תוכן שיווקי

ארבע טעויות נפוצות בהשקת קמפיין וידיאו שיווקי וכיצד להימנע מהן

יישום מספר כללים פשוטים לביצוע, יסייע לכם להגדיל את הערך השיווקי של הסרטונים שלכם

29/06/2017 11:59
אורן שמולביץ', מנכ"ל סינקופה. צילום: יח"צ

כתב: אורן שמולביץ', מנכ"ל סינקופה (Cincopa) 

השקעתם תקציב לא מבוטל בהפקת סרטון שיווקי, שעות רבות של חשיבה ועבודה מול אנשי המקצוע בהפקה ובתסריט והעליתם את הסרטון אחר כבוד לאתר החברה וליוטיוב (YouTube), ועכשיו לכאורה נותר רק לחכות ללידים איכותיים, תנועת גולשים לאתר וקריסת המרכזייה, וכלום. מספר ה-views נשאר קטן, הגרפים לא עולים ואין שינוי בנתונים – אז איפה טעינו?

לכן, כדי למצות את הפוטנציאל השיווקי של הסרטון ולהשיג יעדים של נאמנות לקוחות, הנעה לפעולה, יצירת טראפיק לאתר – חשוב מאוד להבין טעויות נפוצות בהשקה של קמפיין וידיאו שיווקי וכיצד למנוע אותם.

חוסר היכרות עם הלקוחות שלכם

בכל תוכנית שיווקית, תחת סעיף קהלי יעד תמצאו קטיגוריות של גיל, מיקום ג"ג, מין, עיסוק וכו', אבל לקוחות הם קודם כל בני אדם ולא תוויות. צריך להפסיק את החשיבה הבנאלית של התבוננות על הלקוח בצורה קלישאתית, אלא להכיר לעומק את הלקוח, מה הצרכים, מה הוא חושב ומה באמת חשוב לו.

אם לא תשאלו – לא תכירו את הלקוח שלכם. וכאשר תכירו את הלקוח, תדעו איזה סרטון וידיאו הוא יוכל להתחבר אליו ולדעת איזה תוכן לייצר עבורו. האם הווידאו יהיה בסגנון how-to, מכירתי על מוצרים, היכרות עם החברה או סיפורי לקוח ו-Testimonials.

חשוב גם לשדר אמינות באמצעות סרטונים שהפקתם בעצמכם אפילו באמצעים פשוטים יחסית כמו הסמארטפון שלכם או מצלמת המחשב. סרטונים אלה נתפסים אמינים יותר ומעביר מסר של אותנטיות, פשוט היו עצמכם.

אי-הגדרת יעדים שיווקיים מדויקים

חוסר היכולת לדעת מראש מה היעדים שלכם ואיזה החזר השקעה (ROI) אתם מצפים לקבל, הוא תנאי חשוב להצלחה של הסרטון.

הגדרת היעדים צריכה לשקף את המטרות העסקיות של הארגון שלכם ושוב, היכרות עם קהלי היעד ואיזה פלטפורמות יסייעו לכם להגיע אליהם בצורה מיטבית. יעדים אלה יכולים להיות למשל, יצירת מודעות למותג, בניית היכרות עם המוצר שלך בדרך שתיצור לקוחות נאמנים, יצירת לידים עסקיים וכו'.

שימוש בפלטפורמות וידאו שאינן מתאימות לניהול קמפיין וידאו

אמנם רשתות המדיה החברתיות הגדולות ובראשם פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter) מספקות כלי אחסון וניהול וידיאו, אך עדיין אין זה מספיק להשגת יעדים שיווקיים מורכבים.

פלטפורמות ניהול ייעודיות לווידיאו, דוגמת סינקופה, מספקות מגוון רחב של כלים כמו גם אפשרויות הצגת סרטוני הווידיאו תוך חוויית משתמש גבוהה יותר והגדלת הסיכוי שהלקוח אכן יצפה בסרטון.

קבלת משוב ונתונים בזמן אמת על ביצועי הווידיאו

מדידת התוצאות השיווקיות היא אחד הכלים החשובים ביותר כאשר יוצאים לקמפיין וידיאו. כדי להבין מה מידת היעילות ומה היה נכון ומה צריך לתקן, חשוב להשתמש באנליטיקס נכון. אי אפשר לפעול לפי תחושות בטן או קבלת משוב מלקוח אחד.

חשוב לקבל נתונים כמותיים, למשל האם הצופה ביצע את הפעולה המבוקשת, איזה סוג תכנים קיבל מספר צפיות רב יותר ובאיזה חלקים של הסרטון אחוז הנטישה היה גבוה יותר, ובנקודות אלה "להלביש" קריאה לפעולה ואיזה קמפיינים יצרו את החשיפה הגבוהה ביותר וטראפיק לצפייה בסרטון.

נתונים אלו יכולים לסייע בהפקת הסרטונים הבאים וכן לדעת איזה כלים יש ליישם כדי להגדיל את התפוקות הרצויות.

סינקופה מציעה פלטפורמה לניהול Video Marketing ויצירת סרטונים חכמים לארגונים.

אירועים קרובים