תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - THE SHOPPING EXPERIENCE TECHNOLOGIES EVENT

חדשנות בחוויית הקנייה: יוצאים עם טעם של עוד

07/12/2017 11:11
מחפשים כל העת אחר חדשנות. צילום: רביד בירן

כתב: ניב קלימן

קחו יום חורף קר וגשום, הוסיפו לו כ-300 משתתפים מחברות האשראי, הטכנולוגיה, הבנקים וכמות נכבדת של משקיעים וחברות סטארט-אפ. הוסיפו לזה הרצאות מעניינות מגורמים בכירים באקו-סיסטם ואת גמר תחרות הסטארט-אפים של ישראכרט ו-prooV – וקבלו אירוע מצוין שמביא איתו בשורה גדולה.

אתמול (ד') נערך בתל אביב Isracard prooVday, אירוע משותף לישראכרט ו-prooV בשנה השנייה ברציפות. האירוע סבב סביב חדשנות בחוויית הקנייה והיווה גמר לתחרות סטארט-אפים נושאת פרסים שנמשכה מספר חודשים.

prooV, למי שלא מכיר, הינה פלטפורמה המחברת בין תאגידים לסטארט-אפים ומאפשרת להם להריץ בדיקות התכנות על סביבות בדיקה ייעודיות. ב-prooV  זיהו את הצורך, אך גם את הקושי, בעבודה משותפת בין סטארט-אפים לבין תאגידים ומצאו פתרון המגשר עליו. הסטארט-אפים מחפשים להטמיע את הפתרונות שלהם, לבחון אותן ולאסוף לקוחות חדשים בעוד התאגידים מחפשים כל העת אחר חדשנות, פתרונות להטמעה, השקעות עתידיות ושיתופי פעולה.

את האירוע פתח ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט שהדגיש את חשיבותה של החדשנות בחברה, את החשיבות שהוא רואה בשיתוף פעולה עם סטארט-אפים וכן את ההבנה שבכדי ליצור ערך משמעותי מהדטה העצום שיש בידי חברות האשראי, יש צורך בשיתופי פעולה. על פי וקסלר ישראכרט מעוניינת לייצר ערך מוסף ללקוחותיה, לשפר את חוויית הקנייה  ואת חוויית המסחר האלקטרוני. וקסלר הוסיף ואמר כי "ברור לנו שאנחנו צריכים להיות פלטפורמה פתוחה יותר שתשתף פעולה עם סטארט-אפים ויזמים".

משתפים פעולה עם סטארט-אפים ויזמים. צילום: רביד בירן

משתפים פעולה עם סטארט-אפים ויזמים. צילום: רביד בירן

דוראל בליץ, ראש תחום פינטק בפירמת הייעוץ KPMG, סקר את הטרנדים בחוויית הקניה ומסחר אלקטרוני בעולם וסיפר על חשיבות הדטה, העיבוד שלו ויצירת ערך ממנו. בליץ הדגים את היכולות של חברות ענק כמו אמזון (Amazon) להבין במה הלקוח מעוניין ולהשקיע סכומים גבוהים במיוחד על מנת לספק לו שירות שלא יוכל לקבל במקומות אחרים. בליץ ציין בנוסף כי חברות התשלומים המובילות בעולם מזמן רואות עצמן גם כחברות דטה. ידע בהחלט שווה כוח, ומסתבר שגם כסף.

רון גורה, סמנכ"ל בכיר ב-WeWork, השתתף בסשן 1:1 בהנחייתו של הלל פולד והציג מספר תובנות מרתקות לגבי עולם הרכישות והתשלומים הדיגיטליים. גורה התמקד בצורך של לקוחות הקצה להמנע כמה שיותר מ-friction (נקודות חיכוך), לא רק בעת התשלום אלא גם לפניו ואחריו. כשנשאל לגבי עתיד התחום ואלו טכנולוגיות יסייעו לדעתו בצמצום ה-friction מרגע התשלום ועד קבלת המוצר, ציין כי הדגש לא צריך להיות על סוג טכנולוגיה אלא על המטרה והצעת הערך לצרכן הקצה.

טובי אולשנצקי, מנכ"ל prooV ושותף מייסד, הציג דוגמאות רבות לחדשנות בעולמות הריטייל, המסחר האלקטרוני, חוויית הקניה ומסע הלקוח. הטרנדים הבולטים בקרב תאגידים וסטארט-אפים הם AI, מציאות רבודה, Big Data. על פי אולשנצקי, חברות הסטארט-אפ צריכות לזהות את הטרנד, לפתח פתרונות ולהציעם לתאגידים הגדולים.

ידע שווה כוח, ומסתבר שגם כסף. צילום: רביד בירן

ידע שווה כוח, ומסתבר שגם כסף. צילום: רביד בירן

איך הם יעשו את זה? אני חושב שכדאי להן להשתמש ב-prooV. הפלטפורמה מאפשרת לתאגיד להקים סאנד-בוקס (סביבת בדיקות למפתחים) עם דטה אמיתי וחיבור ל-APIs לצורך הרצת בדיקות התכנות. הסטארט-אפ מצדו נדרש לבצע PoC (ר"ת Proof of Concept) וכך יכולים תאגידים להעריך את ביצועי הפתרונות המוצעים באופן מרוחק, ללא סיכון נכסי המידע ובזמן יחסית קצר.

רועי מינקוב, מנהל הפיתוח העסקי החדשנות והפינטק בישראכרט, סיפר באירוע כי ישראכרט הקימה והנגישה למשתתפים בתחרות סביבת נתונים של למעלה משני מיליון עסקאות תשלום בכרטיסי ישראכרט (אל תדאגו, ללא פרטים מזהים) על מנת לאפשר לחברות המשתתפות בתחרות להפיק ערך משמעותי מה-PoC .

דוברים נוספים באירוע – טניה טלמון, CDDO ופיתוח עסקי בישראכרט; שי ורדי, סמנכ"ל הטכנולוגיות בישראכרט; ורועי שוחט, סמנכ"ל מכירות ב-Splitit.

לקבל דטה אמיתי ומבוסס. צילום: רביד בירן

לקבל דטה אמיתי ומבוסס. צילום: רביד בירן

יותר מ-450 חברות הגישו מועמדות לתחרות, כ-70 חברות עברו את המיון הראשוני ו-28 חברות הגיעו לשלב המתקדם. מתוך 28 החברות הללו, נבחרו שמונה חברות להציג מול ועדת השיפוט המיוחדת של ישראכרט אשר הורכבה ממנהלים בכירים מהאגפים הטכנולוגיים והעסקיים.

הפיינליסטים הציגו את המוצר ואת החברה על הבמה ומתוכם זכו שלוש חברות בפרסים כספיים.

● במקום הראשון: TapReason – פלטפורמה נוספת המבוססת AI לחזות התנהגות צרכנים באמצעות מידול מתקדם מבוסס בינה מלאכותית. החברה מאפשרת לנתח את התנהגות המשתמש ולהציע לו את ההצעה הנכונה בזמן הנכון. החברה זכתה בפרס בסך 200 אלף שקלים. כל הכבוד!

.● במקום השני: OverAI – בתחרויות סטארט-אפים לרוב שומעים רעיון ומעטות הפעמים בהם נערכת הדגמה חיה של הפתרון, ועוד כזו שעובדת בצורה מדהימה. OverAI מציעה נציג טלפוני וירטואלי מבוסס AI לצורך קבלת שירות באמצעות פקודות קוליות .

לראות תוצאות ולעשות התנסות שונה. צילום: רביד בירן

לראות תוצאות ולעשות התנסות שונה. צילום: רביד בירן

ההדגמה דימתה הליך רכישה של משרד ב-WeWork באמצעות כרטיס אשראי. השיחה הייתה באנגלית חופשית, ללא "רובוטיות" ונראה כי עשו שם עבודה מצוינת בכל הקשור לניתוח השפה (NLP).

נדהמתי לשמוע את המציג מבקש להגדיל את המשרד שלו ב-WeWork בשתי עמדות נוספות ואת הסוכנת הווירטואלית עושה זאת בשניות, אוספת את פרטי האשראי, משלימה את העסקה ומעדכנת שהשינוי בוצע. החברה זכתה בפרס בסך 120 אלף שקלים. מגיע להם.

● במקום השלישי: PaidIt – פלטפורמה דיגיטלית בתחום ההסעדה. האפליקציה מאפשרת חלוקת התשלום, תשלום ללא צורך בהמתנה לחשבון, הזמנה מראש ועוד פיצ'רים נחמדים אשר יכולים לחסוך לכם זמן רב ופשוט לשפר את החוויה. PaidIt זכו ב-80 אלף שקלים.

מעבר לפרסים הכספיים ישראכרט תבחן שיתופי פעולה פוטנציאליים עם המועמדים הסופיים בתחרות.

אירועים קרובים