תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - SUSE Expert days

"PaaS חייב להיות בכל ארגון שמעוניין לייעל את עבודתו"

כך אמר סטיבן מוסטפא, ארכיטקט פתרונות ענן ב-SUSE העולמית בעקבות כנס SUSE Expert days שנערך בתל אביב באחרונה

26/02/2018 12:27
מנכ"ל חדש בישראל. סוסה

במסגרת אירועי SUSE Expert days שמתקיימים ב-80 מדינות ברחבי העולם וגם בתל אביב, SUSE הציגה כיצד אימוץ טכנולוגיות קוד פתוח מספק מגוון פתרונות חדשניים לאתגרי ניהול המידע הצפויים בעתיד לארגונים. הכנס חשף בפני אנשי ה-IT המקומיים, לקוחות ושותפים, כיצד אפשר לשדרג את תשתית ה-IT הארגונית על מנת לייצור ארגון "זריז" יותר, כיצד ניתן למנף ולמקסם את יכולות תשתית המחשוב הקיימת ובאילו כלים נוכל להיעזר בכדי להגיב לצרכים המשתנים של הארגון.

סטיבן מוסטפא, ארכיטקט פתרונות מחשוב ענן ב-SUSE העולמית, המתמחה במיוחד בפלטפורמות PaaS (פלטפורמה כשירות) ו-CaaS (קונטיינרים כשירות) התראיין לאנשים ומחשבים בעקבות האירוע. מוסטפא נפגש עם ארגונים ברחבי העולם על מנת להתאים עבורם פתרונות מחשוב ענן שיהיו בעלי המאפיינים המתאימים ביותר. עד לאחרונה, מוסטפא הוביל את תחום מחשוב הענן בחברת התוכנה HPE ולאחרונה עבר לתפקידו הנוכחי ב-SUSE.

מוסטפא מעיד על השוני בין הארגונים ומציין כיצד ארגון המקדם אג'נדה של קוד פתוח, על כל היוצא מכך, שונה ממה שהכיר עד כה.

"SUSE הוא היא עדיין לא חברת ענק, ואולי זה אחד המאפיינים שגורמים לה להיות יותר זריזה ורספונסיבית לצרכיי השוק וההתפתחויות הטכנולוגיות. ערכי הקוד הפתוח מורגשים בהרבה מהאספקטים גם בעבודת היום יום, כך לדוגמה, יחסי הגומלין בין העובדים והמנהלים ואופי העבודה מתבססים על פתיחות ושקיפות. העבודה היא משותפת לכולם, ניתן להתייעץ עם המנכ"ל והמנהלים בכל זמן ובכל מקרה, כל מה שנוצר בתוך הארגון גלוי ומשותף. מבחינתי אלו מאפיינים בעבודה שרק מגבירים את התשוקה למה שאני עושה".

מוסטפא הסביר על התמחותו כי "PaaS, ובמיוחד A-PaaS (ר"ת Application Platform as a Service), הוא שירות המספק פלטפורמת להרצת יישומים ולפיתוח תוכנה, המאפשר לנהל את כל השלבים במחזור החיים של פיתוח יישומים קיימים וחדשים. זהו שירות שהלוואי והיה קיים כשאני הייתי מפתח במשרה מלאה, מכיוון שאז הייתי יכול  להתמקד בעיקר ולחסוך את כל העיסוק המסורבל והמיותר בשרתים, בדטה סנטר ועוד. קונטיינרים כשירות (CaaS) היא פתרון המאפשר לארגון לשלוט ולנהל בפשטות בקונטיינרים שלו, ולאנשי ה-IT וה-DevOps  לפרוס ולהגדיל את היישומים והשירותים שרצים עליהם, מבלי לדאוג לשרת".

להפוך את החיים לקלים יותר

"כמובן שיש גם צדדים תפעוליים לפלטפורמה", מוסיף מוסטפא, למשל יצירת הקשרים למערכות העזר עבור המפתח כמו מסדי הנתונים. אלו מוגדרים בתחילה על ידי מנהל המערכת ולאחר מכן הופכים בקלות לנגישים עבור המפתחים שמשתמשים בהם לצורך עבודתם. כל תהליכי הפיתוח הפכו קלים ויעילים יותר בעזרת השירותים הללו, אפילו כאלו שבעבר היו נחשבים למסורבלים או המאתגרים ביותר.

מוסטפא מסכם כי "פלטפורמת כשירות מפשטת ומקצרת תהליכים, ואולי הכי חשוב, מאפשרת ביצוע חוזר (repeatability) עבור כל השלבים של פיתוח התוכנה. היא יכולה להתאים לכל ארגון שעוסק בפיתוח תוכנה, מעוניין לשפר את הליך העבודה בארגון ורוצה לקצר את זמן הגעה אל השוק (TTM). זהו כלי עבודה מצוין שאם הארגון והמפתחים יידעו כיצד להשתמש בו, הוא ייעשה עבורם את החיים לקלים יותר."

במהלך SUSE Expert days, מגוון מומחים הציגו טכנולוגיות קוד פתוח חדשניות לארגונים, את גישת ה-SDI (ר"ת software-defined infrastructure) המהווה את אחת ההתפתחויות החשובות בתחום ניהול הטכנולוגיה והמחשוב בארגונים ואילו שינויים נדרשים במעבר ל-DevOps.

בין הדוברים היה גם קאי דופקיי, מנהל פרויקטים בכיר מ-SUSE העולמית, האחראי על הדור הבא של מערכות ההפעלה הארגוניות בסביבת Linux, כולל אחד מהפרויקטים המרכזיים של החברה – SUSE Linux Enterprise Server 15. במהלך קריירה עשירה של 30 שנה, דופקיי עסק במגוון תחומים סביב עולם המחשוב הארגוני. הוא מוכר בין היתר בזכות מאמריו הרבים שהתפרסמו במגזינים נחשבים המסקרים את התחום והופעותיו בכנסים שונים.

SUSE היא החברה המובילה בעולם בפיתוח ותמיכה במערכות מבוססות Linux לסביבות קריטיות ולארגונים וכן בניהול מערכות המידע ופתרונות האחסון מבוססי הענן. החברה מפתחת מוצרי קוד פתוח אמינים, יעילים ובטוחים המאפשרים לארגונים שליטה וגמישות גדולה מאי פעם בתחום המחשוב הארגוני ואספקת שירותים קריטיים מאובטחים, תוך הפחתת עלויות המחשוב הארגוני.

אירועים קרובים