תוכן שיווקי
לקראת אירוע - כנס הלקוחות השנתי של אואזיס, יום ג', 24 באוקטובר, אולם אושן, גני התערוכה, תל אביב

"המנמ"רים נדרשים לקונסולידציה של כלי ניהול ה-IT"

17/10/2017 12:46
ארז עציון, מנהל מכירות בנוטניקס ישראל. צילום: אור יעקב

כתב: הילל יוסף

"אחד האתגרים המרכזיים בפניהם ניצבים המנמ"ר ואנשי צוותו הוא הרצון, והצורך בקונסולידציה של כלי ניהול ה-IT שלהם, כמו גם צמצום של כמות ספקיות ה-IT עימם הם עובדים", כך אמר ארז עציון, מנהל מכירות בנוטניקס (Nutanix) ישראל.

עציון דיבר לקראת כנס הלקוחות השנתי של אואזיס. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך ביום ג' אחר הצהריים, 24 לאוקטובר, באולם אושן, גני התערוכה בתל אביב. זו הפעם השניה שהחברה מקיימת כנס לקוחות שכזה, והפעם האומן האורח שיופיע באירוע הוא הקומיקאי ישראל קטורזה.

לדברי עציון, "המנמ"ר נדרש לתכנון של מערכי המחשוב לטווח ארוך. מדובר במשימה מאתגרת, כי קשה לצפות מה יהיה היקף הגידול של הארגון. תהליכים כגון מיזוגים, שירותים חדשים ומעבר דטה סנטר משפיעים באופן ישיר על הצורך לדינאמיות ובהתאמה, מה יהיו צורכי ה-IT שלו. לכן, לעתים מנמ"רים עוסקים בספקולציות שלא תמיד קורות".

אתגר נוסף, ציין עציון, "קשור לרכישת תשתיות IT בתפיסה מסורתית, כיום יש דרישה כלכלית לרכוש במודל ענן. המנמ"ר קונה לענן הפרטי שלו, אולם לא רוצה לשלם מראש אלא לשלם לפי מידת הגידול שלו (Pay-As-You-Grow), והוא גם רוצה טכנולוגיה שתתמוך בזה".

אתגר שלישי, אמר עציון, "נוגע ל-'פרות הקדושות'. הארכיטקטורה שהיתה קיימת בתעשיה – של רישות, אחסון ושרתים – מתחילה להיות מאוד מורכבת בכל שלבי המערכת: תכנון, רכש, הטמעה, גידול, איתור תקלות ורענון מערכות. לכן, כל מחזור חיי התשתיות הפך מורכב מאוד והוא דורש כוח אדם מיומן, הוא דורש שירות לפחות מול ארבע ספקיות IT שונות – אחסון, רישות, שרתים, ו-וירטואליזציה". מה שבסוף משפיע על ה-SLA ועל חוויית הלקוח.

האתגר האחרון, לדברי עציון, "הוא שארגונים רוצים יכולת גידול וקיטון דינאמית, שתאפשר להם ארכיטקטורת Web Scale, גידול בלא גבולות – גם בעיבוד וגם באחסון וצמצום של מספר כלי הניהול המנהלים את ה-IT".

נוטניקס, אמר, "מציעה מערכת הפעלה שמטפלת בכל שלושת שכבות ה-IT, והיא מייתרת לחלוטין את הצורך בתשתיות SAN".

"רמה טכנולוגית גבוהה של עובדים"

"הארכיטקטורה של נוטניקס, שבבסיסה קיימת תפיסת 'הקליק בודד', משלב ההתקנה ועד שלב ההרחבה מאפשרת ללקוחות את חופש הבחירה: לאיזה ספק שרתים לפנות בהיבט החומרה, ובאיזה ספק וירטואליזציה לבחור. היא מגדירה מחדש את המודל של ענן היברידי, על ידי הפשטה של כל רכיבי המערכת".

נוטניקס תומכת בספקיות הענן המובילות כגון אמזון (Amazon), מיקרוספט (Microsoft) וגוגל (Google), בכל מערכת הפעלה ובכל שרת (One OS ,One Click ,Any Cloud). היא מספקת תוכנה שמטפלת ועובדת על גבי כל חומרה ומספקת תוכנה לאחסון – על בסיס תפיסות של אחסון מבוסס תוכנה, רישות מבוסס תוכנה ושכבת הוירטואליזציה, ומעל כל אלה – את כלי הניהול, האוטומציה, הניטור וכלי ניתוח – והכל במוצר אחד, מספקית IT אחת.

"יש לנו ארכיטקטורה פתוחה ויכולת עבודה על פי סטנדרטים, עם שרתים של כל ספקית IT. יש לנו Hyper Visor משלנו ה-Acropolis, המשרת כרבע מהלקוחות שלנו. זאת, לצד יכולת לעבוד עם ה-Hyper Visor של VMware ומיקרוסופט".

מה שמייחד את אואזיס (Oasis) כאינטגרטורית בשוק המקומי, אמר עציון, "הוא מיקוד בשוק התקשורת, עבודה אינטנסיבית בשוק ספקי השירות, והרמה הטכנולוגית הגבוהה של אנשיה".

לדבריו, "אנו שותפים של אואזיס תקופה לא קצרה, והם כבר ערכו, ובהצלחה, פרויקטי הטמעה של נוטניקס בארגונים ממגזרי תעשייה שונים".

עציון סיכם באומרו כי "יש צפי להמשך שיתוף הפעולה עם אואזיס ולגידול בהיקף הפרויקטים בשנת 2018, תוך דגש על פרויקטים בסביבות הנדסיות".

אירועים קרובים