תוכן שיווקי

מומחי רד-האט חוזים: איך תיראה 2018 הטכנולוגית? – חלק ב'

07/01/2018 11:59
רד-האט

מומחי רד-האט (Red Hat) – הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח – גיבשו את התחזיות שלהם ל-2018 במגוון נושאים טכנולוגיים ומגמות עסקיות בולטות, כולל לימודי מכונה, בינה מלאכותית, מסדי נתונים, DevOps, וירטואליזציית שרתים, מובייל, האינטרנט של הדברים וענן.

וירטואליזציית שרתים – רוב יאנג, מנהל מוצרים ואסטרטגיית וירטואליזציה ברד-האט
התחזית: ב-2018, צפו לראות שיבוש בשוק פתרונות הווירטואליזציה, מאחר שלקוחות יהיו מוכנים פחות לשלם פרמיה עבור וירטואליזציה, ויצפו שתהיה חלק מהתשתית אותה הם מריצים כרגע פועל או מתכננים להריץ. אוטומציה, ניהול ותיאום (Orchestration) של פריסות אפליקציות באתרי הלקוחות, מרוחקות ומבוססות ענן, יהפכו עוד יותר לכורח עסקי עבור ארגונים. נראה משתמשים עם יישומים ותיקים (Legacy) שמעבירים עומסי עבודה קיימים אלה, כמו גם השקעות פיתוח חדשות, לתשתיות מודרניות, כגון קונטיינרים שרצים בענן היברידי.

וירטואליזציית שרתים – גונאר הלקסון, דירקטור ניהול מוצרי לינוקס (Linux) ו-וירטואליזציה ברד-האט
התחזית: הכל יהיה ב-2018 סביב קונטיינרים, ומכונות וירטואליות שפועלות על קונטיינרים יקבלו תנופה בשנה החדשה, כאשר קוברנטיס ממשיכה להתפתח. עם זאת, חשוב לזכור שווירטואליזציה וקונטיינרים אינם מתחרים, אלא משלימים אלה את האחרת. נמשיך לראות את הרוב המכריע של תשתיות הקונטיינרים פועלות על Hypervisors, כאשר המאמצים המוקדמים למעשה ממזגים את השניים עם קוברנטיס.

מובייל – קלייר גרנט, מנהלת כללית לתחום המובייל ברד-האט
התחזית: ב-2018 אני מצפה לראות ארגונים המאמצים באופן מלא יותר את ההתכנסות של בינה מלאכותית, מובייל ואינטרנט של הדברים. מבחינות רבות, מובייל הוא הטכנולוגיה הבשלה יותר, ורבים מארגונים אלה יגלו שהם עומדים בפני אתגרים דומים בפיתוח יישומים עבור אינטרנט של הדברים ובינה מלאכותית, כפי שהיה עם המובייל, כמו אינטגרציה ואבטחה. עם זאת, לרבים מהלקחים שנלמדו עם המובייל יהיה ערך במונחים של סיוע לארגונים לזהות אתגרים ולגבור עליהם מהר יותר.

אינטרנט של הדברים – ג'יימס קירקלנד, ארכיטקט IoT ראשי ברד-האט
התחזית: ההתרחשות הגדולה ביותר ב-2017 הייתה שהאינטרנט של הדברים הגיע לשיא ההייפ ופינה את מקומו למחזורי הייפ חדשים של למידת מכונה (למעשה, נגזרת של האינטרנט של הדברים) ולבינה מלאכותית (תחום שדורש נתוני אינטרנט של הדברים כדלק). ראינו שילוב של מספר חברות המבצעות השקעות גדולות מאוד ב-IoT, בעוד אחרות מצמצמות פעילות זו או מארגנות מחדש את צוותי ה-IoT שלהן. המשמעות של שילוב השקעות גדלות וקטנות היא שאנחנו בנקודת תפנית. בכל הנוגע לאינטרנט של הדברים, זה אומר שאנחנו נמצאים בנקודה שבה פרויקטים צריכים לספק תוצאות. ספקי אינטרנט של הדברים השקיעו לפני שנוצר הביקוש, עם כל מיני טענות של IoT one-stop shopping. עם יותר יכולת לספק בענף מאשר ביקוש, אני מצפה שנראה שחקנים שיוצאים מהתמונה או משנים מיקוד.

מחשוב ענן – גורדון האף, אוונגליסט טכנולוגי ברד-האט
התחזית: בשנה הקרובה יעלה התחכום של הדיונים סביב ניוד ועומסי עבודה בענן ההיברידי. יש לנו הרבה כלים שימושיים במערך כלי הניוד: אחסון מוגדר תוכנה, ניהול ענן היברידי, סטנדרטיזציה של קונטיינרים דרך ה-Open Container Initiative, תמיכה רחבה בקוברנטיס וכמובן – לינוקס. עם זאת, אנחנו צריכים להעריך שמערכי נתונים גדולים מאוד שנוצרו ונעשה בהם שימוש על ידי האינטרנט של דברים, לימודי מכונה ועומסי עבודה חדשים אחרים עלולים להגביל התניידות "חלקה". צריכה להיות עדיפות להבנה של הארכיטקטורות וההליכים הטובים ביותר עבור סוגי יישומים שמתפתחים.

אירועים קרובים