תוכן שיווקי

"אין מספיק מודעות להשלכות 'היום שאחרי' מתקפת הכופר"

כך אמר אלירן אבגי, מנכ״ל אימפקט נטוורקס, בראיון לאנשים ומחשבים בעקבות התקפת הכופר הגדולה שהתרחשה לאחרונה ושתוארה כ״פריצת הסייבר הגדולה בהיסטוריה״

13/06/2017 11:21
אלירן אבגי, מנכ״ל אימפקט נטוורקס. צילום: יח"צ

"אין ספק שעדיין היום אין מספיק מודעות בישראל להשלכות 'היום שאחרי' התקפת הכופר ולמחיר האישי הכואב שמשלמים על המידע שאבד בנוסף למחיר הכלכלי הכבד", כך אמר אלירן אבגי, מנכ״ל אימפקט נטוורקס, בראיון לאנשים ומחשבים בעקבות התקפת הכופר הגדולה שהתרחשה לאחרונה, ושתוארה כ-"פריצת הסייבר הגדולה בהיסטוריה".

לדברי אבגי, "המקרה הזה אמנם היה חריג בגודלו אבל למעשה כל יום וכל שעה חווים ארגונים ברחבי העולם כמו גם בישראל התקפות כופר, כאשר הסכומים הכוללים לשנה הם אסטרונומיים ויכולים להיות שווים לתל״ג של מדינה קטנה".

"אמנם הסכומים הרשמיים המדווחים מסתכמים בעשרות אלפי דולרים להתקפה, אבל מבלי להיכנס לנכונות הדיווח ולשווי האמתי של ההתקפה, בתחשיב הכולל באף מקום לא נרשמת העלות השולית של עגמת הנפש, הבושה האישית, הביזוי החברתי והנזק באובדן של מידע קריטי של עשרות שנים ומפעלי חיים".

אבגי מסביר כי "הסטטיסטיקה מלמדת ש-Malware או וירוס יושב ברשת כ-200 שעות לפני ההתפרצות, ולפיכך בכל רגע נתון האחריות לדטה של הלקוח לפני הכל ואחרי הכל – היא שלנו, מנהלי ה-IT של הארגון".

"מי שיישאר בלילות לבצע שחזורי מידע זה למעשה אנחנו", הוא מוסיף. "כחברה המעניקה שירותי IT כמעט בכל מדינה בעולם, חשוב לנו לבחור את הספקים הנכונים והאיכותיים, הספקים שלא 'נרדמים בשמירה', אלא משתנים ומתפתחים בהתאם לשוק ולדרישות".

"היו תקופות שעבדנו עם יצרנים שונים", אומר אבגי, "אבל לא לכולם יש את אותו ידע עמוק מאחורי המוצרים והבנת התהליכים כמו לווריטאס (Veritas)".

"לא כל חברה שמייצרת פתרונות גיבוי וארכוב מידע יודעת להתאים את עצמה לרגולציה בכל מדינה ומדינה. לנו כחברה גלובלית, שצריכה לעמוד בסטנדרטים של האיחוד האירופי, של מדינות אמריקה, של מדינות המזרח ובעוד הרבה מקומות על הגלובוס שקצרה היריעה מלפרט – זה מאוד חשוב״.

לדעת שיש לך את האפשרות להתאושש במהירות זה הסוד

איך פריצת הסייבר הגדולה השפיעה עליכם ועל המודעות של הלקוחות שלכם?
"ראשית, אנחנו חברת ה-IT של אחת רשתות בתי חולים הגדולות בבריטניה, מהבודדות שעמדו על הרגליים בזמן התקיפה, בזמן שרשתות בסדרי גודל שלנו קרסו בזו אחר זו כולל ה-NHS (ארגון הבריאות האנגלי) – עובדה שהכניסה לנו עוד פרויקטים ביום המחרת".

"שנית, אנו מגיעים לכל לקוח עם דגש על שני פרמטרים אבטחת מידע וגיבויים. אלו הדברים שהכי חשובים ללקוח היום (גם אם הוא לא יודע), במיוחד אחרי מה שקרה".

"אצלנו, באימפקט נטוורקס, אני יכול לומר לך, שמאז ומתמיד הנושאים האלו היו ככלל ברזל, כלומר בגדר 'ייהרג ובל יעבור'. אגב, גם בלי קשר להתקפות כופר, נזקים יכולים להתרחש תמיד, מכל סיבה, ולפעמים גם מסיבות של כוח עליון".

"החוזק של IT טוב בארגון נמדד לא רק בכמה כסף הוא הצליח לחסוך, אלא ביכולות שלו לייצר עבור הארגון המשכיות עסקית ותוכניות משוכללות להתאוששות מאסון ,המאפשרות לארגון להיות always on, במינימום השבתות ולחזור במהירות לשגרה.ובמילים אחרות לצמצם Risk Registers".

"כשזה מגיע לנושא הזה, אנחנו באימפקט נטוורקס דטרמיניסטיים ומרשים לעצמנו להחליט עבור הלקוח שלנו. ב-100% מהמקרים הוא תמיד מודה לנו. לכן, כשאנחנו עובדים עם מוצרים איכותיים כמו וריטאס, שיש להם מהימנות, תקפות, יכולת שחזור ותמיכת יצרן, לצד מפיצים חזקים כמו CMS, אנחנו שומרים על האמינות שלנו ועל ה-100% שביעות רצון מול הלקוחות".

בנוסף, אמר אבגי, "הואיל וחלק ניכר מהלקוחות שלנו הם בחו״ל, ומדובר בארגונים מאד אקסקלוסיביים וחברות High-End, אנחנו עושים שימוש רב בוורסטיליות הגיבוי של וריטאס ואפשרויות של גיבוי נוסף לענן פרטי".

"אנחנו מתמחים בעבודה עם לקוחות ברמה גבוהה של רגישות והיקפים בינלאומיים ברמה עסקי ואישית, לכן חשוב לנו להיות שם עם מוצר עובד. זה השם שלנו בדיוק כמו השם של לקוח".

"את הלקוחות שלנו לא באמת מעניין שם הפתרון או מאפייניו הטכנים", אמר אבגי. "הדבר היחיד שמעניין את הלקוחות זו המשכיות עסקית, ותפקידנו אנו למצוא את הפתרונות הטובים ביותר שיעמדו בסטנדרטים שלנו".

אירועים קרובים