תוכן שיווקי
לקראת אירוע - PMI - אסטרטגיה חשיבה יוצרת ערך, יום ד' 14 ביוני, מלון דייויד אינטרקונטיננטל, תל-אביב

"האסטרטגיה רלוונטית לכל מגזר או פרויקט עסקי"

28/05/2017 12:09
ד''ר טל אספיר, נשיא PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"בסופו של דבר, אסטרטגיה היא צורת מחשבה אשר באה לידי ביטוי בכל תחום של חיינו: אסטרטגיה רלוונטית לכל מגזר תעשייתי, עסקי, או שירותי. פרויקטים, או תכניות פרויקטים, קשורים לתכנית האסטרטגית של הארגון. יש קשר ישיר בין סדרי העדיפויות של הארגון ובין האסטרטגיה הארגונית", כך אמר ד"ר טל אספיר, נשיא PMI ישראל, העמותה לניהול פרויקטים.

ד"ר אספיר התראיין לקראת הכנס השנתי של העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, יתקיים ביום ד', 14 ביוני השנה, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.
לדברי ד"ר אספיר, "אסטרטגיה היא הקו המחבר בין כל הפרויקטים בארגון. בלא הלימה בין אסטרטגית הארגון והאסטרטגיה של הפרויקט – אין לפרויקט מנדט וזכות קיום".

הוא הוסיף כי "בניית תיק הפרויקטים של הארגון, כמו גם התעדוף של הפרויקטים בתוכו, נעשית על בסיס התוכנית האסטרטגית של הארגון. פרויקטים אשר יוצרים את הערך הגבוה ביותר לארגון ואשר תורמים במידה הרבה ביותר לאסטרטגיה הארגונית – הם אלה אשר יתועדפו מבחינת הקשב הארגוני והתשומות שהארגון מוכן להקצות להם".

"ראייתו וכישוריו של מנהל הפרויקט משתנים", אמר ד"ר אספיר, "מראיה צרה, של חמישה אילוצים – זמן, תקציב, תכולה, איכות וסיכונים – עליו להכיר ולהבין דבר נוסף: זוהי האסטרטגיה הארגונית".

על מנהל הפרויקט, הסביר, "לדבר לא רק בשפה של הפרויקט, אלא גם בשפה העסקית של הארגון בו הוא עובד. עליו להוות גורם מאפשר של האסטרטגיה, אותה עיצבו חברי הדירקטוריון והנהלת הארגון".

ד"ר אספיר הוסיף כי "על מנהל הפרויקטים לדעת לתרגם את אותה אסטרטגיה לכדי פרויקט בר-מימוש. עליו גם לדעת לומר בכל שלב של הפרויקט, האם אכן הוא מסונכרן ומממש את האסטרטגיה אותה הוא נבחר להשיג".

להרחיב את הידע המקצועי לעולם העסקי

כדי שזה יקרה, ציין ד"ר אספיר, "מנהל הפרויקט נדרש להרחיב את ידיעותיו המקצועיות. עליו להקנות לעצמו ידע בעולם העסקי בו פועל הארגון. בנוסף, עליו להבין כיצד נבנית אסטרטגיה עסקית ומהו האופן בו ניתן להוציאה לפועל".

העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI, אמר, "מהווה גורם מוביל ומנחה בתחום ניהול הפרויקטים בישראל. היא הבינה את הצורך והמציאות שנוצרה. לכן, החלטנו לעסוק בנושא במסגרת הכנס השנתי אותו אנו מארגנים".

הכנס, ציין ד"ר אספיר, "יאפשר למנהלי הפרויקטים מהמגזרים השונים להבין מהי אסטרטגיה על היבטיה השונים, וכיצד ניתן לקשר אותה לפרויקטים בהם אנו עוסקים".

"בכנס נלמד כיצד לחשוב וליצור ערך לארגון באמצעות הפרויקט אותו אנו מנהלים בארגון. חלפו הימים בהם מנהל פרויקטים היה עוסק רק בדל"ת אמותיו של הפרויקט. כעת אנו בעידן של מנהל פרויקטים בעל ראייה ניהולית עסקית רחבת היקף".

בכנס, הוסיף, "נסביר לעומק את הקשר בין האסטרטגיה של הארגון – וכיצד עליה לבוא לידי ביטוי בתכנית, או בפרויקט, אותו אנו מנהלים. לכן, כל מנהל פרויקט – ואין זה משנה מאיזה מגזר תעשייתי הוא בא – יכול להפיק תועלת מהכנס ולשדרג את ידיעותיו מההרצאות שיינתנו בכנס".

תחום ניהול הפרויקטים בעולם ובארץ, הסביר ד"ר אספיר, "עובר תהליך של שינוי: מנהל הפרויקט הוא לא רק מנהל הפרויקט – אלא גם מנהל עסקי. עליו להביט מעבר לפרויקט.המדובר בתהליך המתרחש כבר בימים אלה בארצות הברית ובארצות אירופה, במסגרתו מכניסים למסלולי ההכשרות של מנהלי פרויקטים את המשולש המורכב מהצלעות אסטרטגיה-מנהיגות-כלים ומתודולוגיה".

הוא סיכם באומרו כי "אנו אומרים היום שמנהל פרויקט צריך לעבוד על שלושת המישורים הללו, על מנת לממש בהצלחה את הפרויקט וכך – להביא את הארגון להצלחה עסקית".

אירועים קרובים