תוכן שיווקי
לקראת אירוע - BI & BIG DATA 2017, יום א' 25 ביוני, LAGO

BI בענן – האם זה מתאים לארגון שלך?

13/06/2017 17:27
צביקה ירון, סמנכ"ל מכירות בדטה קיוב. צילום: יח"צ

כתב: צביקה ירון, סמנכ"ל מכירות בדטה קיוב (Datacube)

תחום המידע העסקי (BI-Big Data) הינו אחד התחומים המובילים ביותר בעולם המחשוב. אין כמעט ארגון המכבד את עצמו שלא משקיע משאבים רבים בתחום. אצל חברות רבות המידע הפך למוצר של ממש או חוד החנית במאבק על ליבו של הלקוח.

ספקיות התוכנה הגדולות לא נשארות אדישות ומשקיעות משאבים אדירים בפיתוח פלטפורמות הנתונים שלהן על גבי הענן בגישת: Cloud First, כלומר מרבית הפיתוחים החדשים בתחום: בסיסי נתונים, מערכות אנליטיות, כלי ויזואליזציה וניבוי, כולן מפותחות ראשית בענן.
נשאלת השאלה האם רלוונטי עבור הארגון שלי, לפתח את המערכת בענן ?

חברות אשר הוקמו בענן (Born in the cloud) ומשרתות את לקוחותיהם בענן, טבעי שיקימו את המערכת בסמוך לאפליקציה ויעשו שימוש מיידי בענן. אם לא באופן מלא אז בוודאי באופן חלקי.

אולם חברות אשר להן מערכות אשר הושקעו בהן משאבים רבים לאורך שנים, לקוחותיהן מרוצים ועובדיהן רגילים לתחזק ולפתח אותן – שואלים את עצמן האם לבחון מעבר? האם השינוי בכלל שווה את זה? ומה באמת התשומות הנדרשות?

קיימים יתרונות גדולים בפיתוח המערכות בענן:
עלויות וגמישות תפעולית – תשלום על פי השימוש בלבד, אפשרות להפעיל מכונות רק בעת עיבודים גדולים, בחלונות לילה או רק בימי העסקים, האם לרכוש שרתי On premise ולחדש חוזי Storage?

גישה לתכונות מתקדמות בקלות – הקמה של מערכות No SQL, תשתיות Hadoop ו-Data Lake, כמו גם שלל עצום של יכולות מידע מתקדמות בהפעלה פשוטה יחסית.

קירבה לנתונים – בשנים האחרונות הרבה מערכות ליבה כבר נמצאות בענן, חברות מספקות שירותי B2B בענן והעולם הדיגטלי הפורח רובו ענני – כל זה דורש לקחת בחשבון היכן וכיצד לאחסן את המידע הארגוני.

אבטחה – נקודה רגישה מאוד עבור כולם ומצריכה התייחסות מקצועית, אך העובדה הפשוטה שספקיות הענן משקיעות באבטחה כנראה יותר מרוב החברות בשוק, מהווה תמריץ מאוד רלוונטי לשקול את הנושא בצורה רצינית.

קיימות שתי גישות אותן אנו מיישמים בפועל בהעברת פעילות ארגונים לענן (במידה והמסקנה הארגונית היא לבצע השקעה בכיוון):
Lift and Shift – העתקת כלל התשתית As is לענן ושימוש כ-SSAS ומעבר הדרגתי לשימוש ביכולות הקיימות כשירותים בענן – Paas.
Hybrid Data Platform – המשך תחזוקה של התשתית הקיימת והעברת פיתוחים חדשים או כאלה המצריכים יכולות הקיימות בענן תוך הקפדה על אחידות הנתונים ושמירה על אופן מתן השירותים למשתמשים.

דבר אחד בטוח – לא ניתן להתעלם מהאפשרויות החדשות הקיימות בעולם המידע ובדיקת כיוון מקצועית למעבר לשירותי הענן נדרשת.

בשנים האחרונות דטה קיוב מייעצת בפועל לחברות המובילות בישראל ובחו"ל כיצד להיות בחזית הטכנולוגית בעולם המידע ומיישמת בפועל את הפרויקטים החדשניים ביותר בתחום.

בכנס הקרוב נציג מקרה לקוח אנטרפרייז עולמי אשר אנו מסייעים לו להעביר את תשתית המידע העסקי לאחד מספקי הענן הגדולים תוך שימוש במגוון יכולות מתקדמות.

אירועים קרובים