב, להגיב להודעות טקסט וכן לקבל ולקבל התראות מאפליקציות המותקנות בטלפון.

לא לשכוח שיש גם עוצמה

EliteBook 840 G5 מצויד במסך 14 אינץ' ברזולוציית FHD או 4K, לבחירת המשתמש, וכן עם אפשרות למסך שמציע בהירות של 700 ניט, הבהירות הגבוהה בשוק. יחס המסך לגוף במחשב החדש גדול במיוחד ומצביע על צמצום מסיבי של המסגרת, חלק ממהלך עיצובי שמעניק למחשב מראה יוקרתי במיוחד המבוסס על גוף אלומיניום שלם העשוי מקשה אחת. מעבר לכך הגוף מצופה בחומר המספק עמידות בפני שריטות והשארת סימני טביעות אצבע.

יצוין כי EliteBook 840 G5 מוצע עם מעבדי Core i5/i7 מהדור השמיני של אינטל (Intel), כולל בגרסת vPro, המיועדת לשימושים ארגוניים. ניתן לצייד אותם ב-32 ג'יגה-בייט זיכרון RAM לכל היותר, ומבחינת אחסון ניתן לבחור בכונן SSD בתצורת NVMe בנפח של עד 2 טרה-בייט.

המחשב שוקל 1.48 ק"ג ומגיע עם סוללה שמבטיחה עד 16 שעות עבודה. מדובר בסוללה שתומכת ב-HP Fast Charge – טכנולוגיה קניינית שמאפשרת טעינה של כ-50% סוללה בחצי שעה בלבד. המחשב אף מתהדר בעמידה בתקן הצבאי המחמיר Mil-STD 810 לעבודה בתנאי שטח קשים, והוא גם מציע אפשרות למודם סלולרי והוספה של עט אלקטרוני.

מעבר ל-840, כוללת סדרת EliteBook 800 G5 שני מחשבים נוספים: 850, שמצויד במסך 15.6 אינץ' ושוקל 1.78 ק"ג, ו-830, עם מסך 13.3 אינץ' ששוקל 1.3 ק"ג. כל המחשבים מגיעים עם שלוש שנות אחריות באתר הלקוח.

אירועים קרובים