מה מצאה ענקית הגיבוי הווירטואלי הרוסית ב-N2WS הישראלית?

ישנם סטארט-אפים ששומעים עליהם הרבה, יש כאלה שפתאום עולים לכותרות, ויש כאלה שבכלל מפורסמים יותר בחו"ל מאשר בארץ ● הכירו אחד שממש לאחרונה הודיע על השקעה מענקית הזמינות, Veeam

מימין: אוהד קריץ, המייסד המשותף וסגן נשיא לפיתוח עסקי, ואופיר שליטין, סמנכ"ל השיווק ב-N2WS. צילום: יח"צ

חברות סטארט-אפ, למרות הניסיון לכרוך את כולן תחת קטגוריה אחת, נבדלות אחת מהשנייה במגוון רחב של מאפיינים – מטכנולוגיה ועד כמות עובדים, מהמודל העסקי ועד לכמות הבאזז שמקיפה אותן.

יש כאלה שאתה שומע עליהן הרבה, יש כאלה שפתאום עולות לכותרות, ויש כאלה שבכלל מפורסמות יותר בחו"ל מאשר בארץ. אחת מהן היא N2WS, שממש לאחרונה הודיעה על השקעה מענקית הזמינות, Veeam.

לרגל המאורע, ישבנו לדבר עם שניים מבכירי החברה – אוהד קריץ, המייסד המשותף וסגן נשיא לפיתוח עסקי, ואופיר שליטין, סמנכ"ל השיווק בחברה.

ספרו קצת על החברה.
"למרות שהחברה לא זכתה לפרופיל תקשורתי כמעט עד היום, היא כבר קיימת מספר שנים והמוצרים שלנו נמכרים כבר כמעט ארבע שנים".

"ההתחלה הייתה צנועה למדי, ולמעשה עד לאחרונה פעלנו ללא מימון חיצוני. התחלנו עם מספר חד-ספרתי נמוך של עובדים וללא משרדים מסודרים. יחד עם זאת, המוצר נתן פתרון טוב וייחודי לצורך אמיתי שלא היה לו מענה אחר. התוצאה הייתה שהמוצר הצליח יפה בשוק כבר מההתחלה, כולל בקרב בחברות גלובליות גדולות, מה שהביא לגידול רציף בהיקף הפעילות העסקית ובחברה בכלל".

"באחרונה השקיעה בחברה קרן ההשקעות Insight Venture Partners, שהיא אחת מקרנות ההשקעה המובילות בעולם".

"כיום עובדים בחברה כמה עשרות עובדים: רובם בתחום הפיתוח במשרדי החברה במת"מ בחיפה, והאחרים במשרד שפתחנו לאחרונה בווסט פאלם-ביץ', פלורידה, ובו נמצאת ההנהלה וכן מרבית פעילות השיווק והמכירות".

ספרו על המוצר ושילובו בשוק.
"יש לנו מוצר תוכנה ייחודי, ששמו Cloud Protection Manager, המאפשר גיבוי, שחזור והתאוששות מאסון עבור סביבת הענן המובילה של אמזוןAWS".

"כידוע, כל מערכת מחשוב דורשת יכולות של גיבוי ושחזור, והצורך הזה חזק אפילו יותר בחברה שיש לה סביבת Production בענן".

"כל ארגון כזה חייב שתהיה לו יכולת אמינה להגן, ולגבות ולשחזר את המידע ואת סביבת המחשוב שלו, כך שאם הם חלילה נפגעים – למשל כתוצאה מטעויות אנוש או מהתקפות זדוניות, תוכנות כופר וכדומה – ניתן יהיה להתגבר על הבעיה ולחזור לפעילות שוטפת במהירות רבה ותוך אובדן מינימלי של מידע".

"מעבר ליכולות של גיבוי וניהול נתונים, שמקבילות לאלה של מוצרי הגיבוי המובילים לארגונים גדולים (Enterprise), המוצר שלנו גם כולל מגוון רחב של יכולות ייחודיות, בעיקר בתחומים של גיבוי ושחזור מהירים מאוד של הסביבה ושל ההתאוששות מאסון. זאת בזכות העובדה שהמוצר נבנה מראש לעבוד באופן אופטימלי בסביבות מחשוב בענן, וכולל צימוד הדוק לשירותי המחשוב של הענן הציבורי בנושאי האחסון וניהול המשאבים. לדוגמה, באמצעות המוצר ניתן לבצע שחזור אוטומטי ומלא של סביבות מחשוב ענן באופן מיידי – בטווח של דקות או פחות מכך. בניגוד לכך, שחזור של אותן הסביבות באמצעות מוצרי גיבוי מסורתיים עלול לקחת שעות ולדרוש פעולות ידניות לרוב".

"בעולם של היום, הציפיה היא שהמידע ומערכות המחשוב יהיו זמינים באופן מלא ורצוף. כשל מתמשך בתחום הזה יכול לגרום לנזק משמעותי מאוד, ואפילו להפיל חברה".

"חשוב לציין כי המוצר נמכר בעיקר דרך חנות האפליקציות של אמזון (AWS Marketplace), והוא מוביל את קטגוריית מוצרי הגיבוי והשחזור בחנות הזאת במשך שנים. יש לנו כיום קרוב לאלף לקוחות בלמעלה מ-30 מדינות, ביניהם עשרות חברות ענק, מהגדולות בעולם, לרבות רוב החברות ייעוץ ה-IT הגלובליות הגדולות".

איך התחילה מערכת היחסים עם Veeam, ומה החשיבות שלה?
"Veeam הינה כיום אחת מחברות הגיבוי הגדולות בעולם והיא צומחת בקצב מהיר ועקבי לאורך השנים. עד לאחרונה הם התמקדו בעיקר בתחום הגיבוי לסביבות וירטואליות מקומיות, בעיקר VMWare, והיום הם מתרחבים לתחומים נוספים".

"בזכות ההשקעה של קרן Insight בחברה, נוצרה הזדמנות לשיתוף פעולה מוצרי ולצמיחה מהירה. מעבר לשיתוף הפעולה העסקי, אחד מהמייסדים של Veeam – רטמיר טימאשב – הצטרף לדירקטוריון החברה".

"ההסכם שלנו עם Veeam יוצר פתרון שנקרא Veeam Availability for AWS, שמשלב בין המוצר שלנו – Cloud Protection Manager למוצר הגיבוי של Veeam".

"הפתרון הזה נותן ערכים מוספים בשני רבדים: ראשית, הוא מאפשר ללקוחות Veeam יכולת לגבות את סביבות המחשוב שלהם ב-AWS, מה שלא היה להם עד היום. מכיוון של-Veeam יש מאות אלפי לקוחות בעולם, מדובר פה בפוטנציאל משמעותי מאוד לגידול. בנוסף, הפתרון מאפשר העברה מובנית של מידע מענן המחשוב של אמזון אל מערכת האחסון של Veeam, דבר שלא היה זמין עד היום ללקוחות החברה".

מה החשיבות של ההימצאות של טימאשב בדירקטוריון החברה?
"רטמיר טימאשב הוא דמות מוערכת מאוד בעולם בתחום של גיבוי והגנה על נתונים. מדובר באדם שכבר הוכיח שהוא 'עשה את זה' ובאופן יוצא דופן, יותר מפעם אחת. אנחנו שמחים מאוד על האפשרות לקבל הכוונה מהחזון שלו ומנסיונו העשיר".

האם תוכלו לתת מידע על גודל ההשקעה ועל תוכניותיכם לעתיד?
"למרות שלא נוכל לציין מה היה גודל ההשקעה, כן נוכל לומר שהכספים משמשים לפיתוח המוצר, תוך גידול משמעותי של צוות הפיתוח בישראל, וכן להרחבת צוות השיווק והמכירות הגלובלי".

"יש לנו מוצר מוביל בשוק ותוכניות פיתוח עתידיות מלהיבות מאוד. בישראל יש הרבה אנשים מוכשרים ומנוסים ואנחנו נשמח לצרף לשורותינו מפתחים מובילים להשתתף בהתמודדות עם האתגרים שלקחנו ומימוש ההצלחה".

האם קיבלתם פידבקים להכרזה?
"בהחלט! ההכרזות האחרונות הביאו אותנו לתודעה של אנשים וארגונים רבים. עד עכשיו היינו חברה שפועלת במימון עצמי (Boot Strap), מודל שבהחלט הצליח אבל אינו אופטימלי לגידול מהיר בקנה מידה גדול".

"ההכרזה משקפת את המעבר שלנו לחברה בעלת אמצעים, עם צוות הנהלה מנוסה ודירקטוריון חזק, צוות פיתוח מורחב ויכולות מכירה גלובליות, שתאפשר לממש באופן מלא את ההבטחה הגלומה בעידן מחשוב הענן ולחזק ולהרחיב את עמדת המובילות שלנו בתחום הגיבוי בענן".

"לקוחות – הן קיימים והן חדשים – שותפים וכן אנליסטים מובילים הביעו עניין רב בחדשות, והאתגר שעומד עכשיו בפנינו הוא לממש את ההבטחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים